Haaientanden en botten HvH

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Marijn14
Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Marijn14 » 17 jun 2013, 16:32

Is aanspoelen ook een mogelijkheid, want die plek loopt met vloed helemaal onder. Als er schelpen aanspoelen moet dat toch ook mogelijk zijn?

Marijn

Rick99
Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Rick99 » 17 jun 2013, 16:35

Marijn14 schreef:
Is aanspoelen ook een mogelijkheid, want die plek loopt met vloed helemaal onder. Als er schelpen aanspoelen moet dat toch ook mogelijk zijn?

Marijn
Het zou kunnen, maar die kans is heel erg klein. De hastalissen van HvH zijn heel erg verrold en hebben een andere kleur. Aangezien deze dat niet zijn, zijn ze waarschijnlijk wel gestrooid. Ik was gisteren ook bij HvH, maar vond op een paar stukken bot na helemaal niks. HvH is niet meer een goede vindplaats zoals vroeger...

Marijn14
Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Marijn14 » 17 jun 2013, 16:41

Rick99 schreef:
Marijn14 schreef:

Marijn
Het zou kunnen, maar die kans is heel erg klein. De hastalissen van HvH zijn heel erg verrold en hebben een andere kleur. Aangezien deze dat niet zijn, zijn ze waarschijnlijk wel gestrooid. Ik was gisteren ook bij HvH, maar vond op een paar stukken bot na helemaal niks. HvH is niet meer een goede vindplaats zoals vroeger...
Zonder die gestrooide tanden waren het voor mij ook alleen die stukjes bot en een halve wervel. Ik heb ze inderdaad gevonden aan het begin van de pier. Als je over de pier heen kijkt kijk je recht op hijskranen en fabrieken. Komen de gestrooide tanden oorspronkelijk van zandmotor?

Marijn

Rick99
Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Rick99 » 17 jun 2013, 16:46

Marijn14 schreef:
Zonder die gestrooide tanden waren het voor mij ook alleen die stukjes bot en een halve wervel. Ik heb ze inderdaad gevonden aan het begin van de pier. Als je over de pier heen kijkt kijk je recht op hijskranen en fabrieken. Komen de gestrooide tanden oorspronkelijk van zandmotor?
Oké. De gestrooide tanden van de ZM komen niet van de ZM. Ik had wel al een topic gemaakt met mogelijk 'echte ZM tanden'. De tanden van de ZM zullen wel uit Antwerpen of Zeeland komen, of beide, maar dit is maar een gokje van mij.

Marijn14
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Marijn14 » 17 jun 2013, 16:53

Rick99 schreef:
Marijn14 schreef:
Oké. De gestrooide tanden van de ZM komen niet van de ZM. Ik had wel al een topic gemaakt met mogelijk 'echte ZM tanden'. De tanden van de ZM zullen wel uit Antwerpen of Zeeland komen, of beide, maar dit is maar een gokje van mij.
Ik neem de tanden wel op in de verzameling zijnde van HvH waarschijnlijk gestrooid. Welke lijm moet ik gebruiken na het conserveren van de botjes?

Marijn

Rick99
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Rick99 » 17 jun 2013, 16:59

Marijn14 schreef:
Welke lijm moet ik gebruiken na het conserveren van de botjes?
Houtlijm. Kijk anders onder het forumonderdeel prepareren en conserveren.

Zulke fragmenten ontzilt ik niet. Bij mij gaan ze gewoon in één bak. De completere en grote botten conserveer ik wel, maar je moet het zelf weten;)

Gr. Rick

Marijn14
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Marijn14 » 17 jun 2013, 18:34

Rick99 schreef:
Marijn14 schreef:
Welke lijm moet ik gebruiken na het conserveren van de botjes?
Houtlijm. Kijk anders onder het forumonderdeel prepareren en conserveren.

Zulke fragmenten ontzilt ik niet. Bij mij gaan ze gewoon in één bak. De completere en grote botten conserveer ik wel, maar je moet het zelf weten;)

Gr. Rick
Ze blijven wel beter bewaard en heel veel moeite kost het niet.

Marijn

Rick99
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Rick99 » 17 jun 2013, 18:45

Marijn14 schreef:
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik heb kilo's aan ondetermineerbare fragmenten. Ik vind dat soort botten de moeite niet om te ontzilten en conserveren. Botten zonder gewricht of gewoon een klein stukje laat ik nu ook op het strand liggen.

Marijn14
Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Marijn14 » 17 jun 2013, 18:52

Rick99 schreef:
Marijn14 schreef:
Dat is natuurlijk ook zo, maar ik heb kilo's aan ondetermineerbare fragmenten. Ik vind dat soort botten de moeite niet om te ontzilten en conserveren. Botten zonder gewricht of gewoon een klein stukje laat ik nu ook op het strand liggen.
Je mag voor mij best een determineerbaar bot laten liggen:)

Rick99
Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH

Bericht door Rick99 » 17 jun 2013, 18:53

Marijn14 schreef:
Je mag voor mij best een determineerbaar bot laten liggen:)
:D

Plaats reactie