Een kleine quiz

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: Een kleine quiz

Bericht door Henk Jan » 02 sep 2010, 23:53

Grappig!

HJ

Theo

Bericht door Theo » 03 sep 2010, 01:27

Ik wist het heeee, ik wist het!
Ooit zijn we er mee bezig geweest,maar ik kon het me niet meer zo goed herinneren. Alllleeeeennn ik wist nog dat het van een zeeegel was.Daarom een paar foto's opgesnort en,.. 'tjaaa niet aan z'n lantaarn gedacht,bij mij was er geen lichtje gaan branden....

ik heb ze zelf ook in me'n verzameling alleen onder de naam "zeeegel fragmentjes"

Was toch plezant;

Theo

Erik-B

Bericht door Erik-B » 03 sep 2010, 06:39

Goed gedaan Theo. Ik had er geen zee-egelfragmenten in herkend.

Bram

Bericht door Bram » 03 sep 2010, 16:32

Afbeelding
Erik-B schreef:
Goed gedaan Theo. Ik had er geen zee-egelfragmenten in herkend.
Toen ik er voor het eerst eentje uit het residu viste, vermoedde ik al gelijk dat het een onderdeel van een zeeegel was, dit omdat hij precies dezelfde kleur als alle andere zeeegelfragmentjes/-stekels had. Het materiaal leek ook hetzelfde te zijn. Over het precieze onderdeel had ik geen idee, dus had ik hem maar apart gelegd. Toen ik een paar weken later "Zeeegels uit het Krijt en Tertiar van Maastricht, Luik en Aken" door Ham et al zat door te bladeren kwam ik ze opeens tegen. Na vergelijken bleken het dus inderdaad rotulae.

Op de afbeelding trouwens een ander onderdeel van een zeeegel, als ik mij niet vergis is dit een onderdeel van het apicaal systeem, namelijk een genital plate, mogelijk G2. Zelfde vindplaats, ongeveer 3mm.

Groeten,
Bram

Gesloten