Nieuw : Trivia smiley !
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Nieuw : Trivia smiley !

Hallo Spongebob en Bram,de eerste twee foto's de trivia die ik eerst vond,de laatste foto,van de laatste.Ik ga nu op zoek in mijn verzameling naar gelijke gaatjes maar niet op deze plaats.GR(Ze zijn wel zeldzaam Hé,2 op 6000 Trivia's

strandjutters
Hallo Pascal,
Op sommige soorten vertoont Natica stereotiep boorgedrag, meestal boren ze dan min of meer op dezelfde plaats. Bij Spisula bv is dat vlak onder de top. Dat lijkt bij Trivia's dus niet het geval, aangezien je aangeeft dat de gaatjes ook op veel andere plaatsen zitten.
Natica's boren wel vaker meerdere keren in dezelfde schelp, op de kaft van het boek van Janssen staat zo'n voorbeeld als ik mij niet vergis, en soms zelfs in hele andere dingen waar ze niks aan hebben (ik werk samen met iemand aan een artikeltje over zo'n voorbeeld, zal ik tzt mailen, maar duurt nog wel lang). Het zijn dan 'vergissingen'.
Groeten,
Bram
Op sommige soorten vertoont Natica stereotiep boorgedrag, meestal boren ze dan min of meer op dezelfde plaats. Bij Spisula bv is dat vlak onder de top. Dat lijkt bij Trivia's dus niet het geval, aangezien je aangeeft dat de gaatjes ook op veel andere plaatsen zitten.
Natica's boren wel vaker meerdere keren in dezelfde schelp, op de kaft van het boek van Janssen staat zo'n voorbeeld als ik mij niet vergis, en soms zelfs in hele andere dingen waar ze niks aan hebben (ik werk samen met iemand aan een artikeltje over zo'n voorbeeld, zal ik tzt mailen, maar duurt nog wel lang). Het zijn dan 'vergissingen'.
Groeten,
Bram
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Nee, dat bedoelde ik ook niet!strandjutters schreef:
deze gaatjes zijn zeker niet door mij gemaakt,
De gaatjes zijn gelukkig iets verschillend van grootte. Dat is een goed teken.
Zou best kunnen dat boren op deze plaats het effectiefst is voor een roofslak.
Ben benieuwd naar jullie verhaaltje Bram.
Time fades away (Neil Young)
- strandjutters

Hallo Bram en Tom,deze trivia is vier x aangevallen.Steeds dezelfde trivia.
[Bewerkt door strandjutters op 06-05-2012 om 18:47 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo ,dit zijn andere,ik schat dat één op dertig van mijn trivia's zulk gaatje heeft,het is dan echt toevallig dat ze op een Smiley lijken,en dan moet je het zelf nog zien ook,gelukkig heb ik wat fantasie in mijn hobby.Wat ik me afvraag? is waarom de gaatjes aan de onderkant van de trivia's Smiley zitten,dan moet dit slakje toch op de rug hebben gelegen?? Ik maak nog wat foto's van andere slachtoffers van deze roofslakken.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,iedereen,ieder slak word gegeten door elkaar,ook de roofslakken zelf.wat me wel opvalt is dat de stekelhoorn er het minst last van heeft,vandaar ook zijn naam denk ik,ik heb er maar één met een gaatje op de 300 stuks.GR(Hallo Bram,als ik je kan helpen met je onderzoek laat maar weten,ik heb meer gaatjes dan schelpjes

[Bewerkt door strandjutters op 06-05-2012 om 20:06 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 06-05-2012 om 21:33 NL]
strandjutters
- strandjutters

En ja hoor,ook de grootsten moeten er aan geloven,zoals de oester en de wulk,al zal hun buikje wel vol hebben gezeten na zo een maaltijd.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nu we er toch over bezig zijn,ik heb heel wat slakken met ruwe zeerasp er om geen,een kolonievormende polliep,(Hydrozoa) eencellig,leeft altijd samen met de Heremietkreeft,op deze slakken zie ik geen boorgaatjes meer.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,en dit is waarschijnlijk de reden,bij een recente zeerasp zie je dat de schelp er uitziet als een nagelbed,niet interessant om een gaatje in te boren,al is de zeerasp dan weer een lekkernij voor de naakte zeeslak,de zeerasp knotslak(Cuthona nana)een slakje van 5 mm groot;Het komt er op neer dat je in zee eigenlijk altijd word opgegeten door een ander.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Bram,ik zie op één van mijn versteende botjes,ook van die vergissingen van de roofslak,gelijk ze op de haaientanden van Stiek voorkwamen.GR
[Bewerkt door strandjutters op 08-05-2012 om 19:40 NL]
strandjutters