Couvin : 20-07-2013
Antw: Couvin : 20-07-2013
hallo Pascal,
Ik ben net terug van reis. 'K zat ook in de ardennen. Ik heb eens in barvaux gezocht. Veel spiriferen gevonden, ook ene met kristallen in. Jammer genoeg geen complete. Ook Devoon daar
groetjes
Aaron
Ik ben net terug van reis. 'K zat ook in de ardennen. Ik heb eens in barvaux gezocht. Veel spiriferen gevonden, ook ene met kristallen in. Jammer genoeg geen complete. Ook Devoon daar

groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Aaron,leuk dat je ook in de ardennen bent geweest,de Spiriferen die ik in Couvin heb gevonden zijn waarschijnlijk van een andere soort dan deze van Barvaux,ze zijn maar 1,5 cm.De eerste zit nog goed in de schaal.
GR Pascal
PS. Ik heb gezien dat je leuke vondsten heb gedaan in Knokke,doe zo verder
strandjutters
hallo Pascal,
Inderdaad. De grootste die ik er vond was 7 cm. Ik ken er niks van maar volgens mij wordt enkel cyrtospirifer zo groot. In mijn boek las ik ook over brachyspirifer en paraspirifer ofzo. Daar gelijken sommigen ook goed op. Ik ga ze nog wel eens bij determinatie plaatsen.Wel mooi zo die complete met schaal. Ik heb er wel geen cmplete gevonden, maar ik heb er nog drie van de beurs liggen.
Knokke leverde mij vorige week inderdaad een super dag op. Hopelijk zal het de volgende keer ook zo zijn
groetjes
Aaron
Inderdaad. De grootste die ik er vond was 7 cm. Ik ken er niks van maar volgens mij wordt enkel cyrtospirifer zo groot. In mijn boek las ik ook over brachyspirifer en paraspirifer ofzo. Daar gelijken sommigen ook goed op. Ik ga ze nog wel eens bij determinatie plaatsen.Wel mooi zo die complete met schaal. Ik heb er wel geen cmplete gevonden, maar ik heb er nog drie van de beurs liggen.
Knokke leverde mij vorige week inderdaad een super dag op. Hopelijk zal het de volgende keer ook zo zijn

groetjes
Aaron
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Barvaux is één van de locaties die vrij volledig is ingevuld in ons determinatiesysteem. Het is maar een tip
http://www.fossiel.net/id_system/specie ... p?plaats=2
[Bewerkt door Frederik op 26-07-2013 om 22:52 NL]

[Bewerkt door Frederik op 26-07-2013 om 22:52 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

ik had er al eens gekeken en vergeleken maar voor een juiste determinatie ga ik ze op het forum plaatsen.
- strandjutters

Hallo iedereen,deze twee soorten heb ik daar ook gevonden,van de laatste vond ik meer de onderste platte schelp dan de bovenste helft
GR
[Bewerkt door strandjutters op 27-07-2013 om 23:44 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo,als afsluiter ,deze heeft mijn vrouw gezien in Couvin,een krekel een sprinkhaan en een hagedis.Van de hagedis hebben we er meer gezien.Ik had nog wat schelpjes en een Gastropode op deze plaats,maar waarschijnlijk normale vondsten.
Zaterdag verken ik een ander plaats in de ardennen.
Ik wil en zal een trilo vinden deze zomer

GR
strandjutters
Een compleet exemplaar, of is een deel ervan (pygidium of cephalon) ook al goed
? Complete trilo's zijn doorgaans zeer lastig te vinden in die gebieden. Naar het schijnt valt dat wel mee bij Tournai?
[Bewerkt door GdeReijke op 30-07-2013 om 00:54 NL]

[Bewerkt door GdeReijke op 30-07-2013 om 00:54 NL]
Sabelsprinkhaan, jong exemplaar, nog geen vleugels, foto1
Duys
[Bewerkt door Duys op 30-07-2013 om 21:40 NL]
Duys
[Bewerkt door Duys op 30-07-2013 om 21:40 NL]
- strandjutters
Hallo Gijs,we proberen eerst ééntje uit het Devoon,dan zaken we terug af naar Carboon iets dichter bij thuis,maar das voor later.
Maar alle begin is moeilijk,en ik ben al tevreden zaterdag met een stukje,als er maar trilo in de naam van de vondst zit.
GR
Maar alle begin is moeilijk,en ik ben al tevreden zaterdag met een stukje,als er maar trilo in de naam van de vondst zit.
GR
strandjutters