imra beurs
Antw: imra beurs
kan r
er iemand antwoorden op 7 berichten geleden aub? wat is het witte bad eigenlijk??
alle hulp is welkom.
en trouwens ilse prachtig kies!!
[Bewerkt door jimmeke op 25-02-2006 om 11:36 NL]
[Bewerkt door jimmeke op 25-02-2006 om 13:23 NL]
er iemand antwoorden op 7 berichten geleden aub? wat is het witte bad eigenlijk??
alle hulp is welkom.
en trouwens ilse prachtig kies!!
[Bewerkt door jimmeke op 25-02-2006 om 11:36 NL]
[Bewerkt door jimmeke op 25-02-2006 om 13:23 NL]
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Jimmeke, wat bedoel je met \'fossiel controleren\'? Op echtheid (hij is echt)? Of wil je weten of het een spuugkies is of niet (misschien is het een spuugkies, post hier een duidelijke foto van de onderkant)? Of wil je weten of hij goed ontzilt en geconserveerd is (ziet er ok uit)? Of wil je precies weten welke soort mammoet het is (Mammuthus primigenius)?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
awelse frederick alles wa gij hebt opgenoemd(behalve van welke mammoet het is ).wil ik weten.en vanavond krijgen jullie daar een antwoord op.greetz
En,heb je een kies gekocht of waren te duur?
dit jaar waren ze waren wel ERG duur volgens mij.
Ik heb in het najaar drie kleinere kiezen gekocht voor 105 euro hier stond er ééntje van dezelfde grootte voor 125 euro.
Ik koop voor de moment geen kies meer(of het moet wel een heel speciale zijn.
Ik heb wel het achterhoofd van een hert meegebracht,mooi zwart gefossiliseert, 15euro,Jong edelhert of rendiet(laatste denk ik)
De IMRAbeurs is een juwelenbeurs geworden.Telkens gaan de fossielen achteruit,en dan die \"fake\'s\",het wordt hoog tijd dat er wat verandert.Ik hoorde dat er een echte beurs komt.Op zondag 3 sept zou In St.Gil Waas de eerste possielenbeurs worden georganiseert.Vlak bij het museum\"het huis van de evolutie\". Een beurs uitsluiten voor en door amateurs (van horen zeggen)ruil gaat voor, kopen kan ook, handelaars zijn niet echt welkom(ook van horen zeggen).
Dus heren(en dames ook)daar zouden we onze slag kunnen slaan.
Ik kijk er nu al naar uit.
Heb toch een mooi achterhoofd,al zeg ik het zelf.
dit jaar waren ze waren wel ERG duur volgens mij.
Ik heb in het najaar drie kleinere kiezen gekocht voor 105 euro hier stond er ééntje van dezelfde grootte voor 125 euro.
Ik koop voor de moment geen kies meer(of het moet wel een heel speciale zijn.
Ik heb wel het achterhoofd van een hert meegebracht,mooi zwart gefossiliseert, 15euro,Jong edelhert of rendiet(laatste denk ik)
De IMRAbeurs is een juwelenbeurs geworden.Telkens gaan de fossielen achteruit,en dan die \"fake\'s\",het wordt hoog tijd dat er wat verandert.Ik hoorde dat er een echte beurs komt.Op zondag 3 sept zou In St.Gil Waas de eerste possielenbeurs worden georganiseert.Vlak bij het museum\"het huis van de evolutie\". Een beurs uitsluiten voor en door amateurs (van horen zeggen)ruil gaat voor, kopen kan ook, handelaars zijn niet echt welkom(ook van horen zeggen).
Dus heren(en dames ook)daar zouden we onze slag kunnen slaan.
Ik kijk er nu al naar uit.
Heb toch een mooi achterhoofd,al zeg ik het zelf.
Theo
de ilra beurs was zaalig.!
ik heb bij paul blomme(stand met haaientanden en dinotanden en een rode achtergrond.) een tand van een spinosaurus gekocht (voor22euro) en bij de brusselaar met botmateriaal heb ik een mooie volledige mammoetkies gekocht (30 euro,onderkaak rechts 3derde kies in zijn leven met wortels))en een grote ook20centimeter denk ik ,kleur zwart en bruin).eerst wou ik een van 50 euro kopen maar die was jammer genoeg al snel verkocht.(bedankt voor de tip om onder de stand te kijken daar vond ik hem!!fotos volgen morgen of overmorgen)wat hebben jullie gekocht??zij die op de beurs waren(stuur fotos!!!)
