Trilobiet ?La Paz, Bolivia
Antw: Antw: Antw: Trilobiet ?La Paz, Bolivia
Hoi,Frederik schreef:Kleine nuance: het is diegene die de soort beschrijft, die zijn naam niet aan de soort kan geven. Als beschrijver en ontdekker verschillende personen zijn, kan de beschrijver de nieuwe soort wel naar de ontdekker noemen. Voorwaarde is dus als ik het goed voor heb, dat diegene naar wie de soort genoemd wordt, niet in het lijstje van auteurs in de bewuste paper te vinden is.ceraurus schreef:
Kijk, zo leer ik ook weer wat
Ik wist niet dat een ontdekker zijn eigen naam niet kan verbinden aan een soort.
[Bewerkt door Frederik op 30-01-2007 om 22:30 NL]
Even on-topic...

Ik was even benieuwd of daar echt regels voor zijn... Ik geloof het eigenlijk niet, en kan er niets over vinden in het geeigende boek...
Je moet behoorlijk pedant zijn wanneer je je eigen naam aan een beestje of plantje geeft. Het hoort eenvoudigweg niet bij de mores voor het beschrijven van soorten.
E
Antw: Trilobiet ?La Paz, Bolivia
Op de vraag of dat nu echt op papier staat, moet ik het antwoord schuldig blijven,
blijft wel dat de geest ervan wordt toegepast, het past gewoon niet met het morele,
Ik heb de ICZN nog niet helemaal tot de letter uitgepluisd, en de botanische zeker nog niet
mvg stijn
blijft wel dat de geest ervan wordt toegepast, het past gewoon niet met het morele,
Ik heb de ICZN nog niet helemaal tot de letter uitgepluisd, en de botanische zeker nog niet
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996