Wat was de topvondst in 2017?
Antw: Wat was de topvondst in 2017?

mijn topper van dit jaar,
Otodus angustidens
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
- sjaak
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 384 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Wat was de topvondst in 2017?
Mooie vondsten. Die kaak is moderne mens (kinnetje). Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezien en gevraagd, maar laat je er nog iets mee doen qua onderzoek?Venema schreef:
Mooie vondsten allemaal!
Mijn leukste vondsten van de 2e Maasvlakte:
- Kaak van een mens
- Kiesje van een mammoet
- Een complete speerpunt
PS
De andere geplaatste vondsten zijn ook weer prachtig!
[Bewerkt door sjaak op 14-12-2017 om 22:22 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Antw: Wat was de topvondst in 2017?
sjaak schreef:Mooie vondsten. Die kaak is moderne mens (kinnetje). Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezien en gevraagd, maar laat je er nog iets mee doen qua onderzoek?Venema schreef:
Mooie vondsten allemaal!
Mijn leukste vondsten van de 2e Maasvlakte:
- Kaak van een mens
- Kiesje van een mammoet
- Een complete speerpunt
PS
De andere geplaatste vondsten zijn ook weer prachtig!
[Bewerkt door sjaak op 14-12-2017 om 22:22 NL][/quot
en jij Nielsik heb dit jaar toch een aantal mooie vondsten van je langs zien komen
gr
Huug
-
Venema
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 7 times
sjaak schreef:Klopt Niels, je zal hem wel hebben zien staan op Oervondstchecker.Venema schreef:
Mooie vondsten. Die kaak is moderne mens (kinnetje). Ik heb het waarschijnlijk al eerder gezien en gevraagd, maar laat je er nog iets mee doen qua onderzoek?
[Bewerkt door sjaak op 14-12-2017 om 22:22 NL]
Ik heb hem wel gemeld bij de archeologen (BOOR o.a.), maar er loopt op het moment geen onderzoek/project waarin hij mee kan voor onderzoek. Misschien dat het in de toekomst nog eens gebeurd, mocht daar behoefte aan zijn.
Grts,
Jelle
Jelle
- Frederik
- Administrator
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
En heb je eraan gedacht de vondst te melden bij het team vermiste personen? https://www.fossiel.net/information/art ... e%20resten?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Wat was de topvondst in 2017?
Hoi beste Fotobeheerder,FossilDude schreef:....en in het determinatiesysteem.... (hint, hint)Xenina schreef:
Ammonieten blijken nog steeds zeldzaam te zijn op dit forum.
in principe stuur ik jullie graag fotos voor het determinatiesysteem van dit forum toe. En ik heb dat in de verleden tijd ook vaak gedaan.
Helaas heb ik de ervaring gemaakt, dat alleen maar enkele van mijn (goede)fotos in het systeem terecht gekomen zijn en een hoop anderen niet. Ik vond geen redenen daarvoor en heb ook geen verklaring ontvangen.
Dus was/ben ik onzeker, als mijne fotos hier echt gewenst zijn en had geen zin meer om me de moeite te maken ze naar jullie door te sturen... Sorry...
Groetjes, Xenina
-
Venema
- Been thanked: 7 times
Antw: Antw: Wat was de topvondst in 2017?
@FrederikFrederik schreef:
En heb je eraan gedacht de vondst te melden bij het team vermiste personen? https://www.fossiel.net/information/art ... e%20resten?
Ik heb dit bericht inderdaad voorbij zien komen, maar ik heb gedacht dat dit fragment niet erg recent is... wat ik natuurlijk eigenlijk niet zeker weet.
Grts,
Jelle
Jelle
- sjaak
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 384 times
- Contacteer:
Zeker weet je het nooit maar metholithisch lijkt mij toch wel heel waarschijnlijk gelet op hoe het er uitziet. In elk geval niet recent. Meer voor de archeoloog dan de agent. Ik geloof dat de politie nu ook wat minder snel dateert nu veel strandvondsten archeologisch bleken te zijn.Venema schreef:@FrederikFrederik schreef:
Ik heb dit bericht inderdaad voorbij zien komen, maar ik heb gedacht dat dit fragment niet erg recent is... wat ik natuurlijk eigenlijk niet zeker weet.
Groet,
Niels
Niels

Uit, uiteraard, Het Horizont van Lichtenberg, ENCI groeve:
deze niet nader te benoemen Squalicorax sp. en Serratolamna serrata zijn wat mij betreft de mooiste 2 tanden, die ik dit jaar mocht vinden.
Volgend jaar het laatste jaar! Benieuwd wat ik nog mag toevoegen.
Ik wens jullie allen heel prettige feestdagen!
Dirk