Cadzand : Muizekiezen .
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Cadzand : Muizekiezen .
Hallo Dominiek,in een topic over Muizekiezen begin ik niet over haaietanden te praten 
Ook kun je dit niet hebben weggegooid,het blijft met dit formaat aan je vingers kleven.
GR Pascal

Ook kun je dit niet hebben weggegooid,het blijft met dit formaat aan je vingers kleven.
GR Pascal
strandjutters
hallo Pascal,
1 helaas een fragmentje van een woelmuiskies, ik waag me niet aan een determinatie.
2 mooie snijtand, als je zegt "driehoekig", dan zeg ik "woelmuis",maar verder geen determinatie.
Zeg Dominiek, als je zoiets vindt, bewaar het dan voor mij ipv het weg te gooien....
1 helaas een fragmentje van een woelmuiskies, ik waag me niet aan een determinatie.
2 mooie snijtand, als je zegt "driehoekig", dan zeg ik "woelmuis",maar verder geen determinatie.
Zeg Dominiek, als je zoiets vindt, bewaar het dan voor mij ipv het weg te gooien....
groeten van Muisje
1 nog eens goed gekeken, ik denk dat het een fragmentje van een Microtus is.
groeten van Muisje
- strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,het is wat mager in de vondsten de laatste tijd,maar hier is er nog een mooitje van Cadzand.
Ik heb ook al gruis van de Kaloot uitgezocht maar nog geen gevonden.
Toen we Zaterdag,op het strandje richting Kaloot waren ,heb ik er ook een emmer gruis meegenomen,ik vind het één van de leukste emmers om uit te zoeken,er zit veel klein spul in,en ook al 4 muizetandjes gevonden,ik plaats straks drie van de mooiste.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,bij deze de tandjes uit mijn nieuwe emmer gruis,het laatste snijtandje is in twee delen gefotografeerd,het is 10 mm in het totaal en 1 mm breedt.GR
Was ik vergeten,de tandjes zijn net hetzelfde formaat als dat van Cadzand 4 mm hoog en 3 mm breed.
[Bewerkt door strandjutters op 29-04-2013 om 20:52 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 29-04-2013 om 21:29 NL]
strandjutters
hoi Pascal, je laatste is een Microtus oeconomus m1
groeten van Muisje
hoi Pascal, je laatste is een Microtus oeconomus m1
groeten van Muisje
correctie , dat sloeg op die van 19u44, ik was midden in het antwoord geven even weg. de laatste is een snijtand van een knaagdier, die ervoor een Microtus M3
groeten van Muisje
die mooie grote is een m1 van Microtus arvalis of Microtus agrestis een aardmuis of een veldmuis, in dit geval
groeten van Muisje