vondsten winterswijk april 2010
Antw: vondsten winterswijk april 2010
Er komt binnenkort een artikel uit over een schedel(tje) uit Winterswijk. Meer mag ik daar nu nog niet over zeggen. Zodra het verschijnt zal ik details geven over het tijdschrift. Jullie kunnen het dan kopen en vergelijken.
Antw: Antw: vondsten winterswijk april 2010
Bedoel je de publicatie over de pas beschreven soort Nothosaurus winkelhorsti? Daar kijk ik wel naar uitplikona schreef:
Er komt binnenkort een artikel uit over een schedel(tje) uit Winterswijk. Meer mag ik daar nu nog niet over zeggen. Zodra het verschijnt zal ik details geven over het tijdschrift. Jullie kunnen het dan kopen en vergelijken.

- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Dank plikona, ben je zeer dankbaar. Kijk, kunnen we toch nog constructief met elkaar omgaan! doet mij deugd!plikona schreef:

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Ahuijsmans
Dank dank dank! dan is dat dus ook opgelost!masteroffossiles schreef:
eerste is mijns insziens dit:
http://catalog.kipping-fossils.de/catal ... 5ℑ=0
ik heb zon zelfde wervelaanhangsel ding zelf ook gevonden maar dan 10cm onder de boven kant van de loopgraaf waarin de locals zitten te hakken, ongeveer 20 of 30 cm boven die groene laag die op de bodem lag, het voorwerp op de foto staat als nothosaurus wirbel te koop op kipping fossils.
btw, zal ik de mijne morgen naar oss meenemen?
gr
sander
[Bewerkt door masteroffossiles op 07-05-2010 om 16:54 NL]

Dan heb ik dus nu 1 kaak vermoedelijk Anarosaurus en 1 wervel vermoedelijk Nothosaurus.

Dat lijkt er echt eng veel op. Alleen waarom is die van jouw wit? botten uit winterswijk zijn toch altijd zwart/bruin?
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
dat komt omdat die witte niet de mijne is, maar dat hij van de site van kipping fossils komt;)
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 8957#82448
dit is de mijne, maar dan een tijdje geleden, hi jis nu helemaal uit gepreareerd en ziet er na de opstaande rand het zelfde uit als wat er o pdeze foto's bloot ligt. ik heb op de beurs ook nog zon zelfde ding gekocht uit duitsland, maar daar zat dat ronde ding aan de zijkant niet op, geen spoor. daarom denk ik dat mijn werveltje een saurosphargis werveltje is, maar dan met afgebroken uitsteeksels, maar i kheb eerst betere foto's nodig van echte saurosphargis werveltjes om het echt goed te zien.
gr
sander
dit is de mijne, maar dan een tijdje geleden, hi jis nu helemaal uit gepreareerd en ziet er na de opstaande rand het zelfde uit als wat er o pdeze foto's bloot ligt. ik heb op de beurs ook nog zon zelfde ding gekocht uit duitsland, maar daar zat dat ronde ding aan de zijkant niet op, geen spoor. daarom denk ik dat mijn werveltje een saurosphargis werveltje is, maar dan met afgebroken uitsteeksels, maar i kheb eerst betere foto's nodig van echte saurosphargis werveltjes om het echt goed te zien.
gr
sander
Ik heb de foto van jouw wervel nog even goed bekeken. Het is de helft van een wervel van een Nothosaurusachtige. De wervels van Saurosphargis ziet er echt heel anders uit.masteroffossiles schreef:
dat komt omdat die witte niet de mijne is, maar dat hij van de site van kipping fossils komt;)
gr
sander

Dit is een Saurosphargis wervel. Kenmerkt zich door extreem grote zijflappen. Als je de bovenkant van een wervel ziet. Zie je dat de kam van breed naar smal en weer breed uitmond.
[Bewerkt door Erik-B op 11-05-2010 om 18:32 NL]

Naast het muntstuk op deze foto, zie je een mooi voorbeeld van een Saurohargiswervel (zoals je van de bovenkant er op kijkt).
- Ahuijsmans
poeh erik, ben echt even sprakeloos! Wat een mooie vondst!
Kan er naar blijven kijken, hoop dat ik aankomende juni ook zoiets vind
Kan er naar blijven kijken, hoop dat ik aankomende juni ook zoiets vind