DTM bot, Geweibijl!
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: DTM bot, Geweibijl!
lijkt mij duidelijk ,zeker met het geen Niels aandraagt .
kijk hoe zo'n stuk nu echt gebruikt is ? ,niemand van ons is er indertijd bij geweest.
het zal nooit met 100% gezegd kunnen worden ,maar in dit geval spreekt de vondst . voor zich,
en zeker een top vondst
Gr
Huug
kijk hoe zo'n stuk nu echt gebruikt is ? ,niemand van ons is er indertijd bij geweest.
het zal nooit met 100% gezegd kunnen worden ,maar in dit geval spreekt de vondst . voor zich,
en zeker een top vondst
Gr
Huug

hey bedankt Niels voor dit artikel! echt top.
heb even naast elkaar gelegd en foto's gemaakt voor vergelijking:)
Met het oog op de concentratie van de vondsten op die locatie en de archeologische waarde die (voor minstens een deel) kan worden toegedicht aan de objecten, lijkt het me uiterst belangrijk dat er zo spoedig mogelijk melding van wordt gemaakt bij een (lokale) archeologische dienst. Uit vondsten in opgespoten materiaal in Den Bosch heeft men af kunnen leiden dat er daar ooit een kampement van Neanderthalers was, wat voor Nederland heel bijzonder is. Niet dat het hier noodzakelijk om zoiets gaat, maar hoe meer men in kaart brengt, des te beter het is.
- andersschinkel
Ik sluit me graag aan bij het vorige bericht. En in aanvulling op zowel dat bericht als dat van Niels voeg ik een afbeelding bij uit het artikel "Ook de jagers worden boer: Vroeg-neolithicum B en midden-neolithicum A" van Leendert Louwe Kooijmans, pp. 249-271 in het boek "Nederland in de prehistorie", onder redactie van Kooijmans et al (Amsterdam: Bert Bakker, 2005).
Midden bovenaan is een 'basisgeweibijl' afgebeeld, gevonden in Spoolde. In de tekst wordt gesproken over "de spectaculaire baggervondst van vele tientallen geweiartefacten van Spoolde bij Zwolle" (p. 266). Dit is dus min of meer in dezelfde regio.
De afgebeelde basisgeweibijl "was een algemeen type vanaf het midden-mesolithicum tot het einde van het neolithicum" (p. 266).
Groet,
Anders
Antw: Antw: DTM bot, Geweibijl!
Ik heb eerst in mijn eigen stadje (Hattem) geprobeerd maar die hebben jammer genoeg geen archeologische afdeling meer. maar ik kreeg wel de tip om Historische Vereniging in Kampen te mailen dus dat had ik gedaan maar nog niks van gehoord. ik had ook nog mail gedaan naar de archeologen in Zwolle , daar van kreeg ik de mail dat ze naar de desbetreffende persoon door had gestuurd. nu geduldig afwachten.GdeReijke schreef:
Met het oog op de concentratie van de vondsten op die locatie en de archeologische waarde die (voor minstens een deel) kan worden toegedicht aan de objecten, lijkt het me uiterst belangrijk dat er zo spoedig mogelijk melding van wordt gemaakt bij een (lokale) archeologische dienst. Uit vondsten in opgespoten materiaal in Den Bosch heeft men af kunnen leiden dat er daar ooit een kampement van Neanderthalers was, wat voor Nederland heel bijzonder is. Niet dat het hier noodzakelijk om zoiets gaat, maar hoe meer men in kaart brengt, des te beter het is.
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik hoop dat je wat hoort. Mijn ervaring is dat je meestal geen reactie krijgt, uitzonderingen daargelaten. Maar ik zal je niet langer lastig vallen met mijn frustraties.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Antw: DTM bot, Geweibijl!
oke ik ben niet de enigste dus. ik had namelijk 2 jaar terug een gouden ring gevonden met mijn metaaldetector dat bleek uit de 16e a 17e eeuw te komen. en heb toen meerdere malen gemaild maar ook geen reacties. zeker frustrerend!sjaak schreef:
Ik hoop dat je wat hoort. Mijn ervaring is dat je meestal geen reactie krijgt, uitzonderingen daargelaten. Maar ik zal je niet langer lastig vallen met mijn frustraties.
- andersschinkel
Ach, als je bij zoiets niets hoort, mag je het ding in ieder geval houden 
En je hebt kennelijk wel een neusje voor bijzondere vondsten!
Groet, Anders

En je hebt kennelijk wel een neusje voor bijzondere vondsten!
Groet, Anders
Misschien anders een mailtje sturen naar deze instantie
: http://www.baac.nl/