Hannover / Lengerich
Antw: Hannover / Lengerich

De pachydiscus heb ik helaas niet mee kunnen nemen uit de groeve. Het is volgens mij ook een Lewesiceras mantelii (Maar dit kan ik mis hebben, veel meegemaakt in één weekend) Marijke en ik zijn afgelopen zaterdag naar de groeve geweest om het stuk te bergen samen met de uitbater van de groeve. Ik heb hem geinformeerd over het stuk en zijn samen gaan kijken. Daar is gebleken dat dit de eerste vondst is van een groot en compleet exemplaar. Mij is toen gevraagd het stuk af te staan aan de groeve. Dit ten behoefte van educatie en het publiek. Hiervoor heb ik een prachtig afgietsel gekregen van een andere grote ammoniet die hier gevonden is. Namelijk een Acanthoceras rhotomagense (Zie afbeelding). Tevens het boek Kalk, Natur und Landschaft. Dit boek behandeld alle aspecten van het Teutoburger woud. Tevens mogen Marijke en ik een keer mee op tour met de uitbater door de groeve. Al met al een ontzettend leuke uitkomst bij deze vondst. In september wordt de vondst tentoongesteld bij de open dag van de firma Dyckerhoff in Lengerich.
Hierover zal ik tijdig een berichtje plaatsen voor de liefhebbers.
'Just Pick It!'
- Everhardus
Chapeau dat je 'm wilde afstaan. Had ik waarschijnlijk veeeeeeeeeeeel moeite mee gehad....maar hoogstwaarschijnlijk ook gedaan ! Gr,Marcel
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Dat zijn nou de leuke dingetjes om te lezen!
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 637 times
Vandaag (in de zon) nog even een tijdje met een paar steentjes uit Hannover zitten te spelen: Echinocorys scutata en een spons : Amphithelion (vroeger Verruculina) macrommata. Het kleine fossieltje op de spons is een foram: Neoflabellina sp.
De spons had ik van Camiel gekregen.
Ik hoop dat hij geen spijt heeft van zijn vrijgevigheid.
[Bewerkt door Spongebob op 23-04-2011 om 23:53 NL]
Time fades away (Neil Young)
:)Echt een prachtstuk die spons Tom. Die foraminifeer erop maakt het stuk nog specialer
- 0dinofthenorth
Hallo Tom,
Die zijn mooi geworden zeg! Heb je dat allemaal met een simpele borstel en mesje en veel geduld voor elkaar gekregen?
Groeten,
Bram
Die zijn mooi geworden zeg! Heb je dat allemaal met een simpele borstel en mesje en veel geduld voor elkaar gekregen?
Groeten,
Bram
- Spongebob
- Has thanked: 416 times
- Been thanked: 637 times

Het belangrijkste is (vrije) tijd. Een Paasweekend kun je gebruiken om te zoeken, maar ook om eens lekker in de zon/schaduw te borstelen. Ik heb geen straalapparaat dus moet het allemaal met een (messing)borstel, wat mesjes en water.bram schreef:
Heb je dat allemaal met een simpele borstel en mesje en veel geduld voor elkaar gekregen?
Hier één van de Micrasters en een Pseudoscytalia fastigata.
Time fades away (Neil Young)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Spongebob,je kunt ook alles op een hoop gooien en het laten voor wat het is.Maar ik vind het mooi als je er nog iets extra kan aan geven en het is ook rustgevend zo buiten in de zon,schaduw wat preppen.Mooie dingen laat je zien.Groetjes
strandjutters