contact

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Mega_Lo
Antw: Antw: contact

Bericht door Mega_Lo » 01 feb 2013, 08:48

sjaak schreef:
Verwacht niet teveel van HvH. Wie weet vind je wat moois, maar er is ook een kans dat je niets vindt. Het is vooral ook een kwestie van vaak zoeken. Succes morgen!
klopt, ik ben vorige week ook weer geweest en helemaal niks gevonden......
Hopelijk deze keer beter!

Suzy Q
Antw: contact: plan de campagne

Bericht door Suzy Q » 01 feb 2013, 23:20

Dag allemaal,

ik ben gelukkig nog geen fossiel en mag ook nog niet in het vondstzakje van een archeoloog. Wel ben ik een stuk ouder dan jullie (dik 30). Gelukkig ben ik nog niet aan de rollator want dat loopt zo lastig op het strand en ook breek ik niet in stukjes als ik per ongeluk omval ;-)

Ik zoek pas sinds kort naar fossielen, al wat langer naar schelpen en ben sinds mijn 11e intensief bezig met archeologie. Daar moet je net zo goed voor leren kijken en evenveel geduld bij hebben als voor het zoeken naar fossielen.

Ik wil jullie best een keer mee uit zoeken nemen bij Kijkduin/ZM. Trek er wel een paar uur serieus geduldig turen en prutten in het zand voor uit. Niet zo fijn als het koud is en hard waait, maar met warme en droge kleren komt dat wel goed.

Daarna kunnen we bij Kijkduin misschien een kop thee of warme chocomel drinken en onze vondsten lekker warm binnen beter bekijken / determineren. Misschien dat Bram dit ook een goed idee vindt en mee wil gaan?

Er is natuurlijk geen enkele garantie dat we ook echt fossielen/botten gaan vinden. Fossiele schelpen kan ik je hier wel garanderen.

Is Kijkduin voor jullie allemaal goed bereikbaar? Er rijden ook bussen naartoe.
En hebben jullie roostervrije tijden door de week of willen jullie liever in het weekend zoeken? Er komt natuurlijk binnenkort een carnavalsvakantie aan....

Laat maar weten of jullie het een goed plan vinden en een keer wat met elkaar af willen spreken.

Ik kan me voorstellen dat er vaders en moeders zijn die ook mee willen. Wat mij betreft geen enkel probleem, maar ik kan me voorstellen dat jullie daar misschien anders over denken.

Er is vast wel iets op te verzinnen dat iedereen happy is. Misschien kunnen de papa's en mama's een romantische strandwandeling maken terwijl wij fossielen zoeken. Dat schijnt namelijk ook heel erg leuk te zijn ;-)

Groetjes,

Suus

goed kijken is hééééééél belangrijk

Alopias
Antw: contact

Bericht door Alopias » 01 feb 2013, 23:49

klinkt goed!
Alleen woon ik in belgie en kan dus niet overal komen.
Miss een domme vraag maar waar is Kijkduin? Ik ken dit niet .

groetjes
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Suzy Q

Bericht door Suzy Q » 01 feb 2013, 23:54

Dag Aaron,

Kijkduin ligt bij Den Haag. In de buurt van Den Haag zijn aan de kust twee vindplaatsen van fossielen, de een bij Hoek van Holland en de andere bij Kijkduin.

Als je in google maps "Kijkduin" invoert, kun je zien waar het ligt.

Groetjes,

Suus

goed kijken is hééééééél belangrijk

mendel
Antw: Antw: contact: plan de campagne

Bericht door mendel » 02 feb 2013, 00:06

Suzy q schreef:
Dag allemaal,

ik ben gelukkig nog geen fossiel en mag ook nog niet in het vondstzakje van een archeoloog. Wel ben ik een stuk ouder dan jullie (dik 30). Gelukkig ben ik nog niet aan de rollator want dat loopt zo lastig op het strand en ook breek ik niet in stukjes als ik per ongeluk omval ;-)

Ik zoek pas sinds kort naar fossielen, al wat langer naar schelpen en ben sinds mijn 11e intensief bezig met archeologie. Daar moet je net zo goed voor leren kijken en evenveel geduld bij hebben als voor het zoeken naar fossielen.

Ik wil jullie best een keer mee uit zoeken nemen bij Kijkduin/ZM. Trek er wel een paar uur serieus geduldig turen en prutten in het zand voor uit. Niet zo fijn als het koud is en hard waait, maar met warme en droge kleren komt dat wel goed.

Daarna kunnen we bij Kijkduin misschien een kop thee of warme chocomel drinken en onze vondsten lekker warm binnen beter bekijken / determineren. Misschien dat Bram dit ook een goed idee vindt en mee wil gaan?

Er is natuurlijk geen enkele garantie dat we ook echt fossielen/botten gaan vinden. Fossiele schelpen kan ik je hier wel garanderen.

Is Kijkduin voor jullie allemaal goed bereikbaar? Er rijden ook bussen naartoe.
En hebben jullie roostervrije tijden door de week of willen jullie liever in het weekend zoeken? Er komt natuurlijk binnenkort een carnavalsvakantie aan....

Laat maar weten of jullie het een goed plan vinden en een keer wat met elkaar af willen spreken.

Ik kan me voorstellen dat er vaders en moeders zijn die ook mee willen. Wat mij betreft geen enkel probleem, maar ik kan me voorstellen dat jullie daar misschien anders over denken.

Er is vast wel iets op te verzinnen dat iedereen happy is. Misschien kunnen de papa's en mama's een romantische strandwandeling maken terwijl wij fossielen zoeken. Dat schijnt namelijk ook heel erg leuk te zijn ;-)

Groetjes,

Suus

Lijkt me erg leuk om een keer te doen.
Het strand van kijkduin is toch de zandmotor?
Grtz mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

dominiek

Bericht door dominiek » 02 feb 2013, 08:43

Afbeelding

Lijkt me ook leuk maar wie gaat er dan mee wanneer en waar spreken we af en de moeilijkste hoe herkennen we elkaar?
voor de rest een leuk idee [heb nul fossielen schelpen].

Trouwens gaan we dan ook fossielen haaietanden zoeken want daar heb ik er ook nog maar nul van var zamel pas sinds kort
maar hoop toch wel een of twee fossielen botten te vinden pen daar het beste in op dit moment .

Mijn laatste vraag is welk gereedschaphebben we dan nodig

Keep looking evry time

Mega_Lo

Bericht door Mega_Lo » 02 feb 2013, 09:28

Haaientanden zijn erg zeldzaam in ZH, voor haaientanden heb je (Meestal) een zeef en een schep nodig.
maar als je haaientanden wilt zoeken kan je beter naar de zeeuwse kust gaan :D

gigi

Bericht door gigi » 02 feb 2013, 10:02

Hoe herken je elkaar; allemaal een kabouter-plopmuts op jullie hoofd zetten of een fossielnet T-shirt aandoen.

Minilodon

Alopias

Bericht door Alopias » 02 feb 2013, 10:57

hallo,

Kijkduin is niet haalbaar voor mij :(

Is er in Cadzand naast haaientanden nog iets te vinden? Want haaientanden kun je er nog maar moeilijk vinden denk ik

groetjes
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Mega_Lo
Antw: Antw: contact

Bericht door Mega_Lo » 02 feb 2013, 11:15

Adron schreef:
hallo,

Kijkduin is niet haalbaar voor mij :(

Is er in Cadzand naast haaientanden nog iets te vinden? Want haaientanden kun je er nog maar moeilijk vinden denk ik

groetjes
Aaron
Gehoor beentjes :)

Plaats reactie