VIDEO. Deel Cornwall valt in zee

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Silvan
Antw: VIDEO. Deel Cornwall valt in zee

Bericht door Silvan » 11 okt 2011, 22:23

Ach ja. Er moet ook niet teveel naar die statestieken enz. worden gekeken dat geeft alleen maar onodige bezorgdheid je kun de kans toch niet veel kleiner maken. Als daar fossielen zoekt(wat is overgens nog nooit heb gedaan) helmpie op, helpt altijd wel iets, en verder niet te dicht bij die wand komen en beetje opletten.:)

Ivo

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 11 okt 2011, 23:38

Theo

ivok

Bericht door ivok » 12 okt 2011, 11:31

had em pas wat later gezien... het filmpje dan.

toch best indrukwekkend.

Altijd goed om er bewust van te zijn dat je een dergelijk risico loopt in groeve of onder een klif.
Maar toch denk ik niet dat het geheel voorkomt dat mensen de hoogte van de klif/wand aan lengte afstand gaan houden.

Heb een paar keer zelf verschuivingen mogen meemaken. Nog nooit een instorting.
een keer in het rooth begon de berg puin opeens te wandelen, maat van me stond halverwege de helling en inderdaad het enige wat je kan doen is rennen in zo'n geval.
Een andere kennis is jaren geleden eens onder een berg zand terecht gekomen, met goede afloop gelukkig.
liep aan de voet van zo'n berg zand die begon te schuiven
Mijnsteenbergen ook zo risicovol

op het ukfossils forum ook een filmpje net na afloop van een kleinere instorting tussen seatown en golden cap (dorset)

oeps...

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 12 okt 2011, 11:58

Forum,
Dacht dat ik het al eens verteld had,
mijn vader ging in zijn jeugdjaren haaietanden zoeken op de Antwerpse singel(ring), er is toen ook een vriend van hem onder een vallende wand terechtgekomen, hij was er niet bij, maar die vriend is er niet meer uit gekomen.
Duys

jordyvanderbeek
Contacteer:

Bericht door jordyvanderbeek » 12 okt 2011, 17:40

Wat erg allemaal, goed dat het in de meeste gevallen toch goed afloopt.

Wat zijn die afstand regels allemaal?

Gr, Jordy

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 24 okt 2011, 00:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CBN in augustus, dit zie je niet als je vanaf Escalles aan komt lopen(op de middelste foto is het helemaal rechts), wel vanaf de andere kant. Brrrrr dan zoek ik liever iets van de muur af op het strand.
gr
pearl

[Bewerkt door pearl op 23-10-2011 om 23:08 NL]

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Pangeaman
Antw: Antw: VIDEO. Deel Cornwall valt in zee

Bericht door Pangeaman » 24 okt 2011, 00:49

pearl schreef:
CBN in augustus, dit zie je niet als je vanaf Escalles aan komt lopen(op de middelste foto is het helemaal rechts), wel vanaf de andere kant. Brrrrr dan zoek ik liever iets van de muur af op het strand.
gr
pearl

[Bewerkt door pearl op 23-10-2011 om 23:08 NL]
He hallo Pearl,
je denkt altyd bij een foto van CBN 'nou dat valt wel mee', tot je op CBN bent, en ziet hoe groot het eigenlijk is.
Daar help geen helmpie aan.
Gr Pangeaman

Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 28 okt 2011, 22:05

Ter verdere illustratie, 13 oktober 2011,: een flinke steenlawine bij de Franz Josef gletsjer in Nieuw Zeeland. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... q8Hwsjf2XM

En wat extra informatie over de Cornwall landslide (De info komt van de AGU Blogosphere website ( http://blogs.agu.org ) de blog zelf is hier ( http://blogs.agu.org/landslideblog/2011 ... pse-video/ ) te vinden. De poster is Dave Petley Professor of Hazard and Risk in the Department of Geography at Durham University in the United Kingdom. Ik hoop dat ik zo even voldoende broninfo heb gegeven. De info:

Posted by dr-dave

Summary: More information has emerged about the cliff collapse video from Cornwall, SW England

The amazing cliff collapse video that I featured on Friday has generated considerable interest. The video was shot by Brian O’Connell, a Senior Geoenvironmental Engineer at Cornwall Council. He posted the following on the Engineering Geotech list:

My thoughts are is that it’s a progressive failure, but would welcome some comments. I appreciate the footage is a little grainy, so I’ll try to through a little more light… As I note in the description, there were a number of failures which increased in size and volume until the cliff collapsed. The cliff is formed from Devonian metasediments – turbidite sequences of mudstone, siltstone and fine grained sandstone. There are normally 5 discontinuity sets of varying persistence (I wasn’t prepared to go and measure them!); observations of a nearby cove indicates unfavourable joint failure which could lead to planar failure. Prior to the failure there were a number of tension cracks approximately 30 m in-land which had been steadily growing in size over the previous 4 days. However the way the failure presented itself, with material spalling-off mostly in the lower third of the slope, opening of large tension cracks within mid to upper section of the cliff face and the ‘sagging’ off the slope geometry as it failed, does seem to indicate a progressive failure?

[Bewerkt door Smaug op 28-10-2011 om 21:23 NL]

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Pangeaman

Bericht door Pangeaman » 29 okt 2011, 20:05

Hallo Smaug,
bedankt voor je goede aanvulling wbt Cornwall.
is goed te lezen.
wbt de Franz Jozef gletsjer, je zou er maar staan met je veiligheidshelm,veiligheidsschoenen en veilgheidsbril.
helpt dus geen ene moer,'vluchten kan niet meer'.
gr Pangeaman

Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.

Gesloten