Prepareren is niet zo makkelijk
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
hmmmm, ik zou het toch eens wagen hoor.
Beginnen bij 300 watt en dan rustig opbouwen en steeds je steen in zo\'n potje steken dat je afgesloten in de microgolf kunt steken.
Dan kan je direct ook zien hoeveel vocht er uit komt en dit door middel van de condensatie die zicht in het potje vormt.
Het risicoe dat een steen volledig kapot springt en schade zou veroorzaken lijkt me klein. Maar ik kan me vergissen hoor.
Wie niet waagt niet wint
Dagobert
Ps en een gewonde oven zal ook werken denk ik
Beginnen bij 300 watt en dan rustig opbouwen en steeds je steen in zo\'n potje steken dat je afgesloten in de microgolf kunt steken.
Dan kan je direct ook zien hoeveel vocht er uit komt en dit door middel van de condensatie die zicht in het potje vormt.
Het risicoe dat een steen volledig kapot springt en schade zou veroorzaken lijkt me klein. Maar ik kan me vergissen hoor.
Wie niet waagt niet wint
Dagobert
Dagobert L'Ecluse
Antw: Antw: Antw: Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
vincko schreef:
Ha! no way! mijn vriendin filleerd mij als ik dit zou doen. In theorie geen gek plan hoor.

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
Antw: Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Hebt ge het al eens met een ei geprobeerd,ook opgesloten vocht.Maar...hou ons op de hoogteLeclused schreef:
Wie niet waagt niet wint

wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Dat is heel leuk om op de chiro(jeugdbeweging) bezig te zien, en het is echt lachen als een ei ontploft (en dat doet het zeer snel op de maximum stand). Minder prettig is als je het hele zootje achteraf ook moet uitkuisen, waarna de leiders zeggen dat het mag weggegooid worden omdat je er toch niets meer mee bent(het deurtje was stuk, dat was door de ontploffing ook opengevlogen en een klein beetje afgebroken).Patrick schreef
Hebt ge het al eens met een ei geprobeerd,ook opgesloten vocht.Maar...hou ons op de hoogte![]()
Ach, het had toch zijn charmes voor zo lang het duurde

[Bewerkt door Hieronymus op 30-11-2006 om 16:34 NL]
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Magnetron;
Typisch geval van Braniac; NIET DOEN!!!!!!
In gesteente kunnen sporen van metaal zitten (denk aan pyriet) en dit kan explosiegevaar en brand opleveren. En dan praat ik nog niet over brand- en explosiegevaarlijke stofsporen.
BAD, BAD, BAD IDEA.
Nogmaals: Niet doen dus!!!!!!

[Bewerkt door Ceraurus op 30-11-2006 om 18:12 NL]
Typisch geval van Braniac; NIET DOEN!!!!!!
In gesteente kunnen sporen van metaal zitten (denk aan pyriet) en dit kan explosiegevaar en brand opleveren. En dan praat ik nog niet over brand- en explosiegevaarlijke stofsporen.
BAD, BAD, BAD IDEA.
Nogmaals: Niet doen dus!!!!!!

[Bewerkt door Ceraurus op 30-11-2006 om 18:12 NL]
Trilobiti Ceská Republika
Betreft CBN: drogen krijtfossielen.
Begin jaren 80 ging ik geregeld naar de site, bracht redelijk wat mee, maar het uitprepareren leverde nogal ontgoochelende resultaten op. De tip \'laat alles kurkdroog worden voor je eraan begint\' sloeg ik in de wind. Later (vast meer dan een jaar later) herbegon ik met prepareren van de oude vondsten, op net dezelfde manier, en toen leek het veel beter te gaan. Hoewel ... echt schitterend zou ik niet durven beweren.
Een ander experiment van toen was de stukken gewoon tijdens de winter buiten laten liggen, nat. Toen vroor het nog geregeld. Resultaat was afschuwelijk, ook meneer Celsius herkende niet de grens tussen ammoniet en gesteente.
mvg
Johny
Begin jaren 80 ging ik geregeld naar de site, bracht redelijk wat mee, maar het uitprepareren leverde nogal ontgoochelende resultaten op. De tip \'laat alles kurkdroog worden voor je eraan begint\' sloeg ik in de wind. Later (vast meer dan een jaar later) herbegon ik met prepareren van de oude vondsten, op net dezelfde manier, en toen leek het veel beter te gaan. Hoewel ... echt schitterend zou ik niet durven beweren.
Een ander experiment van toen was de stukken gewoon tijdens de winter buiten laten liggen, nat. Toen vroor het nog geregeld. Resultaat was afschuwelijk, ook meneer Celsius herkende niet de grens tussen ammoniet en gesteente.
mvg
Johny
(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm
- Fossielenzoeker
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dat bedoel ik inderdaad.vincko schreef:
Een hoofdloep? Goh, ik dacht dat ik nu onderhand alles al had. Het begint (correctie) het is een dure hobby aan het worden.
Waar kan je zoiets kopen want bodemschat heeft \'t niet?
Suppl: bedoel je zoiets: http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... -maal.html
Greetz
[Bewerkt door Vincko op 30-11-2006 om 08:55 NL]
De bodemschat verkoopt een hele goede hoofdloep met verwisselbare lenzen van verschillende sterktes. Die moet je er wel apart bijbestellen. Bel ze maar eens.
Met prepareren werkt het super omdat je ook diepte ziet.
Robert Mensink
- Fossielenzoeker
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
*LOL*Johny schreef:
---knipperdeknip---Resultaat was afschuwelijk, ook meneer Celsius herkende niet de grens tussen ammoniet en gesteente.
Johny

Verba volant, fossilis manent
Antw: Antw: Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Oops daar gaan we weer. Bodemschat here I come. Nog even en ik ben platzak...maar een hoop fossielen tools dat ik heb!Fossielenzoeker schreef:
---knipperdeknip---De bodemschat verkoopt een hele goede hoofdloep met verwisselbare lenzen van verschillende sterktes. Die moet je er wel apart bijbestellen.---knipperdeknip

Verba volant, fossilis manent