Bulla\'s cadzand

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Maarten
Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Maarten » 08 jan 2005, 21:53

Casper schreef:
wijze woorden, maar voor mij is het lucht :P

Groeten, Casper
Wat bedoel je? Ik heb even iets neergezet wat ongeveer het resultaat is van 3500 jaar denken, onderzoeken, denken, onderzoeken etc. Ik neem aan dat je niet bedoelt dat dat lucht is?

Of begrijp je het (nog) niet, wellicht kan ik daar dan bij helpen?!

[Bewerkt door Maarten op 08-01-2005 om 21:54 NL]

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Casper
Contacteer:
Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 21:58

wat ik er mee bedoel: het hele verhaal is niet meer dan een heleboel prikkels. ik weet niet zeker of dit verhaal echt bestaat. het zou ook iets heel anders kunnen zijn, lucht bijvoorbeeld :)
was beetje ironisch.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten
Antw: Antw: Antw: Antw: Bulla\'s cadzand

Bericht door Maarten » 08 jan 2005, 21:58

Maarten schreef:
Casper schreef:
Casper schreef:
maarten schreef:
De conclusie is: er bestaat, tot het tegendeel is aangetoond, geen hogere macht. Hetzelfde geldt voor begrippen als: de ziel, het onsterflijk zijn etc.

Casper schreef:
is dat een feit?
O ja, Casper, begrippen zoals God, vrijheid, de ziel, onsterfelijkheid etc. zijn dus geen feiten, het ontkennen hiervan dus logischer ook niet (het is eigenlijk allemal gel*l). Dat wil dus niet zeggen dat we ze niet nodig hebben. Ik ben nu bezig met een paar Amrikanen die zeggen dat de vrije wil niet meer is als een illusie, okay: maar dan wel een prettige illusie.....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:05

Casper schreef:
nee, zo bedoel ik het niet!!! de schil is 2-dimensionaal, in dit geval betekent dat: het kent alleen breedte en hoogte. geen diepte dus. buiten die schil is er niet eens niets, nee, er is geen buiten!!!

Groeten, Casper
Gelukkig dat er ook mensen zijn die wel buiten durven te kijken.
Is het zo moeilijk om aan te nemen dat het heelal oneindig is???Tot dat je me kan vertellen wat er na die schil komt deel ik niet je mening.
gr dv

i just looove fossils

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:06

Casper schreef:
wijze woorden, maar voor mij is het lucht :P

Groeten, Casper
Ik denk dat casper soms door de bomen het bos niet meer ziet.

i just looove fossils

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 22:07

ik vind het echt erg interessant allemaal.
ik zeg: vrije wil is geen illusie, het ligt wel vast welke vrije beslissingen je gaat nemen.

hoe krom is dat ;-)

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:09

hoezo ligt dat vast dan ?

i just looove fossils

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:11

vrije beslissingen neem je aan de hand van ervaringen opgedaan in je leven?

i just looove fossils

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 jan 2005, 22:13

Ik denk dat we allemaal leeg worden geboren met een bepaalde aanleg voor karakter eigenschappen.de rest is toegevoegde waarde ...of niet natuurlijk.
gr dv

i just looove fossils

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 08 jan 2005, 22:14

ik zeg: het is het gevolg van opvoeding, ervaringen, genetische code, omgevingsfactoren. die dingen hebben weer allemaal veel meer oorzaken die allemaal toch een beetje tijd hebben ingenomen -een oorzaak is er niet op hetzelfde moment als zijn gevolg- en zo ga je eeuwig terug in de tijd, en kom je uiteindlijk bij één oorzaak uit, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, die ook weer een oorzaak heeft, enzovoorts enzovoorts enzovoorts. het heelal en bestaat dus al oneindig lang denk ik.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten