plateosaurus in naturalis

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
JunkieXL
Been thanked: 1 time
Antw: plateosaurus in naturalis

Bericht door JunkieXL » 10 sep 2009, 22:01

Geloof je meteen Harold,

Maar heb al teveel musea zien claimen zelf iets gevonden / geprepareerd te hebben terwijl achteraf de een of andere dealer het had "geregeld".

F1 teams hebben volgens mij inside information, musea een stuk minder (=kennis delen i.p.v. een paar seconden winst) dus ere wie ere toekomt en hulp om een beter eindresultaat te krijgen is nooit verkeerd.

Die "gasten" uit het Aathal zijn overigens wel echt goed en voor de forumleden die het museum nog niet kennen:

http://www.sauriermuseum.ch/

[Bewerkt door JunkieXL op 10-09-2009 om 21:03 NL]

[Bewerkt door JunkieXL op 10-09-2009 om 21:12 NL]

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 10 sep 2009, 23:36

quote @junkiexxl: Maar heb al teveel musea zien claimen zelf iets gevonden / geprepareerd te hebben terwijl achteraf de een of andere dealer het had "geregeld".

Heeft u dat ook uit diezelfde snelle conclusies gehaald, of uit echt bewijs?

Op de Dig-a-dino tentoonstelling in het KBIN van enkele jaren geleden bijvoorbeeld stond duidelijk dat een erg groot deel van het materiaal geleend en gehuurd was van anderee musea

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Plikona

Bericht door Plikona » 10 sep 2009, 23:52

Ben hier bewust niet op in gegaan, want twee polemieken op een week zou wat veel zijn. Maar inderdaad, junkiexl , noem eens man en paard in plaats van snelle conclusies.
Met wat gegoogle vind je de hele opgraving in dagboekvorm.

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 11 sep 2009, 08:58

junkiexl schreef:
Geloof je meteen Harold,

Maar heb al teveel musea zien claimen zelf iets gevonden / geprepareerd te hebben terwijl achteraf de een of andere dealer het had "geregeld".

F1 teams hebben volgens mij inside information, musea een stuk minder (=kennis delen i.p.v. een paar seconden winst) dus ere wie ere toekomt en hulp om een beter eindresultaat te krijgen is nooit verkeerd.
Ach Robert, het is wel eigenlijk alleen voor kinderen, maar vraag het de experts zelf:
http://n-kids.naturalis.nl/experts/

Ik zei immers het volgende.
The Stone schreef:
Opgegraven IN SITU door een Team van Naturalis en een Zwitsers team.
Het skelet wordt/is gemonteerd door een zeer deskundige Zwitser, die ik persoonlijk ken.
Nou die Zwitserse expert staat er ook tussen. En dus nee het Aalthal museum was hier helemaal niet bij betrokken.
Dat deze uitermate deskundige expert uit Zwitserland ook voor dat museum veel werk heeft verricht staat er volkomen los van.

;) Vooral de laatste van de 4 experts moet iedereen aanspreken ;)

En ja hij heeft dus bemiddeld dat er een Team van Naturalis in Zwitserland kon gaan graven.

Zo ben ik nu duidelijk genoeg!?!

[Bewerkt door The Stone op 11-09-2009 om 11:34 NL]

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

JunkieXL

Bericht door JunkieXL » 11 sep 2009, 11:38

Zeer helder en die zwitser was indertijd bij de opening van het museum aanwezig (had overigens geen idee of hij nou wel of niet bij het "team" hoorde maar weet wel dat hij een zeer goede preparateur is).
Overigens knap dat je iets uit Zwiterland krijgt want normaal zijn ze daar aardig streng als het om dit soort zaken gaat.
Handelswijze van Naturalis garandeerd gewoon een optimaal eindresulaat.

Houdt op zich niet zo van oude koeien maar een voorbeeld dat ik me kan herinneren ging over een Duits museum dat claimde een aantal fossielen zelf gevonden/geprerpareerd te hebben maar naar later bleek gewoon een goede deal met een handelaar had gemaakt. Is later keurig gecorrigeerd en in in mijn ogen echt geen discussie waard.

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 27 sep 2009, 15:35

Het lijkt alsof het toch niet alleen voor kinderen is, het staat nu ook op de hoofdpaniga van naturalis.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

Gesloten