Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Bericht door Ahuijsmans » 15 sep 2010, 12:50

goed initiatief maar het kan natuurlijk voorkomen dat ik niet weer uit welke tijd mijn tand is die ik wil laten determineren of laten zien.

Wat zet je dan? ruwweg de periode ofzo?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Bericht door Frederik » 15 sep 2010, 13:23

Dan kies je gewoon een andere, duidelijke titel.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Frisian-old-age
Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Bericht door Frisian-old-age » 15 sep 2010, 16:08

hamilcar schreef:
Dus hierbij nogmaals een oproep aan iedereen die dit lees plaats alstublief je determinatie forum berichten als volg: (TIJDPERK)(soort vondst) bijv "PLEISTOCEEN haaientand determinatie verzoek"
Met alle respect,
Me dunkt, dat het fossielforum ruim voldoende gebruiksvriendelijk is.
Mijns inziens ontgaat de logica van deze toevoeging.
Of het moet gelegen zijn ,in het feit van het nuttigen van informatie door middel van toediening in de vorm van "hapklare" brokken.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Hamilcar
Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Bericht door Hamilcar » 15 sep 2010, 18:24

frisian-old-age schreef:
hamilcar schreef:
Dus hierbij nogmaals een oproep aan iedereen die dit lees plaats alstublief je determinatie forum berichten als volg: (TIJDPERK)(soort vondst) bijv "PLEISTOCEEN haaientand determinatie verzoek"
Met alle respect,
Of het moet gelegen zijn ,in het feit van het nuttigen van informatie door middel van toediening in de vorm van "hapklare" brokken.

Het doel hiervan is om de threads/artikelen op het forum meer te specificeren zodat deze doorzoekbaar zijn dat als je je interesseert voor amonieten, je niet door de (veel talrijkere) haaientanden artikelen hoeft te klikken. Plus weet je gelijk of een artikel binnen jou interesses valt omdat determinatie artikelen vaak titels dragen als "wie weet wat dit is? " titels als "PLEISTOCEEN haaientand determinatie verzoek" zijn specifieker en zouden dus een oplossing kunnen zijn voor het probleem dat threads op het determinatie forum vaak niet genoeg gespecificeerd zijn. Het gaat er bij deze oproep dus om het beter vindbaar maken van artikelen, zodat het forum beter doorzoekbaar en makkelijker te gebruiken (je ziet meteen of je een artikel wilt bekijken ja/nee). Voor meer uitleg zie mijn allereerste post.

Groet,

Hamilcar

[Bewerkt door Hamilcar op 15-09-2010 om 17:26 NL]

[Bewerkt door Hamilcar op 15-09-2010 om 17:28 NL]

Nec Fasces Nec Opes Sola Artis Sceptra Perennant

Frisian-old-age
Antw: Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Bericht door Frisian-old-age » 15 sep 2010, 20:22

Hamilcar schreef:
frisian-old-age schreef:
hamilcar schreef:
Met alle respect,

Het doel hiervan is om de threads/artikelen op het forum meer te specificeren zodat deze doorzoekbaar zijn dat als je je interesseert voor amonieten, je niet door de (veel talrijkere) haaientanden artikelen hoeft te klikken. Plus weet je gelijk of een artikel binnen jou interesses valt omdat determinatie artikelen vaak titels dragen als "wie weet wat dit is? " titels als "PLEISTOCEEN haaientand determinatie verzoek" zijn specifieker en zouden dus een oplossing kunnen zijn voor het probleem dat threads op het determinatie forum vaak niet genoeg gespecificeerd zijn. Het gaat er bij deze oproep dus om het beter vindbaar maken van artikelen, zodat het forum beter doorzoekbaar en makkelijker te gebruiken (je ziet meteen of je een artikel wilt bekijken ja/nee). Voor meer uitleg zie mijn allereerste post.

Groet,

Hamilcar
Met alle respect, lijkt mij een zeer omslachtige en overbodige manier van posten, immers het staat een ieder vrij om zijn/haar onderwerp welke naam wat dan ook te geven.

Verder, men kan het icoontje gebruiken voor een post, naast het plaatsen in de desbetreffende onderwerp-lijst.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Indeling determinatie forum Kenozoicum/Mesosoicum/Paleozoicum

Bericht door Carcharoides » 15 sep 2010, 20:37

frisian-old-age schreef:
Met alle respect, lijkt mij een zeer omslachtige en overbodige manier van posten, immers het staat een ieder vrij om zijn/haar onderwerp welke naam wat dan ook te geven.

Verder, men kan het icoontje gebruiken voor een post, naast het plaatsen in de desbetreffende onderwerp-lijst.
Ik wil me hier bij aansluiten. Het lijkt mij ook niet nodig om te gaan betuttelen hoe je je onderwerp moet invullen.
Je kan de leden hooguit adviseren een zo duidelijk mogelijk onderwerp te kiezen om de kans op reacties te vergroten.

Maar dit verschilt toch ook niet met de rest van het forum? Waarom de oproep alleen voor het Determinatieforum?

Groeten,

Gerard

Gesloten