Cadzand : Muizekiezen .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Cadzand : Muizekiezen .

Hallo iedereen,hier nog ééntje die ik daarnet heb gevonden.
Er zit een leuke verrassing aan dit verhaal,toen ik thuiskwam met mijn emmer gruis vertelde ik mijn vrouw dat ik in de bovenste helft van de emmer er waarschijnlijk geen zou vinden,maar in de andere helft zouden ze moeten zitten,en ik heb er nu al 5 gevonden in de onderste helft van de emmer,en geen enkele in de bovenste helfd,ik ben fier op mezelf dat ik nu weet hoe dit komt,de twee helften van de emmer zijn maar één meter van elkaar geraapt.GR
[Bewerkt door strandjutters op 20-02-2013 om 22:14 NL]
strandjutters
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: Antw: Cadzand : Muizekiezen .
Hoi Francien,muisje schreef:Het is een M1 en hij lijkt mij van MicrotusSantanaFormatie schreef:Hoi Pascal,strandjutters schreef:
Hallo iedereen,het is wat mager in de vondsten van muizetanden,maar k'heb er toch weer een paar gevonden,ik maak wat foto's.
Deze had ik vanavond.GR
Dit is denk ik een M3 (bovenkaak).
Hier durf ik verder niet op in te gaan, het blijven lastige tandjes die M3's.
Gr,
Sander
Dacht eerst ook aan een M1 bij het zien van de zijkanten van de tand maar ik ging twijfelen bij het kauwvlak. Microtus gregalis had ik nooit herkend.
Ik heb je ook een week geleden nog een mailtje gestuurd met een update van het spitsmuizenkaakje.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- SantanaFormatie
Hoi Pascal,
Je laatste vondst is een m2 van een woelrat.
Gr,
Sander
Gr,
Sander
- strandjutters
Hoi,Sander en Francien,bedankt voor de determinatie,ben wel tevreden met mijn Microtus gregalis.GR Pascal
strandjutters
Antw: Antw: Cadzand : Muizekiezen .
Hoi sander, Pascal, daar ben ik het helemaal mee eensSantanaFormatie schreef:
Hoi Pascal,
Gr,
Sander
groeten van Muisje
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Cadzand : Muizekiezen .
SantanaFormatie schreef:Hoi Francien,muisje schreef:Het is een M1 en hij lijkt mij van MicrotusSantanaFormatie schreef:hier worden 2 kiesjes door elkaarr gehaald, als ik het zo lees: een M3 is altijd naar achteren gekromt, een m1 flauw zijwaarts, een m2 sterk zijwaarts en een m3 kromt sterk achterwaarts, een M1 is recht, maar heeft een scheef aangekauwd snijvlak en een M2 kromt flauw achterwaarts en het kauwvlak wordt recht afgekauwd. Microtus oeconomus heeft een voorkapje dat lijkt op een paardekopje van een schaakspel, en heeft 4 gesloten driehoekjes; Microtus gregalis heeft een voorkapje dat er een beetje op lijkt, maar heeft 5 gesloten driehoekjes.strandjutters schreef:
Hallo iedereen,het is wat mager in de vondsten van muizetanden,maar k'heb er toch weer een paar gevonden,ik maak wat foto's.
Deze had ik vanavond.GR
Hoi Pascal,
Dit is denk ik een M3 (bovenkaak).
Hier durf ik verder niet op in te gaan, het blijven lastige tandjes die M3's.
Gr,
Sander
Dacht eerst ook aan een M1 bij het zien van de zijkanten van de tand maar ik ging twijfelen bij het kauwvlak. Microtus gregalis had ik nooit herkend.
Ik heb je ook een week geleden nog een mailtje gestuurd met een update van het spitsmuizenkaakje.
Gr,
Sander
groeten van Muisje
- strandjutters

Hallo iedereen,hier ééntje van vanavond,het kauwvlak lijkt mij wat anders dan de gewone Microtus,maar ik kan verkeerd zijn.GR
strandjutters
- SantanaFormatie
Hoi Pascal,
Microtus lijkt me goed. Het gaat hier om een M1.
Francien weet misschien wel om welke soort het gaat.
Gr,
Sander
Microtus lijkt me goed. Het gaat hier om een M1.
Francien weet misschien wel om welke soort het gaat.
Gr,
Sander
hoi heren,
het is een linker bovenkaaks M1, ik denk in eerste instantie ook aan Microtus, wel aardig groot, maar zeker geen Arvicola.
het is een linker bovenkaaks M1, ik denk in eerste instantie ook aan Microtus, wel aardig groot, maar zeker geen Arvicola.
groeten van Muisje
- strandjutters

Hallo iedereen,afgelopen week nog wat tandjes gevonden,bij deze alvast de eerste.GR
strandjutters