Trilobieten :Antwerp area.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Trilobieten :Antwerp area.
Die Colpocoryphe zou zo uit Marokko kunnen zijn aanwaaien.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Trilobieten :Antwerp area.
Dat zijn al leuke beestjes zeg. Ik heb moeite met de morfologie van het cephalon te interpreteren vanop de foto's (kan aan de bewaringstoestand liggen), maar het heeft wat weg van Changaspis. Bij het tweede specimen meen ik trouwens het hypostoom te zien ter hoogte van de glabella.strandjutters schreef:
Hallo iedereen,ik vraag mij af of het ooit mogelijk zou zijn om deze trilo's ooit nog op naam en plaats te kunnen determineren.
De eerste is 11 mm en de tweede 15 mm.
Het cephalon en pygidium na je Colpocoryphe doen sterk denken aan Bradocryphaeus zoals we ze in het zuiden van België kunnen aantreffen.
[Bewerkt door Frederik op 14-08-2014 om 20:12 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Het lijkt mij dat iemand daar in de buurt zijn garage heeft leeggemaakt;De meeste lijken mij afkomstig uit Tsjekie.De laatste geposte foto's zullen waarschijnlijk Acanthalomina minuta zijn.Natuurlijk foto altijd moeilijk.
[Bewerkt door Trilo op 14-08-2014 om 20:30 NL]
[Bewerkt door Trilo op 14-08-2014 om 20:30 NL]
Theo
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Bedankt heren,hallo Frederik,ik denk dat je gelijk heb,bij de laatste kijk je op de onderkant van de trilo.
Iemand een idee van de eerste foto's uit dit topic,zo zitten er veel bij met deze steensoort,het gelijkt wat marmerachtig en de trilo's zijn wit (beige)
GR
[Bewerkt door strandjutters op 14-08-2014 om 20:31 NL]
Iemand een idee van de eerste foto's uit dit topic,zo zitten er veel bij met deze steensoort,het gelijkt wat marmerachtig en de trilo's zijn wit (beige)
GR
[Bewerkt door strandjutters op 14-08-2014 om 20:31 NL]
strandjutters
Ben nog eens verder gaan kijken.De eerste foto van Extincthunter zal wel een Paradoxides gracilis zijn.De volgende grijze stenen met de pygmidiums lijken mij uit de kosofgroeve te komen.Grt.
Theo
Pascal,ik denk ook Kosof.Ik ben daar enkele jaren terug ook gaan zoeken.Grt.
Theo
- strandjutters
Hallo,als ik het goed bekijk zijn de twee laatste eigenlijk dezelfde soort,maar de één ligt ondersteboven.
De steensoort is ook precies hetzelfde.
GR
De steensoort is ook precies hetzelfde.
GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Trilo,er zitten ook stukken bij met naam en tekst en land.
Ik maak straks een foto,
Maar ik heb bijna nog niets bekeken uit de emmers,het zijn honderden stenen.En alles moet je goed bekijken,want je ziet dat er tussen zitten van een cm,dus goed kijken naar ieder steen is nodig onder een loep.
GR
Ik maak straks een foto,
Maar ik heb bijna nog niets bekeken uit de emmers,het zijn honderden stenen.En alles moet je goed bekijken,want je ziet dat er tussen zitten van een cm,dus goed kijken naar ieder steen is nodig onder een loep.
GR
strandjutters
Mensen ,ik heb gisteren een enorme fout gemaakt.De in de posten betreffende posten komen niet uit de Kosor groeve maar uit de Homalak groeve.Koneprusy.En inderdaad het is niet Kosof maar Kosor.Mijn excuzes daarvoor.Het is zeker niet mijn bedoeling iemand op een dwaalspoor te brengen.
Theo
- strandjutters

Hallo Trilo,bedankt.
Hier zie ik nog ééntje,het is 25 mm,maar er zit nog wel een paar uurtjes prep in,en das leuk.
Wat het is weet ik niet,iemand enig idee ?
GR
strandjutters