Mooiste vondst, editie 2005
Antw: Antw: Mooiste vondst, editie 2005
Ik bedoel hier de plaats waar Frederik en casper hun getoonde trilobieten en ammonieten vonden....guido schreef:
Mag ik Frederik en vragen over welke ontsluiting ze het hebben bij hun fraaie vondsten in Frankrijk?????
Guido
Een erg fraaie foto van al die ammonieten bij elkaar.
In hoeveel tijd had je die bij elkaar gevonden Casper? Zo gevonden of uit moeten hakken?
wie zoekt zal vinden.
Antw: Mooiste vondst, editie 2005
Hallo Guido,
Die plaats is ergens in de buurt van Florac meende ik. daar vind je veel ammonieten, belemnieten, wat gastropoden en nog tweekleppigen en koraaltjes. de trilobiet van frederik zal ergens anders vandaan komen.
Ik heb er toch niet zo veel gevonden als frederik volgens mij, maar toch nog steeds wel een stuk of 150 - 200 ammonietjes en dan nog veel belemnietjes en de rest ook wel wat. volgens mij staat de beschrijving op deze site. ja hier, gevonden, http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... ats=Florac
vriendelijke groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 31-12-2005 om 11:32 NL]
Die plaats is ergens in de buurt van Florac meende ik. daar vind je veel ammonieten, belemnieten, wat gastropoden en nog tweekleppigen en koraaltjes. de trilobiet van frederik zal ergens anders vandaan komen.
Ik heb er toch niet zo veel gevonden als frederik volgens mij, maar toch nog steeds wel een stuk of 150 - 200 ammonietjes en dan nog veel belemnietjes en de rest ook wel wat. volgens mij staat de beschrijving op deze site. ja hier, gevonden, http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... ats=Florac
vriendelijke groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 31-12-2005 om 11:32 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Antw: Antw: Mooiste vondst, editie 2005
Supergraver schreef:
Dit wordt mijn mooiste nog te verkrijgen via ruil van dit jaar.
Thanks Harry!
Gr
Martijn
Gisteren binnen gekregen dus deze telt nog mee voor mijn mooiste van 2005!
Gr
Martijn
Antw: Mooiste vondst, editie 2005
en nu op naar de mooiste vondsten van 2006
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Mooiste vondst, editie 2005
De ammonietjes op de foto zijn bij elkaar geraapt door mijn vriendin en ik, op een paar uurtjes tijd, op de vindplaats Florac, die Casper hierboven gelinkt heeft. Soms heb je zo van die ongeloofelijk zalige dagen, waarop het zoeken een waar feest is: warm zonnetje, de geur van tijm en lavendel, boven je een zwerm bijeneters ... en veel fossieltjes.guido schreef:
Ik bedoel hier de plaats waar Frederik en casper hun getoonde trilobieten en ammonieten vonden....
Een erg fraaie foto van al die ammonieten bij elkaar.
In hoeveel tijd had je die bij elkaar gevonden Casper? Zo gevonden of uit moeten hakken?
Je kan ze trouwens zo oprapen, ze worden door de regen losgespoeld uit kleibanken. Vergis u trouwens niet wat de schaal betreft, de meeste ammonietjes op de foto zijn niet groter dan 2 cm.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)