Omgeving Groede 9/11 en 16/11

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
fitch
Antw: Omgeving Groede 9/11 en 16/11

Bericht door fitch » 25 nov 2005, 12:40

@paul : overal waar je een vaste schelpenbank hebt, denk ik gewoon van : \'ok .. hier liggen nog schelpjes, zullen nog wel tanden tussen zitten\' Heel het strand van knokke naar breskens heeft volgens mij dieper of veel minder diep dan groede, deze lagen zitten? sowieso zouden er tientallen - honderden (als je het stratigrafisch optelt) km²s van die lagen zitten? geen zorg hoor .. die put was trouwens ook maar verderzetten van anderen op een plaats waar al verschillende putten waren .. denk echt niet dat ze zo \'op\' zijn :D

@webmaster, dank u, ik vrees echter veel resten te hebben gemist omdat ik focuste opde tandjes

@Jeroen: eender waar vind je m.i. veel meer met een zeef van 2mm en 5mm. Deze tandjes zijn meer aanwezig dan deze aangeduid in cms .. heb je ook meer kans op mooigebleven tandjes. Zo diep graven hoeft niet hoop ik, dit is maar de twee keer ooit in mijn leven tandjes zoeken... maar ik had zin in actie die dag :D

[Bewerkt door fitch op 25-11-2005 om 12:43 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

fitch
Antw: Omgeving Groede 9/11 en 16/11

Bericht door fitch » 25 nov 2005, 12:48

@paul had te snel teveel zeefsel om het daar uit te zoeken, enige min is dan dat je daar thuis oook zoveel tijd mee zoet bent ;D

@jeroen na forse wind zoeken (als vandaag en verleden week) brengt op de vloedlijn en schelpenbankjes (iets dieper dan de vloelijn)
altijd tandjes mee vanuit zee. Deze kun je best meteen na de vloed zoeken (op het strand, is leuk hoor: wandelen en zoeken) omdat anders mensen u voor zijn :)

[Bewerkt door fitch op 25-11-2005 om 12:51 NL]

[Bewerkt door fitch op 25-11-2005 om 12:52 NL]

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Gesloten