Steinkerntreffen 21 en 22 april 2012: foto's en vondsten
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Steinkerntreffen 21 en 22 april 2012: foto's en vondsten
Spongebob schreef:
Veel plezier op Lundy Marijke!
Hierbij mijn haaientandje van vorige week zondag. Yachthafenplateau - Misburg-Nord.
Cretalamna appendiculata (AGASSIZ 1843),
als ik me niet vergis.
Je had me niet verteld dat het zo een gaaf exemplaar was Tom

Die reguliere egel is ook een schatje!
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Erik-B schreef:
De eerste 2 foto,s, zijn van de Nautulis van Robin (15/18 cm). De rest van de vondsten zijn van mij. Foto 8 ben ik met mijn Nautulis van 12 cm (foto gemaakt door Wilko) Verder nog wat foto,s van de zondag in Teutonia Misbur Nord
[Bewerkt door Erik-B op 28-04-2012 om 15:00 NL]
Dat prachtding heb ik dus morgen bergen voor rob. Jammer van de twee ontbrekende stukjes. Heb er nog naar gezocht maar niet terug gevonden

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Mooi aanwinsten TomSpongebob schreef:Ja dat was wel lachen. Ook nu weerColin schreef:
.... En dan krijg je je nieuwe luchtbed niet in je nieuwe flapklaptent...
Net als Bram, Colin en Marijke heb ik ook op de knieën naar mini-fossies gezocht.
Het haaientandje was daar het resultaat van, maar ook dit kleine regulaire egeltje met een doorsnede van 12 mm:
Gauthieria pseudoradiata
(determinatie dankzij Frank Wittler)
[Bewerkt door Spongebob op 01-05-2012 om 20:44 NL]

Antw: Antw: Antw: Steinkerntreffen 21 en 22 april 2012: foto's en vondsten
Jammer Gerrit Jan, maar Robin vertelde al dat de delen die misten, bijna niet van gewone steen te herkennen waren. Toch hulde dat je voor hem gekeken hebtGerrit-Jan schreef:Erik-B schreef:
De eerste 2 foto,s, zijn van de Nautulis van Robin (15/18 cm). De rest van de vondsten zijn van mij. Foto 8 ben ik met mijn Nautulis van 12 cm (foto gemaakt door Wilko) Verder nog wat foto,s van de zondag in Teutonia Misbur Nord
[Bewerkt door Erik-B op 28-04-2012 om 15:00 NL]
Dat prachtding heb ik dus morgen bergen voor rob. Jammer van de twee ontbrekende stukjes. Heb er nog naar gezocht maar niet terug gevonden

- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Steinkerntreffen 21 en 22 april 2012: foto's en vondsten

Belemnieten zat in Hannover. Maar 't is altijd weer leuk als er een "ziek" diertje tussen zit. Hoewel ie er zelf anders over gedacht heeft, denk ik.
Time fades away (Neil Young)