Diversiteit

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
ivok
Antw: Diversiteit

Bericht door ivok » 09 mar 2013, 22:12

Kan natuurlijk ook naar belgië voor belgisch spul

oeps...

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 09 mar 2013, 22:28

Hallo Dominiek,ik heb met een stroompanne gezeten tot 22 uur vanavond,morgen toon ik wel wat vondsten,ik heb wat uitgepakt onder kaarslicht vanavond en het zag er veelbelovend uit,nu met terug wat licht was mijn gevoel goed.De vondsten zijn natuurlijk nog niet geprept maar zien er veelbelovend uit,we konden ons zelf permiteren van egels met wat schade aan te laten ligggen.ook heel wat mooie vuursteenegels gevonden in nog wat vuursteen matrix.Het was voor het eerst dat we zijn naar huis gegaan omdat we de vondsten niet meer gingen kunnen dragen,en dit wil toch als iets zeggen.GR

strandjutters

Alopias
Antw: Antw: Diversiteit

Bericht door Alopias » 10 mar 2013, 10:12

strandjutters schreef:

Het was daar Zee-egels rapen :D

[Bewerkt door strandjutters op 09-03-2013 om 22:31 NL]
mag ik weten waar je die instorting precies gevonden hebt? :)

groetjes
Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

dominiek

Bericht door dominiek » 10 mar 2013, 11:03

strandjutters schreef:
Hallo Dominiek,ik heb met een stroompanne gezeten tot 22 uur vanavond,morgen toon ik wel wat vondsten,ik heb wat uitgepakt onder kaarslicht vanavond en het zag er veelbelovend uit,nu met terug wat licht was mijn gevoel goed.De vondsten zijn natuurlijk nog niet geprept maar zien er veelbelovend uit,we konden ons zelf permiteren van egels met wat schade aan te laten ligggen.ook heel wat mooie vuursteenegels gevonden in nog wat vuursteen matrix.Het was voor het eerst dat we zijn naar huis gegaan omdat we de vondsten niet meer gingen kunnen dragen,en dit wil toch als iets zeggen.GR
Fijn dat de foto's er aan komen maar heb je daar echt zeeegels laten liggen zoon geval had ik pas ook bij IJburg ik had in twee uur wel iets van dertig brachipoden en zes trilo resten maar zonden dat je die zeeegels heb laten liggen dat is goed ruilmateriaal voor verzamelaars die net beginnnen (zoals ik).

GR. Dominiek

Keep looking evry time

hubertus68
Has thanked: 47 times
Been thanked: 305 times

Bericht door hubertus68 » 14 mar 2013, 17:34

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben eens met Bram. Als men kritiseert, dat vrij weinig fossielen uit de oudere tijvakken geplaatst worden, moet men zelf ermee beginnen, die fossielen te plaatsen (wat ik zal doen).

@dominiek: Het klopt niet, dat in Nederland buiten tanden en botten niets te vinden is!

@Xenina: Het klopt ook niet, dat op steinkern.de bijna geen haaientanden te zien zijn. Er is extra een "Tertiair en jonger-hoek".

@forumbeheerders
Misschien is het geen schlechte idee om de verschillende determinatie-topics naar tijdvakken te sorteeren??

Gewoon een idee...

Groeten Oliver

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 14 mar 2013, 20:01

Hallo Dominiek,aan iedere vondst hangt een redelijk stuk steen(matrix)op een gegeven moment begint dit goed door te wegen als je dan weet dat je nog eens twee KM met je vondsten moet sleuren tot bij je auto,dan is de keus snel gemaakt,je kiest voor de mooiste en niet voor het ruilmatriaal :D .GR

strandjutters

Xenina
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Xenina » 14 mar 2013, 21:03

hubertus68 schreef:

@Xenina: Het klopt ook niet, dat op steinkern.de bijna geen haaientanden te zien zijn. Er is extra een "Tertiair en jonger-hoek".
Groeten Oliver
Hoi Oliver,

dat er een "Tertiair en jonger-hoek" bestaat weet ik natuurlij wel. Maar als je de nieuwste berichten bekijk zijn er niet vaak posts over haaientanden te lezen.

Groetjes, Xenina

dominiek

Bericht door dominiek » 15 mar 2013, 17:54

strandjutters schreef:
Hallo Dominiek,aan iedere vondst hangt een redelijk stuk steen(matrix)op een gegeven moment begint dit goed door te wegen als je dan weet dat je nog eens twee KM met je vondsten moet sleuren tot bij je auto,dan is de keus snel gemaakt,je kiest voor de mooiste en niet voor het ruilmatriaal :D .GR

Ik snap wat je bedoelt had ik in IJburg ook .

GR. Dominiek

Keep looking evry time

Plaats reactie