[Bewerkt door jimmeke op 26-02-2006 om 21:58 NL]
ik heb bij paul blomme(stand met haaientanden en dinotanden en een rode achtergrond.) een tand van een spinosaurus gekocht (voor22euro) en bij de brusselaar met botmateriaal heb ik een mooie volledige mammoetkies gekocht (30 euro,onderkaak rechts 3derde kies in zijn leven met wortels))en een grote ook20centimeter denk ik ,kleur zwart en bruin).eerst wou ik een van 50 euro kopen maar die was jammer genoeg al snel verkocht.(bedankt voor de tip om onder de stand te kijken daar vond ik hem!!fotos volgen morgen of overmorgen)wat hebben jullie gekocht??zij die op de beurs waren(stuur fotos!!!)
[Bewerkt door jimmeke op 26-02-2006 om 21:58 NL]
@ Theo: inderdaad, Theo. Een beetje de teloorgang van de fossielen en duur. Zie ook:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1882
@ Jimmeke: dit jaar meegebracht: enkele \'slabs\' met elrathia kingii erop, waarvan een gemengd met Peronopsis interstricta (Wheeler Shale Fm.) en een handvol, leuke, opgerolde Phacops. Verder nog wat naslagwerk over het Carboon (BVP) vergezeld van een vette knipoog naar Ceraurus
Z.
[Bewerkt door ziepe op 26-02-2006 om 22:25 NL]
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1882
@ Jimmeke: dit jaar meegebracht: enkele \'slabs\' met elrathia kingii erop, waarvan een gemengd met Peronopsis interstricta (Wheeler Shale Fm.) en een handvol, leuke, opgerolde Phacops. Verder nog wat naslagwerk over het Carboon (BVP) vergezeld van een vette knipoog naar Ceraurus

Z.
[Bewerkt door ziepe op 26-02-2006 om 22:25 NL]
The earth has music for those who listen.
ik heb een tand gekocht van een mammoet(kies) en van een spinosaurus ook een tand.maar ik kanalleen op internet info hierover vinden i-en niet in boeken hoe kan dat??wat kochten jullie opp beurs.
Hoi Jimmeke,
Ik heb bewust niet veel eurookes meegenomen.
Heb mij wel moeten inhouden, heb 2 kleine opgerolde trillobietjes (Phacops) gekocht van 2euro het stuk afkomstig uit zuid Marokko. Ze zijn wel perfect.
Ik heb ook twee pijlpunten gekocht afkomstig van Mali (Afrika) Néolitisch.
Zal wel wat proberen te sparen voor de volgende beurs.
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 27-02-2006 om 23:12 NL]
Ik heb bewust niet veel eurookes meegenomen.
Heb mij wel moeten inhouden, heb 2 kleine opgerolde trillobietjes (Phacops) gekocht van 2euro het stuk afkomstig uit zuid Marokko. Ze zijn wel perfect.
Ik heb ook twee pijlpunten gekocht afkomstig van Mali (Afrika) Néolitisch.
Zal wel wat proberen te sparen voor de volgende beurs.
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 27-02-2006 om 23:12 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
ik heb een tand gekocht van een mammoet(kies) en van een spinosaurus ook een tand. maar ik kangeen info van een spinosaurus vinden alleen op internet en niet in boeken hoe kan dat??
- Supergraver
Antw: Antw: imra beurs
Beste Jimmeke,jimmeke schreef:
ik heb een tand gekocht van een mammoet(kies) en van een spinosaurus ook een tand. maar ik kangeen info van een spinosaurus vinden alleen op internet en niet in boeken hoe kan dat??
Deze zelfde vraag stelde je een dag geleden ook al.
Ten eerste: heb geduld (is al eens eerder gezegd)
Ten tweede: niet alle forumleden zitten dag en nacht online
Ten derde: als antwoordt op je vraag; misschien heb je niet de juiste literatuur (kun je misschien ook vragen op het Forum).
Ik weet dat je 14 jaar bent, maar het begint allemaal een beetje irritand te worden.

Gr
Martijn