wetenschapper of verzamelaar?
Antw: wetenschapper of verzamelaar?
ik zou het een eer vinden om wetenschapper genoemd te worden.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
ik wou later ook aardwetenschappen studeren, maar ik heb 1 vraagje; is er voldoende werk in de paleontologie, en zo ja, hoe gaat dat werk en hoe pak je het aan.
er lijkt mij geen leuker baantje dan bijvoorbeeld voor een museum als naturalis te werken, als conservator ofzoiets. zouden ze ook vakantiebaantjes hebben?
eigenlijk waren dat twee vraagjes.
nee, zelfs drie.
Groeten, Casper.
[Bewerkt door Casper op 04-10-2004 om 08:25 NL]
er lijkt mij geen leuker baantje dan bijvoorbeeld voor een museum als naturalis te werken, als conservator ofzoiets. zouden ze ook vakantiebaantjes hebben?
eigenlijk waren dat twee vraagjes.
nee, zelfs drie.
Groeten, Casper.
Post mortem we sort 'em!
Hoi Casper,
Ik ben bang dat ik je teleur moet stellen, wat betreft een baan als paleontoloog in Nederland. Er is werkelijk geen droog brood in te verdienen. Vroeger was het heel gewoon om als universiteit een grote afdeling paleontologie/geologie te hebben, maar na alle bezuinigingen is daar bijna niets meer van over. Er zijn nog maar een paar mensen in nederland die zich er professioneel mee bezig kan houden, de rest doet het in zijn/haar vrije tijd (de meesten dus). Ook Naturalis heeft zich niet kunnen ontrekken aan alle bezuinigingsronden, en is het aantal paleontologen drastisch gedaald. Ik heb zelf stage gelopen op Naturalis, bij John de Vos, maar helaas, een baan zat er voor mij niet in. De collectietoren is in het weekend niet toegangelijk, dus ook een weekendbaantje zit er niet in, behalve als suppoost of in de boekwinkel, maar dat is denk ik niet wat je wilt. Hopelijk heb ik je niet ontmoedigd om aardwetenschappen te studeren, want als je het echt wil, zou ik het vooral doen!! Wil je daarna nog steeds paleontoloog worden, probeer dan zo veel mogelijk contacten te leggen, ook met mensen uit het buitenland, want bijvoorbeeld in Engeland en Amerika zijn wel banen (ook niet veel, maar meer dan hier). Daarnaast kun je je natuurlijk altijd in je vrije tijd blijven hobbieen, net als ik (en de rest hier)
Succes!!
Ik ben bang dat ik je teleur moet stellen, wat betreft een baan als paleontoloog in Nederland. Er is werkelijk geen droog brood in te verdienen. Vroeger was het heel gewoon om als universiteit een grote afdeling paleontologie/geologie te hebben, maar na alle bezuinigingen is daar bijna niets meer van over. Er zijn nog maar een paar mensen in nederland die zich er professioneel mee bezig kan houden, de rest doet het in zijn/haar vrije tijd (de meesten dus). Ook Naturalis heeft zich niet kunnen ontrekken aan alle bezuinigingsronden, en is het aantal paleontologen drastisch gedaald. Ik heb zelf stage gelopen op Naturalis, bij John de Vos, maar helaas, een baan zat er voor mij niet in. De collectietoren is in het weekend niet toegangelijk, dus ook een weekendbaantje zit er niet in, behalve als suppoost of in de boekwinkel, maar dat is denk ik niet wat je wilt. Hopelijk heb ik je niet ontmoedigd om aardwetenschappen te studeren, want als je het echt wil, zou ik het vooral doen!! Wil je daarna nog steeds paleontoloog worden, probeer dan zo veel mogelijk contacten te leggen, ook met mensen uit het buitenland, want bijvoorbeeld in Engeland en Amerika zijn wel banen (ook niet veel, maar meer dan hier). Daarnaast kun je je natuurlijk altijd in je vrije tijd blijven hobbieen, net als ik (en de rest hier)

