Onderkaak - Middelkerke

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Onderkaak - Middelkerke

Bericht door strandjutters » 12 jan 2013, 22:28

Hallo Dirk,je neusgaten zijn zeker ook niet zo lang dat je tot bij deze Krabben kan komen.GR

Vroeger toen ik jong was gingen we deze vrouwelijke krabben zoeken op het strand,bij laag water kon je ze vinden,stampvol met eitjes.Lekker,nu zie je dit niet meer.GR

[Bewerkt door strandjutters op 12-01-2013 om 22:36 NL]

strandjutters

Mcgyver

Bericht door Mcgyver » 12 jan 2013, 22:33

Je hebt mij nog niet gezien he:)

En daarbij met al die "creeping crawlies from the deep part 721" zou je al voor minder:):)

Ik denk niet dat het een krabbeschaar is vooral om die drie gaten per tandholte.

@ Golb, kan je een foto maken van de onderkant? Dan kan de monsterkrab van Pascal verder uitsterven!:):):):)

(No offence Pascal)

Mvg,

Dirk

Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 12 jan 2013, 22:38

kunnen jullie met zekerheid zeggen dat het wel degelijk een onderkaak is, ze lijkt zo afgesleten dat ik het niet meer zou zien.

Theo

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Onderkaak - Middelkerke

Bericht door Theo » 12 jan 2013, 22:39

Mcgyver schreef:
Nu ga ik nooit meer in het water!:)

Mvg,

Dirk
ze kwam wel op de fiets over het strand gereden.

Theo

Mcgyver

Bericht door Mcgyver » 12 jan 2013, 22:47

Gelukkig heeft de politie dat niet gezien want ze had geen duim om te bellen!:)

Ik denk eerder bovenkaak en wel vanwege dat uitdijen van het stuk, dat is toch meer iets wat je van een stuk bovenschedel(juiste benaming ?) zou verwachten?

Mvg,

Dirk

strandjutters

Bericht door strandjutters » 12 jan 2013, 23:03

Lachen jullie maar! je zult wel zien.GR

Er is bij mijn weten geen enkel dier met een Krabbenschaargebit.je zult lang moeten zoeken.Wat zeker niet normaal is met al de kenners van het forum.ze hadden het al lang geweten,Middelkerke is niet prehistorisch.VR GR Pascal

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 12 jan 2013, 23:12

Met zijn korte lengte,waarschijnlijk Kortsnuitneushoorn,of Kortsnuitrund,of Kortsnuithert?Misschienwel Kortsnuitdolfijn,omdat het aan de kust is gevonden.GR Hoeveel tanden heeft een dier wel volgens jullie.30 ?

AUB,het ding is 9 cm.Let eens op Jongens.Heb je al een Neushoorn gezien met een gebit van 9 cm,het is bij de geboorte al boven de 20 cm.GR

[Bewerkt door strandjutters op 12-01-2013 om 23:16 NL]

strandjutters

Mcgyver

Bericht door Mcgyver » 12 jan 2013, 23:32

Oei Pascal, mijn welgemeende excuses, ik wil je niet beledigen, echt niet!
Mocht ik het toch hebben gedaan dan spijt me dat ten zeerste, ik liet me wat gaan denk ik.

Ik denk gewoon niet dat het een krabbeschaar is, je hebt gelijk wat neushoorn betreft, ik heb de geboorte van een babyneushoorntje gezien in Planckendael, ben daar gids geweest. En het zijn bij de geboorte al forse beestjes:)

Wat die drie gaatjes betreft denk ik gewoon drie gaatjes per tand of drie wortels zoals men wil. Enfin als je gelijk hebt dan hebben we weer wat geleerd.

Maar dat Middelkerke niet prehistorisch is, kan het niet zijn dat stroming het stuk tot daar heeft gebracht?

Mvg,

Dirk

strandjutters

Bericht door strandjutters » 12 jan 2013, 23:42

Nee Dirk,er is geen stroming op de kust,daarvoor heeft men Golfbrekers geplaatst .Een stuk gaat net op en neer in de branding,niet van links naar rechts,en zeker niet over km's als het een zwaar stuk betreft.GR

Soms moet je echt aan de kust wonen om dit te zien,ik vind maanden aan één stuk dezelfde steen op het strand.Gr

strandjutters

Mcgyver

Bericht door Mcgyver » 12 jan 2013, 23:52

Ah ok nee dat wist ik niet. Wel handig om te weten als je ergens een stuk vindt dat het dan gewoon voor-en achteruit van en naar het strand gaat. geeft me nu een goed idee van de verspreiding van bepaalde vondsten.

Dus, terug naar het onderwerp, als we nu eens wachten tot we de onderkantfoto hebben gezien scheelt ons dat allemaal wat opmerkingen (de mijne inclusief)
Zo komen we wat verder zonder op elkaars tenen te trappen en houden we de sfeer plezant en informatief, wat denken jullie?:)

Mvg,

Dirk

Plaats reactie