Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
Hoi,
Ik was op vakantie in Bredene en we zijn een paar dagen nar verschillende stranden geweest. Toen was ik niet actief verzamelaar.
Succes ermee!
Ik was op vakantie in Bredene en we zijn een paar dagen nar verschillende stranden geweest. Toen was ik niet actief verzamelaar.
Succes ermee!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Brammiej,ik weet wel zeker als je naar Knokke komt,en je neemt contact op met mij ,het er meer dan 5 zullen zijn.Nu de 5 emmers van zaterdag waren goed,maar de 6 emmers van zondag beginnen nog beter.In de eerste emmer heb ik er 34 gevonden,de mooiste vind ik deze met al zijn kleuren.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Brammiej,ik vis er meestal alle gastropoden uit,deze raap ik net op uit het residu,ik heb er nog niet bij stilgestaan wat het allemaal zijn.Ik heb al veel bakjes gevuld met dit soort schelpen.Ook de wenteltrapjes kom ik in alle kleuren tegen,maar het meest denk ik de drie soorten fuikhorens.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,ik heb deze gladde Trivia uit mijn residu gevist,altans de bolle kant is volledig glad maar de mondhoek niet,is deze gerold ? Zo ja waarom de mondhoek niet ze zijn toch rond?Of betreft dit een andere soort.De Trivia is 10 mm;GR
strandjutters

Waarschijnlijk juveniel, zie de foto betreffende T arctica.
GR Bram
- strandjutters
Hallo Brammiej,wel vreemd voor een Trivia van 10 mm dat hij nog juveniel was ze worden maar 13 -14 mm max ,ik heb wel al meerdere van deze in mijn recente verzameling,maar heb er dan ook van 3 mm die wel duidelijk windingen vertonen.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Brammiej,ik heb een verrassing voor je ,omdat je vader bent geworden.Ik ben nammelijk vanmiddag tussen soep en pattaten,naar het strand geweest ik heb er 4 emmers mee van het zelfde plaatsje van zondag.Ik ga ze nu nummeren van 1 tot 4 ,je mag kiezen welke ik doe ,en de inhoud is voor jou,Ik stuur ze van deze week nog op(als er inzitten natuurlijk).Doe maar een gok van 1 tot 4 GR(ik heb er nu 26 in nummer 2 van zondag)
[Bewerkt door strandjutters op 13-12-2011 om 22:30 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 13-12-2011 om 22:30 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik zat zondag er bovenop denk ik,mijn zoektocht naar Trivia's in Knokke bereikt zijn hoogtepunt denk ik.Meer dan dat kun je in één emmer niet vinden,wel heb ik zondag eerst geschept en dan gezocht,dat kan het verschil wel maken met zaterdag,nu in die paar dagen heb ik dit Trivia plaatsje bijna geheel opgeschept,en zal ik op de volgende springvloed moeten wachten,dit plaatsje was in de tijd dat ik het ken nog geen enkele keer meer onder water komen te staan.Gr(Dit zwartje vond ik één van de mooiste vanavond)
strandjutters
Hoi Pascal,
Het kan altijd zijn dat hij gerold is, maar soms zit er een reus in een populatie. Dit komt door gunstige voeding of warmere locatie. De grootte van de schelp zegt niet altijd iets. Ik heb bij T hispania(soort uit Spanje die 8mm groot wordt een juveniele reus van 11 mm.
Leuk idee om een nummer van de emmer te kiezen. Ik zou bijna zeggen nmr2, maar ga voor 4, het geluksgetal van mijn vrouw. Heel erg bedankt hiervoor, ben benieuwd wat er in zit...
Groetjes Bram
Het kan altijd zijn dat hij gerold is, maar soms zit er een reus in een populatie. Dit komt door gunstige voeding of warmere locatie. De grootte van de schelp zegt niet altijd iets. Ik heb bij T hispania(soort uit Spanje die 8mm groot wordt een juveniele reus van 11 mm.
Leuk idee om een nummer van de emmer te kiezen. Ik zou bijna zeggen nmr2, maar ga voor 4, het geluksgetal van mijn vrouw. Heel erg bedankt hiervoor, ben benieuwd wat er in zit...
Groetjes Bram