determineren

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Frisian-old-age
Antw: determineren

Bericht door Frisian-old-age » 05 aug 2005, 19:22

Determineren? Mijn ervaring is dat lerend vanuit de praktijk-situatie nog het beste is.
Gewoon aan de \" locals \" vragen wat er zoal gevonden kan worden.Daarnaast kun je het beste, , als beginneling zijnde,als je iets gevonden hebt, aan deze \"locals\" vragen wat het is.Dat stukje informatie kun je het beste direct opschrijven omdat het meeste bij thuiskomst vergeten is.Het detemineren doe je aan de hand van duidelijke voorbeelden.Principe daarbij is: Zien=Vergelijken=Zien=Vergelijken.Wanneer je wat gevorderd bent, kun je je meer focusen op de wat meer moeilijke \"vondsten\".Bij het beginnen te verzamelen is de grootste valkuil dat je alles mooi of interessant vindt waardoor je op een gegeven moment het overzicht kwijt bent.Probeer direct ook een vorm van data-base op te zetten.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 05 aug 2005, 22:18

Mooi gezegd...vanuit de praktijk....hoe meer je er zelf hebt gezien en/of verzameld, hoe vlugger je het allemaal zal onthouden, hoe moeilijk dit nu ook lijkt.

karins

Bericht door karins » 07 aug 2005, 00:55

ik vind het op dit moment al heel wat idd dat als ik aan het zoeken ben en ik vind iets dat ik weet dat het een roggetand is of een dolfijnetand. dan voel ik me al heel stoer haha. de exacte naam komt idd vast nog wel eens erbij als ik even geen mogelijkheid heb om te gaan zoeken en toch heel graag met mijn fossielen bezig ben (ik ga dan automatisch iets zoeken om er mee bezig te zijn....lezen, docu\'s kijken...of ooit ongetwijfeld determineren).

groeten

Gesloten