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Antwoord: wetenschapper of verzamelaar?
Hanneke,
Bedankt voor de informatie. ik had wel een beetje verwacht dat het moeilijk zou zijn om aan een baan te komen, maar dat het zo erg was wist ik niet. toch wil ik erg graag aardwetenschappen studeren, maar hoe kom je aan geld als je geen baan krijgt? kun je dan nog een ander beroep kiezen?
en ik heb nog een vraag: als je paleontoloog wilt worden, moet je dan gewoon aardwetenschappen studeren of moet je ook nog een bepaalde richting kiezen, zoals ik nu bijvoorbeeld een profiel heb gekozen.
Groeten, Casper
Bedankt voor de informatie. ik had wel een beetje verwacht dat het moeilijk zou zijn om aan een baan te komen, maar dat het zo erg was wist ik niet. toch wil ik erg graag aardwetenschappen studeren, maar hoe kom je aan geld als je geen baan krijgt? kun je dan nog een ander beroep kiezen?
en ik heb nog een vraag: als je paleontoloog wilt worden, moet je dan gewoon aardwetenschappen studeren of moet je ook nog een bepaalde richting kiezen, zoals ik nu bijvoorbeeld een profiel heb gekozen.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?
Ik zou na het lezen van zoveel positieven dingen niet meer durven brrrrrrh.Hanneke schreef:
Hoi Casper,
Ik ben bang dat ik je teleur moet stellen, wat betreft een baan als paleontoloog in Nederland. Er is werkelijk geen droog brood in te verdienen. Vroeger was het heel gewoon om als universiteit een grote afdeling paleontologie/geologie te hebben, maar na alle bezuinigingen is daar bijna niets meer van over. Er zijn nog maar een paar mensen in nederland die zich er professioneel mee bezig kan houden, de rest doet het in zijn/haar vrije tijd (de meesten dus). Ook Naturalis heeft zich niet kunnen ontrekken aan alle bezuinigingsronden, en is het aantal paleontologen drastisch gedaald. Ik heb zelf stage gelopen op Naturalis, bij John de Vos, maar helaas, een baan zat er voor mij niet in. De collectietoren is in het weekend niet toegangelijk, dus ook een weekendbaantje zit er niet in, behalve als suppoost of in de boekwinkel, maar dat is denk ik niet wat je wilt. Hopelijk heb ik je niet ontmoedigd om aardwetenschappen te studeren, want als je het echt wil, zou ik het vooral doen!! Wil je daarna nog steeds paleontoloog worden, probeer dan zo veel mogelijk contacten te leggen, ook met mensen uit het buitenland, want bijvoorbeeld in Engeland en Amerika zijn wel banen (ook niet veel, maar meer dan hier). Daarnaast kun je je natuurlijk altijd in je vrije tijd blijven hobbieen, net als ik (en de rest hier)Succes!!
gr dv
i just looove fossils
Tja Davinci, je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben he 
Casper, ik denk dat je vragen over je profiel beter aan een decaan/studieadviseur kan voorleggen. Ik ben nog van voor de profielen
. Ik heb biologie gestudeerd en ben toen stage gaan lopen bij Naturalis (dat kan dus wel gewoon; je kunt ook stage lopen bij het natuurmuseum Rotterdam of zoiets). Ik weet dat binnen aardwetenschappen verschillende richtingen bestaan die weer voor verschillende beroepen zijn, zoals bijvoorbeeld in de olie-industrie (zoeken van olierijke plekken), geologie of milieuadviesbureau\'s, . Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.geo.uu.nl/onderwijs/bachelor ... 2main.html . Daar staat een hoop informatie over de studie aardwetenschappen in Utrecht. Ikzelf heb in Leiden gestudeerd. Hier zit geen aardwetenschappen, maar ik kon niet kiezen tussen biologie en geologie en ben uiteindelijk voor de beestjes gegaan. Ik vond de vakken over evolutie het interessants, dus ik kwam toch weer bij paleontologie uit. Ik doe nu iets anders, namelijk spieronderzoek bij de Vrije Universiteit. Je kunt dus altijd nog iets anders worden als paleo niet lukt, maar ik zou het vooral gewoon proberen.

Casper, ik denk dat je vragen over je profiel beter aan een decaan/studieadviseur kan voorleggen. Ik ben nog van voor de profielen

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Ik heb ook geologie gestudeerd. Aan de Vrije universiteit Amsterdam: http://www.falw.vu.nl
met als afstudeer richting sedimentologie/ stratigrafie / paleontologie.
Een baan vinden als paleontoloog is mij ook niet gelukt, maaar je kunt altijd nog webmaster worden....
Een willekeurige opleiding aan een universiteit opent ook veel deuren als je daarna iets anders gaat doen. Ik heb er dan ook nooit spijt van gehad.
met als afstudeer richting sedimentologie/ stratigrafie / paleontologie.
Een baan vinden als paleontoloog is mij ook niet gelukt, maaar je kunt altijd nog webmaster worden....
Een willekeurige opleiding aan een universiteit opent ook veel deuren als je daarna iets anders gaat doen. Ik heb er dan ook nooit spijt van gehad.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
webmaster ben ik al, maarrr, ik verdien er geen geld mee, jij wel?
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!