Mededeling
Antw: Mededeling
Bij die pro\'s heb je nu eenmaal tolerante en eigenzinnige maar is dat bij de amateur niet net zo?
Ik heb net een brief uit de bus gehaald en dit geeft een goed contrast n.a.v. deze discutie.
Geachte heer....
Onlangs heeft u het Natonaal Natuurhistorisch Museum de hoornpit van Caprovis savinii geschonken.uw schenking vormt een waardevolle aanvulling voor de collectie die Naturalis beheert namens de dtaat der Nederlanden.Het materiaal is daarmee veilig gesteld voor wetenschappelike studie.
Wij danken u hartelijk voor de schenking.Door dit soort giften zorgt u er voor dat onze collectie een bzlangrijke bron zijn en blijven voor onderzoek naar kennis over diversiteit in heden en verleden.
Ik ben het eens met de meeste van deze reacties,de samenwerking van professionelen en amateurs zou beter moeten.
Aan de andere kant is het ook waar dat,sommige plaatsen worden leeggeplundert en als vuilnisbelt worden achtergelaten.
Als er een fotostudie van Mill zou worden gedaan(bij het opspuiten),we onszelf voor gekken zouden zien.
Waar stopt de hobby en begint het egoisme en de alleenheerschappij voor een vindplaats
Ik heb net een brief uit de bus gehaald en dit geeft een goed contrast n.a.v. deze discutie.
Geachte heer....
Onlangs heeft u het Natonaal Natuurhistorisch Museum de hoornpit van Caprovis savinii geschonken.uw schenking vormt een waardevolle aanvulling voor de collectie die Naturalis beheert namens de dtaat der Nederlanden.Het materiaal is daarmee veilig gesteld voor wetenschappelike studie.
Wij danken u hartelijk voor de schenking.Door dit soort giften zorgt u er voor dat onze collectie een bzlangrijke bron zijn en blijven voor onderzoek naar kennis over diversiteit in heden en verleden.
Ik ben het eens met de meeste van deze reacties,de samenwerking van professionelen en amateurs zou beter moeten.
Aan de andere kant is het ook waar dat,sommige plaatsen worden leeggeplundert en als vuilnisbelt worden achtergelaten.
Als er een fotostudie van Mill zou worden gedaan(bij het opspuiten),we onszelf voor gekken zouden zien.
Waar stopt de hobby en begint het egoisme en de alleenheerschappij voor een vindplaats
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Je slaat nagels met koppen Theo! Leuke brief trouwens.
[Bewerkt door Frederik op 25-01-2007 om 13:46 NL]
[Bewerkt door Frederik op 25-01-2007 om 13:46 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Mededeling
Precies. daar sla je de spijker op zijn kop. Het achter iemands rug kwaadspreken en een ander het licht in de ogen niet gunnen beginnen hier namelijk ook.Theo schreef:
Robert Mensink
Heerlijk zo\'n discussie!
@Theo, mooie brief, pluim voor jou.
en hier is dus een ander voorbeeld van hoe het hoort:
http://www.nrc.nl/wetenschap/article610 ... kangoeroes
groetjes
j
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
- Supergraver
Hoi Theo,
Mooie brief idd gefeliciteerd.
Ik neem aan dat je bij Mill de vaak achtergelaten rotzooi bedoelt. Want leegplunderen heeft naar mijn inzien niks met Mill te maken. Het is of tanden rapen of ze liggen ergens onder een snelweg. Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat je iedereen daar in z\'n waarde moet laten en idd je hoeft je maar even om te draaien en sommigen graaien de tanden nog uit je bakkie.
Gr
Martijn
Ik neem aan dat je bij Mill de vaak achtergelaten rotzooi bedoelt. Want leegplunderen heeft naar mijn inzien niks met Mill te maken. Het is of tanden rapen of ze liggen ergens onder een snelweg. Natuurlijk ben ik het wel met je eens dat je iedereen daar in z\'n waarde moet laten en idd je hoeft je maar even om te draaien en sommigen graaien de tanden nog uit je bakkie.
Gr
Martijn
Antw: Antw: Mededeling
Ik stel vast dat Martijn het begrip \'paleontologische bakkiegraaiers\' kent. Ik stel verheugd vast dat Martijn daar tegen is. Het zijn deze \'paleontologische bakkiegraaiers\' die ook vindplaatsen plunderen , niet gestoord door enige morele of deontologische erecode. Het zijn deze \'paleontologische bakkiegraaiers\' die ervoor gezorgd hebben dat er binnenkort zeer verregaande wetgeving aangaande paleontologische vondsten in Vlaanderen (en later ook in heel België) in voege treedt. De eerlijke en regels respecterende amateur zal er de dupe van worden. De \'paleontologische bakkiegraaier\' niet. Hij stoorde er zich nu al niet aan.Supergraver schreef:
Hoi Theo,
Gr
Martijn
@Theo
U verdient alle respect.
- Supergraver
Ben blij dat we het ook eens met elkaar eens zijn. En zo zie je dat ik dus helemaal zo slecht nog niet ben, Louis 
Gr
Martijn

Gr
Martijn
@ Tomas:
Nav ons gesprek van zaterdag heb ik naar je mededeling gekeken en ik vind het een mooie en directe reactie op het gebeurde. Ik vind het jammer dat je op deze manier een bericht moet plaatsen omdat er mensen zijn die alleen maar via roddel en achterklap kunnen reageren en niet de moed hebben om jou direct te benaderen. Ik vind het jammer dat ik dergelijk gedrag ook in deze kleine wereld van fossielverzamelaars terug zie.
Kwetsen is gemakkelijk, een wonde genezen is moeilijk
Nav ons gesprek van zaterdag heb ik naar je mededeling gekeken en ik vind het een mooie en directe reactie op het gebeurde. Ik vind het jammer dat je op deze manier een bericht moet plaatsen omdat er mensen zijn die alleen maar via roddel en achterklap kunnen reageren en niet de moed hebben om jou direct te benaderen. Ik vind het jammer dat ik dergelijk gedrag ook in deze kleine wereld van fossielverzamelaars terug zie.
Kwetsen is gemakkelijk, een wonde genezen is moeilijk
Ziet en gij zult vinden