Mijn vondst van het jaar.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
TheRock
Antw: Mijn vondst van het jaar.

Bericht door TheRock » 14 dec 2015, 12:48

Jasper, kan je een foto maken van het vooraanzicht van het stukje? Ik heb zelf ook eerder gehad dat een stukje ivoor van mij werd aangezien voor botmateriaal terwijl het met zicht op de lagen duidelijk ivoor was. Gezien de locatie zal het onwaarschijnlijk zijn dat het ivoor is, maar compleet uitsluitsel lijkt me wel handig.

- Riemer

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 14 dec 2015, 16:03

Jasper, je moet bij de determinaties er van uit gaan dat er fouten worden gemaakt. Als je kleine stukken aan mensen met ervaring voor legt en je doet het een paar maal, kan je verschillende antwoorden krijgen. Het is dan de taak van de eigenaar om de aangegeven lijnen te volgen en zelf te controleren. Daar leer je trouwens het meest van. Ik heb wat ervaring en weet dat als ik van foto's determineer 20 - 30% fouten maak. Als ik het in handen heb is dat ruim 10%. Alleen bij mijn specialiteit, de roofdieren, is dat percentage veel kleiner. Ik weet zeker, ook al denken ze zelf van niet, dat dit voor ieder ervaren verzamelaar zo is.
Zo is het eerste van de botjes uit de laatste serie volgens mij een ellepijp van een varkensachtige en de andere durf ik niet te zeggen. Dat laatste is de enige 100% zekerheid die ik geef.

Charlie

Triceratop14jasper

Bericht door Triceratop14jasper » 14 dec 2015, 21:23

Afbeelding

Therock, deze foto goed genoeg?

Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

TheRock

Bericht door TheRock » 14 dec 2015, 22:09

Op de foto zie ik niet de structuren die ik verwacht te zien bij ivoor, dus ik ga met de rest mee met dat het waarschijnlijk een stukje bot is :)

- Riemer

Triceratop14jasper

Bericht door Triceratop14jasper » 14 dec 2015, 22:21

De foto is niet echt duidelijk, maar als je het stukje vasthebt en er goed naar kijkt (of met loep) dan zie je wel 2-3-4 laagjes

Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

Plaats reactie