evolutie theorie

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Supergraver
Antw: evolutie theorie

Bericht door Supergraver » 17 dec 2006, 21:19

Allemaal leuk en aardig al die evolutietheorieen. Ik ben nog steeds van mening dat het streven van alles maar in een theorie of een wiskundige formule te gieten niet een juiste aanpak is.
Teveel mensen (wetenschappers) zijn bezig met het vinden van \'DE\' sleutel. Terwijl ik denk dat er een legio aan omstandigheden/faktoren bestaat die onmogelijk in een theorie kunnen worden omschreven. Het onstaan van welk soort dan ook op deze planeet is een op zich zelf staand fenomeen, gebonden aan vele faktoren (ziektes, grote/kleine veranderingen in het klimaat, meteoren, vulkanen, aardbevingen, aardverschuivingen, overstromingen, onstaan van andere carnivoren/herbivoren, etc, etc)
Het is een dominospel, gebeurt er dit dan zijn er misschien wel een miljoen gevolg-mogelijkheden etc etc.

Nu ga ik me weer lekker bezig houden met m\'n egeltjes en tandjes :D

Gr

Martijn

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 18 dec 2006, 17:58

Ik heb em gisteravond helemaal suf zitten zoeken naar iets, wat erop zou wijzen dat \"\"multiple evolution\"\" een wetenschappelijk onderwerp, of zelfs maar een punt van onderzoek of discussie zou zijn in de professionele sferen van onze hobby beoefenaars, dan stel ik dus dat Pearl gelijk heeft door te zeggen dat het een populistisch iets van discovery betreft, en zeker geen serieus onderwerp om over te schrijven, eigenlijk best wel jammer want sommige puntjes - en Henk Jan schreef dit ook al gedeeltelijk - zijn best wel aanneemlijk, zoals ze op discovry zelf zouden zeggen, \"BUSTED\", iedereen toch bedankt (Henk)

(Henk)

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 19 dec 2006, 15:04

Ook dit topic bleek bij nader inzien eerder nutteloos, er gaat dan ook een slotje op.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten