Botfragment Marnebel ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Dolf
Contacteer:
Antw: Botfragment Marnebel ?

Bericht door Dolf » 23 aug 2005, 07:05

Enchodus is ook bevestigd vanuit het museum - een raadsel minder. Bedankt, Morpheus.

Raf_N

Bericht door Raf_N » 23 aug 2005, 20:54

Vandaag nog zo\'n tand + stukje kaak uitgeprepareerd, k heb het zaterdag gevonden in de ENCI. Morgen zal k er nog een foto van posten :) Op dit exemplaar is wel nog veel zwart glazuur over, die vorige exemplaren van dolf en mij waren wit en zonder glazuur wat enigzins verwarring heeft gesticht.

In elk geval bedankt voor het determineren :)

Morpheus
Contacteer:
Antw: Antw: Botfragment Marnebel ?

Bericht door Morpheus » 23 aug 2005, 21:30

Raf_N schreef:
Op dit exemplaar is wel nog veel zwart glazuur over, die vorige exemplaren van dolf en mij waren wit en zonder glazuur wat enigzins verwarring heeft gesticht.
quote]

Met glazuur erop? Dan den ik eerder aan een rostale tand van Ganopristis leptodon (zaagvis), ben benieuwd voor de foto...

Raf_N
Antw: Antw: Antw: Botfragment Marnebel ?

Bericht door Raf_N » 23 aug 2005, 21:40

morpheus schreef:
Met glazuur erop? Dan den ik eerder aan een rostale tand van Ganopristis leptodon (zaagvis), ben benieuwd voor de foto...
Ganopristits leptodon is het niet, daar heb ik al een paar exemplaren van gevonden (zonder wortel weliswaar). Het vandaag gevonden exemplaar lijkt het meest op jouw onderste exemplaar op die \'groepsfoto\' van kaakfragmenten.
Maar je ziet duidelijk dat van sommige tanden een laagje zwart materiaal af is, waarschijnlijk mag ik dat geen glazuur noemen...

Morpheus
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Botfragment Marnebel ?

Bericht door Morpheus » 23 aug 2005, 21:50

Raf_N schreef:

Maar je ziet duidelijk dat van sommige tanden een laagje zwart materiaal af is, waarschijnlijk mag ik dat geen glazuur noemen...
Hi Raf,
Juist ja als het geen glazuur is..., de kleur van de Enchodus tanden variëren van diep zwart naar bijna wit. Soms lichtjes glanzend maar nooit zoals glazuur. De foto zal wel duidelijkheid brengen :)
Groetjes

Raf_N

Bericht door Raf_N » 25 aug 2005, 00:29

Hier zijn zoals beloofd de foto\'s van het stukje enchoduskaak. Ondertussen is het fossiel nog verder gedroogd en is de kleur van de tand naar zwart-grijs geevolueerd...
In elk geval zie je duidelijk de breuk aan de twee kanten van de wortel, in tegenstelling tot de vorige tand waar aan één kant geen breuk leek te zijn.

Afbeelding

Afbeelding

mvg
Raf

Gesloten