Verandering toegang vindplaatsinformatie
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
Ik vind dat je best enthousiast mag reageren op berichten als dat niet met de regelmaat van de dag is.somniosus schreef:
Bij inhoudsloze berichten als "wow dat is een mooie tand" of "ik weet niet wat het is, maar er zal wel iemand zijn op het forum die het wel weet" zal ik ingrijpen...
Net als bij het expliciet gebruik van sommige plaatsnamen.
Een rubriek voor wetenswaardigheden waar interessante topics "geparkeerd" worden lijkt me ook fijn al vraag ik me af hoe je dat moet realiseren. Misschien een topic onderdeel erbij, dat een naam krijgt in de trend van "wetenswaardigheden", bedoeld voor dit soort informatie en niet hoe duur de doosjes bij de Blokker zijn. Misschien heeft iemand nog een ander voorstel.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 28-08-2009 om 12:05 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Verandering toegang vindplaatsinformatie
zijn de namen van wie in welke groep zit raadpleegbaar voor de leden van 't forum? Of eventueel met een icoontje zoals nu 't geval?
@Louis: zocht je dit: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 8616#79715 ? Ik had in de mot dat dit inderdaad interessant was, heb het daarom meteen in m'n bookmarks gestoken
[Bewerkt door tandenzoeker op 28-08-2009 om 12:33 NL]
@Louis: zocht je dit: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 8616#79715 ? Ik had in de mot dat dit inderdaad interessant was, heb het daarom meteen in m'n bookmarks gestoken

[Bewerkt door tandenzoeker op 28-08-2009 om 12:33 NL]
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Als je in je profiel kijkt, of links van je berichtjes, zie je wat voor lid je bent. Jij bent Senior-lid.tandenzoeker schreef:
zijn de namen van wie in welke groep zit raadpleegbaar voor de leden van 't forum? Of eventueel met een icoontje zoals nu 't geval?
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Ik ben nu net iets langer dan een jaar lid van deze site, en in het begin post ik veel om mijn postcount omhoog te krijgen en zo snel mogelijk senior te worden. Maar voortaan post ik niet meer zoveel, maar lees wel elke dag alle berichten en heb er het voorbije jaar al veel van geleerd. Maar toch beschouw ik mezelf nog niet echt als senior-lid, waarom niet ? Wel op de meeste gebieden ben ik een totale leek, ben nog maar een enkele keer gaan zoeken en denk dat menig mensen mij niet zullen kennen. Dan vraag ik mezelf af of iemand zoals mij wel toegeng verdient tot die vindplaatsen... Wat vinden jullie ervan ?
Groetjes,
Juul
[Bewerkt door juul op 28-08-2009 om 14:50 NL]
Groetjes,
Juul
[Bewerkt door juul op 28-08-2009 om 14:50 NL]
Beste Ed,
De oplossing is heel simpel en al vaak genoeg aangedragen. Informatie over vindplaatsen die niet geschikt is voor het grote publiek zou alleen terecht moeten komen bij de serieuze verzamelaar die op een verantwoorde en duurzame manier met deze informatie kan omgaan. Het aantal geplaatste berichten is mijns inziens daar geen goede afspiegeling van. Daarnaast is zoals Plikona al aangeeft uit het verleden gebleken dat met zo’n maatregel het aantal inhoudsloze berichten sterk toeneemt. Iets waar niemand bij gebaat.
Maar….ik begrijp de strekking van je bericht en zal niet meer mopperen. In plaats daarvan ga ik me nu volledig concentreren op het bereiken van het seniorschap zonder daarbij de kans te lopen dat ik uiteindelijk met een boel strafwerk opgescheept zit.
Groeten, Camiel
De oplossing is heel simpel en al vaak genoeg aangedragen. Informatie over vindplaatsen die niet geschikt is voor het grote publiek zou alleen terecht moeten komen bij de serieuze verzamelaar die op een verantwoorde en duurzame manier met deze informatie kan omgaan. Het aantal geplaatste berichten is mijns inziens daar geen goede afspiegeling van. Daarnaast is zoals Plikona al aangeeft uit het verleden gebleken dat met zo’n maatregel het aantal inhoudsloze berichten sterk toeneemt. Iets waar niemand bij gebaat.
Maar….ik begrijp de strekking van je bericht en zal niet meer mopperen. In plaats daarvan ga ik me nu volledig concentreren op het bereiken van het seniorschap zonder daarbij de kans te lopen dat ik uiteindelijk met een boel strafwerk opgescheept zit.

Groeten, Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
- Paralititan
Ik begrijp je zorgen Camiel. Maar Herman heeft geschreven dat grote aantallen onzin/inhoudloze berichten niet meetellen. Zulke mensen krijgen geen senior lidmaatschap. Als iemand dus 100 berichten vol onzin post zal hij daar niets aan hebben.Camiel schreef:
Beste Ed,
Groeten, Camiel
Volgens mij is dit dus een goed plan. Waardevolle vindplaatsen moeten beschermd worden voor plunderaars en asociale mensen. Deze opzet zal daar zeker aan bijdragen.
Proficiat aan Herman en de beheerders voor dit goede werk.
Misschien een domme vraag (er wordt wel eens beweerd dat die er niet zijn, maar dat is een andere discussie):
Ik vind het idee om de al genoemde redenen goed. Maar...
Hoe kunnen jullie garanderen dat bij zeer kwetsbare vindplaatsen alleen toegang mogelijk is voor die beperkte groep? Dergelijke informatie/kennis vindt zijn weg toch ook buiten dit forum of andere fora om? Jullie kunnen immers niet voor anderen bepalen of ze er wel of niet zoeken.
Hoe is dit te controleren/handhaven? Ik vraag me dus af of dit goede initiatief zijn doel bereikt alleen maar door informatie achter te houden.
[Bewerkt door Mara op 28-08-2009 om 17:05 NL]
Ik vind het idee om de al genoemde redenen goed. Maar...
Hoe kunnen jullie garanderen dat bij zeer kwetsbare vindplaatsen alleen toegang mogelijk is voor die beperkte groep? Dergelijke informatie/kennis vindt zijn weg toch ook buiten dit forum of andere fora om? Jullie kunnen immers niet voor anderen bepalen of ze er wel of niet zoeken.
Hoe is dit te controleren/handhaven? Ik vraag me dus af of dit goede initiatief zijn doel bereikt alleen maar door informatie achter te houden.
[Bewerkt door Mara op 28-08-2009 om 17:05 NL]
Ik ookErik-B schreef:
Sta helemaal achter deze nieuwe opzet
de anderen mogen achter mij aansluiten
Ik weet dat dit een nonsens antwoord is en toch sta ik er helemaal achter, die telt dus niet mee op mijn tellerke.
Theo