Trip Marokko 2016
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Trip Marokko 2016
Een artikel voor deze site bedoel ik. Het zal toch vooral copy-paste zijn uit dit topic. 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Misschien dat ik er toch wat uit distilleer voor een echt artikel, wat denk je fred?
Stijn
Stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Het één sluit het ander niet uit. We zullen het daar eens over hebben 

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt om dit met ons te delen, ik hoop dat er nog volgt... 
Groetjes Natalie

Groetjes Natalie
Wie zoekt,die vindt
Als volslagen leek op het gebied van trilobietenzoeken in Marokko heb ik enorm genoten van ons 10-daags bezoek in de regio van Alnif. Het verslag heb ik dan ook met plezier overgelaten aan mijn meer getalenteerde en deskundige medereizigers. De trip was een zeer leerrijke ervaring: zo heb ik veel opgestoken van de lokale geologie, het herkennen van de fossielen, de omgang met de lokale bevolking, het kamperen in de woestijn en het (zelf) rijden op de pistes . Dat alles was natuurlijk niet mogelijk zonder het aangename gezelschap van de deelnemers (waarvan ik er een aantal op voorhand niet kende). Om zo'n excursie te laten slagen is het absoluut noodzakelijk dat iedereen zich schikt naar de groep. Het is geen Club Med waar alles netjes geregeld is. Iedereen moet de nodige flexibiliteit aan de dag leggen
Ook onze 2 gidsen (vader en zoon - foto 1) waren zeer in de weer om ons in de watten te leggen. Zij brachten ons feilloos ter plaatse, zorgden voor 3 maaltijden per dag en gaven deskundige hulp bij het zoeken en het determineren van de vondsten.
Tijdens het koopmoment bij onze gidsen thuis heb ik een aantal gemakkelijke trilobieten gekocht die door Frederik deskundig in mijn richting geschoven werden (ik ben een absolute beginner - dus geen stekelige of aartsmoeilijke beestjes voor mij).
Op foto 2 staat een doorgeslagen Cornuproteus. In de volgende posts zal ik jullie de preparatie ervan laten volgen. Wees mild: het is mijn eerste preparatie.
Danny
[Bewerkt door TriloBase op 11-05-2016 om 20:26 NL]
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Mooi om te lezen. Ook hoe het is geregeld. Het vervoer en dergelijke.
gr Walter
Mooi om te lezen. Ook hoe het is geregeld. Het vervoer en dergelijke.
gr Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: Trip Marokko 2016
Dag Danny, al meteen een eerste tip: bij het materiaal van Serdrar blijven soms gemakkelijk nog wat matrixrestjes achter op de trilobiet. Die kan je er op het einde afhalen met handnaalden of mild stralen.trilobase schreef:
Tijdens het koopmoment bij onze gidsen thuis heb ik een aantal gemakkelijke trilobieten gekocht die door Frederik deskundig in mijn richting geschoven werden (ik ben een absolute beginner - dus geen stekelige of aartsmoeilijke beestjes voor mij).
Op foto 2 staat een doorgeslagen Cornuproteus. In de volgende posts zal ik jullie de preparatie ervan laten volgen. Wees mild: het is mijn eerste preparatie.
Opletten want de preservatie van de schaal is variabel, zo heb ik gemerkt bij mijn eerste prep van dit materiaal.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
gewoon even een fotootje van de harpes van mimounte
iets betere kwaliteit
oeps...
-
Antw: Antw: Trip Marokko 2016
Dat ziet er een als moeilijke klus uit.ivok schreef:
gewoon even een fotootje van de harpes van mimounte
iets betere kwaliteit