Het o zo mooie krijt....Vervolg

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Supergraver
Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg

Bericht door Supergraver » 08 sep 2011, 11:52

ahuijsmans schreef:

Ik neem de tel. nrs. van de profs mee..
LOL

Freddy

Bericht door Freddy » 08 sep 2011, 12:02

Theo schreef:
Denk dat dit één van de langste discuties is uit de .Net geschiedenis, er staat bij de nieuwste berichten niets anders meer,'t wordt zelfs vervelend.
Nou, persoonlijk vind ik het niet zo vervelend, zo zie je maar dat iedereen actief deelneemt aan de discussie. En er zijn toch al enkele constructieve oplossingen naar voren geschoven(wie weet volgen er nog). Zoals de PM van Somniosus aan Arno. Of het ter aandacht brengen van het in bruikleen brengen van een fossiel.

Groetjes Fré

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 08 sep 2011, 12:06

ouwerot schreef:Ok, dus als ik het goed begrijp hecht men meer aan een aantekening cq schets op papier dan aan gedetaileerde foto,s..?
Deze foto,s zijn genomen zonder dat we ook maar iets uit het veband hebben gehaald.
Kunt u mij uitleggen waarom men aan de hand van deze foto,s waar de wervels toch in anatomisch verband liggen geen voldoende informatie meer kan halen ?
Met excuses, ik had 'aantekeningen, technieken en metingen' moeten schrijven. Ik doel op meer dan enkel schetsen en foto's: een voorbeeld is reeds door Ouwerot gegeven.
ouwerot schreef:
Bij lange botten (chevrons bv) kan men DNA extraheren. Als de botten niet gecontamineerd zijn en er dus vakkundig gewerkt wordt. Anticontaminatiekits liggen gereed.
Dit vergt een berging waarbij contaminatie vermeden wordt. Deze genetische informatie is info die je natuurlijk nooit uit foto's kan halen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

fitch
Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg

Bericht door fitch » 08 sep 2011, 12:07

Eén telefoon nr als meldpunt voor 'fossiele vondsten' kan ook een VAST nummer zijn dat doorschakelt naar een GSM nr. Het zou alvast een bank vooruit en een kus an de juffrouw opleveren mocht dat er komen, het zou veel en veel makkelijker zijn: kan bekend gemaakt worden, overal verspreid worden, op voorwaarde dat er dan permanentie op dat nummer bestaat.

Weerom, er kán meer gedaan worden tussen wetenschappers en liefhebbers dan elkaar afsnoeven op internetfora ...

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 08 sep 2011, 18:52

somniosus schreef:
Ik heb Arno een mail gestuurd met de gegevens van het afdelingshoofd fossiele vertebraten op het KBIN. Op de website van het KBIN kan je de gegevens (email, telefoon) vinden van alle medewerkers.

Uiteraard kan je een fossiel tijdelijk afstaan, al geef ik zeker toe dat je er soms wel eens moet achter vragen. Tenzij het gaat om nieuw beschreven soorten (holotype ed) die uiteraard dienen beschikbaar te blijven in een museum (en dat museum kies je zelf). Maar dan kan je gerust vragen dat men voor jou een afvorming maakt van het fossiel.

In het KBIN wordt er wel degelijk gewerkt aan het onderhoud van de collectie's, ook met amateurs.
De Geologische Dienst bestaat zeker nog, maar is nu gewoon een onderdeel van het KBIN.

Over de discussie. Arno heeft dit stuk mogelijk gered van vernietiging, dus dat is een goede zaak. Beter bij zo'n belangrijke opgraving is je laten bijstaan door iemand met specifieke kennis over die beesten, of dit nu een amateur is of een pro. Ik heb de indruk dat er hier op dit forum een paar personen zijn met verstand van zaken als het over die beesten gaat. En het is al gezegd, enkele simpele schetsen, wat metingen, matrix samples en een pak foto's maken veel goed.
Goed gedaan Pieter!! Zo kan het dus ook :)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Brammiej

Bericht door Brammiej » 09 sep 2011, 16:01

Hoi,

Ik heb echt heerlijk gelezen over deze discussie.

Allereerst Arno, mooie vondsten. Ik ben jaloers hierop! Ook ik zou ze zonder twijfel meenemen. Ik zal het wel melden, maar alleen uitlenen zodat de professoren het kunnen bestuderen.

Persoonlijk heb ik goed contavt met een duitse geleerde. Ik verzamel recente en fossiele trivia's en kan met al mijn vragen bij hem terecht. Er is een kans dat ik een kleurvariant van een recente trivia's in mijn bezit heb. Deze schelpen zullen naar Duitsland gaan ter bestudering. Ik krijg ze daarna weer terug.

Voor mensen die een telefoonnummer nodig hebben: 1888 nummerinformatie

Gegroet!

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 11 sep 2011, 15:34

Forum,
Dit is archeologie, http://www.archeonet.be/?p=15709 maar misschien interessant voor diegenen die opzoek zijn naar de problematiek Amateur/Professioneel.
Duys

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 13 sep 2011, 15:41

Ach, in steeds meer landen is het zoeken naar fossielen verboden geworden. Dat is ook een oplossing.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time

Bericht door Ahuijsmans » 13 sep 2011, 16:32

Brammiej schreef:
Hoi,

Ik heb echt heerlijk gelezen over deze discussie.

Allereerst Arno, mooie vondsten. Ik ben jaloers hierop! Ook ik zou ze zonder twijfel meenemen. Ik zal het wel melden, maar alleen uitlenen zodat de professoren het kunnen bestuderen.

Persoonlijk heb ik goed contavt met een duitse geleerde. Ik verzamel recente en fossiele trivia's en kan met al mijn vragen bij hem terecht. Er is een kans dat ik een kleurvariant van een recente trivia's in mijn bezit heb. Deze schelpen zullen naar Duitsland gaan ter bestudering. Ik krijg ze daarna weer terug.

Voor mensen die een telefoonnummer nodig hebben: 1888 nummerinformatie

Gegroet!
Hmm even testen, ik loop op het strand, zie een mooie trivia liggen en wil het liefst 's werelds grootste expert op dit gebied, Brammiej even bellen hoe ik dit gevaarte moet bergen... 1888, "hallo", "ja goedemorgen, ik zoek het nummer van Brammiej van fossiel.net"... "tuuttuuutuuutuuttuut".

gaat niet echt werken denk ik...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

jordyvanderbeek
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Het o zo mooie krijt....Vervolg

Bericht door jordyvanderbeek » 13 sep 2011, 17:27

ahuijsmans schreef:
Hmm even testen, ik loop op het strand, zie een mooie trivia liggen en wil het liefst 's werelds grootste expert op dit gebied, Brammiej even bellen hoe ik dit gevaarte moet bergen... 1888, "hallo", "ja goedemorgen, ik zoek het nummer van Brammiej van fossiel.net"... "tuuttuuutuuutuuttuut".

gaat niet echt werken denk ik...
En dat kost je dan 80 cent per minuut.

Gewoon van iedereen die je tegen komt nummers enzo bewaren en dan. In een documentje stoppen met Naam-nummer-e-mail-adres- en wat hij/zij doet. En dat altijd bij je dragen in je portomonnee.

Gr, Jordy

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Gesloten