3 haaientanden Zandmotor
Antw: 3 haaientanden Zandmotor
Ik denk het ook wel maar ik heb nog mijn twijfels.
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: 3 haaientanden Zandmotor
ik zou totaal niet weten wat dat voor nut zou hebben. Het moet maar één keer vloed zijn en de gestrooide tanden zijn weg. Bovendien moet je hééééél veel tanden hebben en uitstrooien als je wilt dat de zee er een paar laat liggen en dan moet je die nog vinden ook. dat zou een duur grapje zijn als je al die tanden moet aanschaffen. En als je ze zelf zoekt om uit te strooien zal je vaak mogen zoeken. en ik denk niet dat iemand er zo veel zweet en tranen in wilt steken om vervolgens alles weg te gooien op een strand.dominiek schreef:
Nu maar hopen dat het geen geintje was van een zoeker die daar tanden heeft neergestrooit voor de lol want dat zou alles verpesten.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 31-03-2013 om 09:35 NL]
Volgens mij dus totaal nutteloos

groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 31-03-2013 om 13:42 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Antw: Antw: Antw: 3 haaientanden Zandmotor
Hoi Aaron,Adron schreef:ik zou totaal niet weten wat dat voor nut zou hebben. Het moet maar één keer vloed zijn en de gestrooide tanden zijn weg. Bovendien moet je hééééél veel tanden hebben en uitstrooien als je wilt dat de zee er een paar laat liggen en dan moet je die nog vinden ook. dat zou een duur grapje zijn als je al die tanden moet aanschaffen. En als je ze zelf zoekt om uit te strooien zal je vaak mogen zoeken. en ik denk niet dat iemand er zo veel zweet en tranen in wilt steken om vervolgens alles weg te gooien op een strand.dominiek schreef:
Nu maar hopen dat het geen geintje was van een zoeker die daar tanden heeft neergestrooit voor de lol want dat zou alles verpesten.
GR. Dominiek
groetjes
Aaron
Over het algemeen heb je gelijk maar bij deze tanden komt de zee er niet aan te pas.
De tanden worden namelijk in het droge zand gevonden.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Antw: Antw: 3 haaientanden Zandmotor
De zee slokt het droge zand nu ook al een beetje op hóór. Bij een stuk van het droge zand was de zee al gekomen. Het gruis op het droge zand nam de zee ook weer mee, dus de ZM wordt stukje bij stukje kleiner.Mendel schreef:Hoi Aaron,Adron schreef:ik zou totaal niet weten wat dat voor nut zou hebben. Het moet maar één keer vloed zijn en de gestrooide tanden zijn weg. Bovendien moet je hééééél veel tanden hebben en uitstrooien als je wilt dat de zee er een paar laat liggen en dan moet je die nog vinden ook. dat zou een duur grapje zijn als je al die tanden moet aanschaffen. En als je ze zelf zoekt om uit te strooien zal je vaak mogen zoeken. en ik denk niet dat iemand er zo veel zweet en tranen in wilt steken om vervolgens alles weg te gooien op een strand.dominiek schreef:
GR. Dominiek
groetjes
Aaron
Over het algemeen heb je gelijk maar bij deze tanden komt de zee er niet aan te pas.
De tanden worden namelijk in het droge zand gevonden.
Grtz mendel
Maar als het niet zo is hoe verklaar je dan dat er opeens zoveel tanden worden gevonden er vroeger niet.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 01-04-2013 om 08:05 NL]
GR. Dominiek
Keep looking evry time
het moet maar één keer sterk vloed zijn (=dus al het zand onder water) en de gestrooide tandjes zijn weg. Ik zou dat risico niet nemen hoor zeker niet voor een grapje die mij sowieso erg veel zou kosten 
[Bewerkt door Adron op 31-03-2013 om 14:26 NL]

[Bewerkt door Adron op 31-03-2013 om 14:26 NL]
Antw: Antw: 3 haaientanden Zandmotor
geen idee maar tanden rondstrooien lijkt mij toch niet de redendominiek schreef:
Maar als het niet zo is hoe verklaar je dan dat er opeens zoveel tanden worden gevonden er vroeger niet.
GR. Dominiek

Antw: Antw: Antw: 3 haaientanden Zandmotor
Door de harde wind de laatste tijd is het zand weggewaaid en is er een goede laag naar boven gekomen met haaientanden, vissenwervels en heel veel schelpen. Ik heb al 15 haaientanden en een vermoedelijke haaienwervel gevonden, maar meer zou er waarschijnlijk ook niet liggen want ik heb een heel groot stuk van de ZM afgezocht voor dit resultaat.Adron schreef:geen idee maar tanden rondstrooien lijkt mij toch niet de redendominiek schreef:
GR. Dominiek
Gr. Rick
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Dit is inderdaad de reden Rick,Oostenwind waait het zand landinwaarts bij een Zuid-Westenwind is het net andersom,en verdwijnt de boel onder het zand.GR
strandjutters
Rick, proficiat met de mooie vondsten.
Hopelijk mag ik er ook een vinden. Maar op de een of andere manier kijk ik er steeds overheen. Ik vind dan weer andere dingen. Laatste keer dat ik zocht eind februari begin maart was het echt stervenskoud op de ZM en stond er een hele straffe NO-wind.
Archeo-winterkloffie aan en ik heb de hele dag met de rug naar de wind gezocht. Veel mooie Mimachlamysjes gevonden. Ik ben de hele dag geweest en er was niemand op de ZM. Redelijk onwerkelijk.
Hoorde van een collega dat de haaientanden hier niets nieuws (als in van de laatste twee maanden) zijn. Hij zoekt hier al sinds de aanleg en heeft er best wat geraapt. Dat biedt dus hoop bij het verder afkalven en verplaatsen van het sediment van de ZM.
Veel succes met zoeken allemaal en fijne Paasvakantie,
groet,
Suzanne
Hopelijk mag ik er ook een vinden. Maar op de een of andere manier kijk ik er steeds overheen. Ik vind dan weer andere dingen. Laatste keer dat ik zocht eind februari begin maart was het echt stervenskoud op de ZM en stond er een hele straffe NO-wind.
Archeo-winterkloffie aan en ik heb de hele dag met de rug naar de wind gezocht. Veel mooie Mimachlamysjes gevonden. Ik ben de hele dag geweest en er was niemand op de ZM. Redelijk onwerkelijk.
Hoorde van een collega dat de haaientanden hier niets nieuws (als in van de laatste twee maanden) zijn. Hij zoekt hier al sinds de aanleg en heeft er best wat geraapt. Dat biedt dus hoop bij het verder afkalven en verplaatsen van het sediment van de ZM.
Veel succes met zoeken allemaal en fijne Paasvakantie,
groet,
Suzanne
goed kijken is hééééééél belangrijk