Schitterende vondsten Eben-emael.
Antw: Antw: Schitterende vondsten Eben-emael.
Ook de \"minder bedeelden\" kunnen zichbij een vereniging aansluiten veer een paar tientjes per jaar. Een aantal keer per jaar kun je dan meerijden met een ander lid naar een vindplaats, zo deed ik dat vroeger. [/quote]
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Schitterende vondsten Eben-emael.
Ik kan mij helemaal vinden in het standpunt van de voorgaande heren wat betreft het zelf zoeken.
Het geeft gewoon een enorme voldoening, een echte kick, als je ineens en onverwacht een mooi of zeldzaam fossiel vind.
De spanning en vreugde van het zoeken zou ik niet willen missen. De ene keer ga je met niks naar huis terwijl je de volgende keer je geluk niet op kunt. Met een beetje geluk mag je ook nog eens enkele dagen prepareren aan een mooi stuk. Dit geeft een extra band met je vondst en maakt dit ook echt waardevol.
Ik heb in mijn verzameling geen gekochte fossielen.
Het geeft gewoon een enorme voldoening, een echte kick, als je ineens en onverwacht een mooi of zeldzaam fossiel vind.
De spanning en vreugde van het zoeken zou ik niet willen missen. De ene keer ga je met niks naar huis terwijl je de volgende keer je geluk niet op kunt. Met een beetje geluk mag je ook nog eens enkele dagen prepareren aan een mooi stuk. Dit geeft een extra band met je vondst en maakt dit ook echt waardevol.
Ik heb in mijn verzameling geen gekochte fossielen.
Robert Mensink
Zeker, de voorbereiding van een excursie en het zoekwerk en tenslotte het prepareren, determineren en aan de collectie toevoegen, allemaal mooi werk! wat een hobby 

fidi exquisiri inveni

Ik ben het eens met eenieder die de het zelf vinden boven het simpelweg aanschaffen stelt..
Ook voor mij geldt dat die paar schelpen die ik in Doel heb gevonden mij eigenlijk een grotere voldoening geven dan bijvoorbeeld een gekochte mammoet atlas.
Alleen geldt denk ik ook dat wie fossielen wil vinden, ook daar eerst tijd moet vinden. En zolang dat in sommige gevallen altijd lastig is, vind ik dat ik het mij nog net kan permitteren om een enkele keer toch iets te kopen.
Bijgaand Doel schatten.
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Fraai hoor Jeroen
Is dit Mioceen?
Het lijkt wel op het fossiel schelpmateriaal uit Miste nabij Winterswijk.
Is dit Mioceen?
Het lijkt wel op het fossiel schelpmateriaal uit Miste nabij Winterswijk.
Robert Mensink
Kopen is niet per definitie slecht, maar zelf vinden heeft toch een grote meerwaarde voor mij. Wat vooral gebeurt, zeker als beginnend verzamelaar, dat je lukraak wat spul koopt. Daar is op zich niks mis mee, maar ik heb zelf gemerkt dat het spul slechts een decoratieve waarde heeft. Mijn zelfgevonden spul betekent veel meer voor me en is onderdeel van een zinnige collectie.
Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat je je als beginner een beetje moet inhouden met kopen. Kijk het eerst een tijdje aan, en kijk waar je interesses liggen, en probeer dan wat gerichter te kopen.
En nu bedtijd...
Sven
Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat je je als beginner een beetje moet inhouden met kopen. Kijk het eerst een tijdje aan, en kijk waar je interesses liggen, en probeer dan wat gerichter te kopen.
En nu bedtijd...
Sven
fidi exquisiri inveni
Bedankt!
Ik moet nu eerlijk bekennen altijd slecht te zijn in de tijdsindeling. Dit komt uit het opgespoten zand..
-
Ok, volgens mijn boekje is dat een onderdeel van het Neogeen en dat is precies ook hoe Herman ze heeft gedetermineerd.
-
Antwoord is dus, waarschijnlijk wel ja.
En verder vond ik toen ook aequipecten. Als je trouwens weet wat dat gekke bolletje met die dwarse streepjes lingsonder is mag je het zeggen, is het fossiel?
Tsja en verder moet ik eigenlijk nog mijn eerste ... (vul maar in) vinden.
Mooie foto\'s heb jij trouwens van jouw verzameling.
Groet
J
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Goedemorgen Jeroen
Probeer je me nu te vertellen dat je nog nooit zelf een fossiel hebt gevonden??
Bedankt. Zelf heb je ook een leuke diverse verzameling.
Je moet mijn \'bijdrage aan de fotopagina\' (fototoestel aanklikken) ook eens bekijken.
Deze is groeiende.
Probeer je me nu te vertellen dat je nog nooit zelf een fossiel hebt gevonden??
Bedankt. Zelf heb je ook een leuke diverse verzameling.
Je moet mijn \'bijdrage aan de fotopagina\' (fototoestel aanklikken) ook eens bekijken.
Deze is groeiende.
Robert Mensink
dat gestreepte bolletje, zit daar een gat in aan de andere kant? Dan is het vermoedelijk een huidplaatje van een rog waar een stekel in heeft gezeten. http://www.fossiel.net/determinatie/foto/7807.jpg
dit is een erg verweerde variant, ene kant bol met ribbels, andere kant vlak met gat.
Sjonge, dit topic gaat wel erg off-topic ondertussen, ben ik zelf ook wel debet aan.
[Bewerkt door Mako op 08-04-2006 om 01:01 NL]
dit is een erg verweerde variant, ene kant bol met ribbels, andere kant vlak met gat.
Sjonge, dit topic gaat wel erg off-topic ondertussen, ben ik zelf ook wel debet aan.
[Bewerkt door Mako op 08-04-2006 om 01:01 NL]
fidi exquisiri inveni
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Ik ga mijn Mammoet spuugkiesje nog even plaatsen voor de fotopagina en dan ga ik snurken.
Welterusten alvast, tot morgen.
Welterusten alvast, tot morgen.
Robert Mensink