Lees dit absoluut! als je vanplan bent naar STH te gaan!!!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Jan Losser
Antw: Lees dit absoluut! als je vanplan bent naar STH te gaan!!!

Bericht door Jan Losser » 12 jun 2009, 15:29

Even nog over de mondkapjes. Je moet wel een erg goede kwaliteit hebben ter besherming voor dit soort schimmels. De meeste mondkapjes zijn niet geschikt voor schimmels en andere ziekteverwekkers en gaan dwars door de mondkapjes heen als het er al niet langs gaat. Meestal sluiten ze niet goed op het gezicht aan. Pas dus goed op.

Zonder verleden geen toekomst

Fossiel hunter sean
Contacteer:
Antw: Antw: Lees dit absoluut! als je vanplan bent naar STH te gaan!!!

Bericht door Fossiel hunter sean » 12 jun 2009, 17:51

pedro schreef:
Veel beterschap Sean en anderen.

Weet je zeker dat het schimmels zijn, of is het een ander organisme?

René had pas ook een lading materiaal uit STH (zie kwia 6), moet hij nu ook opletten of hij deze schimmels niet binnenkrijgt, bij het verwerken van het materiaal?
Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn, ik weet bijna wel zeker dat het uit de droge grond en gras komt waarin we gespit hebben.

ik heb ook gelezen dat veel mensen wat het krijgen het niet eens merken en niet eens symtomen hebben, dus de anderen hebben het misschien ook gehad, als je het eenmaal gehad hebt ben je immuun en kan je het nooit meer krijgen

Groeten Sean

Hetty

Bericht door Hetty » 12 jun 2009, 22:40

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat autochtone mensen vaker in contact komen met de sporen van de schimmels, en daar immuun voor zijn. Jullie komen natuurlijk uit een ander biotoop ( Europa nl.), waar die schimmel waarschijnlijk niet voor komt. En er dus ook geen antistoffen voor hebben opgebouwd.

Wij willen er volgend jaar heen gaan. En zullen rekening houden met deze gegevens. We gaan overigens niet alleen naar STH. De rest van Zuid-Californië moet ook de moeite waard zijn om te bekijken, dus dat laat ik mij dan niet ontgaan....als ik er toch eenmaal ben.

Groetjes en Beterschap
Hetty

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 12 jun 2009, 22:52

Van harte beterschap Sean en Cor!!

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 12 jun 2009, 23:20

Hetty schreef:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat autochtone mensen vaker in contact komen met de sporen van de schimmels, en daar immuun voor zijn. Jullie komen natuurlijk uit een ander biotoop ( Europa nl.), waar die schimmel waarschijnlijk niet voor komt. En er dus ook geen antistoffen voor hebben opgebouwd.

Wij willen er volgend jaar heen gaan. En zullen rekening houden met deze gegevens. We gaan overigens niet alleen naar STH. De rest van Zuid-Californië moet ook de moeite waard zijn om te bekijken, dus dat laat ik mij dan niet ontgaan....als ik er toch eenmaal ben.

Groetjes en Beterschap
Hetty

@ Hetty, weet niet of je mijn links even hebt doorgebladerd cq gelezen,maarre ook "locals" hebben kans op deze schimmelziekte.
Wat het andere "biotoop" betreft: er zijn in 2008 zelfs Kamervragen gesteld over een variant van deze:het zg. Rift Valley Fever,in samenhang met de klimaatsverandering - Europa.
zie:
http://www.minlnv.nl/portal/page?_pagei ... e_id=31462

groetjes,

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Spongebob
Has thanked: 413 times
Been thanked: 636 times

Bericht door Spongebob » 13 jun 2009, 00:48

3 van de 5 mensen zijn ziek geworden.
Is het zeker dat het een schimmel is geweest die jullie ziek gemaakt heeft?
Kan het geen legionella-besmetting zijn geweest?

In elk geval van harte beterschap gewenst!

Time fades away (Neil Young)

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 13 jun 2009, 02:09

Hetty schreef:

Groetjes en Beterschap
Hetty
Ola Hetty,

Dit is nieuw voor mij?
Heeft ie weer niets over verteld,aangezien wij zelf ook van plan zijn om die kant uit te gaan in die periode kunnen we mischien iets afspreken.

Tot snel,
Groetjes Rene en Fam.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Fossiel hunter sean
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Lees dit absoluut! als je vanplan bent naar STH te gaan!!!

Bericht door Fossiel hunter sean » 13 jun 2009, 10:49

frisian-old-age schreef:
Hetty schreef:

Groetjes en Beterschap
Hetty

@ Hetty, weet niet of je mijn links even hebt doorgebladerd cq gelezen,maarre ook "locals" hebben kans op deze schimmelziekte.
Wat het andere "biotoop" betreft: er zijn in 2008 zelfs Kamervragen gesteld over een variant van deze:het zg. Rift Valley Fever,in samenhang met de klimaatsverandering - Europa.
zie:
http://www.minlnv.nl/portal/page?_pagei ... e_id=31462

groetjes,
heb ook gelezen dat 60% van de mensen daar het hebben gehad, maar het kan zich ook uiten in een onschuldige kleine verkoudheid.
dus de meeste mensen merken het niet.

gr Sean

rickiee

Bericht door rickiee » 13 jun 2009, 17:16

al weet ik er niet zo veel van over de schimmels
maar ik wil jullie alle toch beterschap wensen

groeten

Hetty

Bericht door Hetty » 14 jun 2009, 16:24

Ik heb je Links gelezen, en e.e.a. daarover opgeslagen. Er staat o.a. dat 30% van de bevolking sporen heeft in het lichaam, maar niet aantoonbaar ziek is geweest.

We houden e.e.a. daarover in de gaten. En onze vriend in Californië zullen we erover mailen. Als er iemand e.e.a vanaf weet is hij het wel. Hij komt regelmatig op de haaientandenvindplaatsen.

Rene,

Je wist het wel, maar ik denk dat je even niet goed hebt geluisterd. Johan heeft het al enkele keren tegen je gezegd, en toen we samen een poosje geleden bij jullie waren hebben we het er ook over gehad. Maar je was toen zelf nog niet zo lang geleden thuis uit de VS, dus dat was actueler op dat ogenblik.

Of we samen iets kunnen afspreken betwijfel ik. We gaan natuurlijk naar onze vriend daar. En uiteraard naar STH. Maar we zijn met 3 personen, hopen een mobile home te huren, en gaan ook nog wat zien van de natuur, cultuur en geschiedenis van CA.
Er is daar veel wat aantrekkelijk is. En 3 weken alleen "haaientanden"!!! zien de dames van ons gezelschap niet helemaal zitten!!!!
Want wat dat betreft is de stand 2-1.

groetjes Hetty

[Bewerkt door Hetty op 14-06-2009 om 15:27 NL]

Gesloten