nep-fossielen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Hanneke
Contacteer:
Antw: nep-fossielen

Bericht door Hanneke » 10 jan 2005, 11:49

Hoi Herman
Misschien is het ook leuk om er een stukje geschiedenis bij te zetten? In Teylers museum hangen een paar oude \'nepfossielen\' uit vroeger tijden, volgens mijn 1800, waarbij men in steen diertjes, bijvoorbeeld schildpadjes, uitsneed en verkocht als echte fossielen. Voor ons is het gesneden koek dat het nep is, maar vroeger werden ze voor echt aangezien. Ook het fossiel van de \'Homo testis diluvius\', het fossiel van een mens die de zondvloed van Noah aanschouwde en stierf, maar eigenlijk een grote salamander is, is ook wel interessant om te vermelden.
groetjes, Hanneke

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Bert

Bericht door Bert » 10 jan 2005, 16:47

Hoi Herman,

Heb net die PDF file doorgestuurd...heb een yahoo-account aangemaakt, kan je grotere bestanden doorsturen...

greetz, Bert

Greetz, Bert

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 11 jan 2005, 20:13

Bedankt! Ik heb hem ontvangen. Je zult er binnenkort het resultaat van zien.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: nep-fossielen

Bericht door Frederik » 11 jan 2005, 20:21

Hanneke schreef:
Ook het fossiel van de \'Homo testis diluvius\', het fossiel van een mens die de zondvloed van Noah aanschouwde en stierf, maar eigenlijk een grote salamander is, is ook wel interessant om te vermelden.
Jaaaa! Daar bestaat een zeer mooie illustratie van, als je die zou kunnen vastkrijgen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ak-sm
Contacteer:

Bericht door ak-sm » 15 jan 2005, 14:54

Hallo, vorig jaar kocht ik deze fossiel op de 29ste Fossielen en Mineralen beurs te gent van Naulitus. Na hier op een link te klikken zag ik gelijkenissen met een fake-fossiel.

Is deze dan echt of is die vals.

Afbeelding

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 15 jan 2005, 15:01

Ik ben er vrij zeker van dat deze niet echt is. Dergelijke fossielen worden veel nagemaakt. Als je het met een vergrootglas bekijkt zou je misschien de verf kunnen zien. Dit ligt er echt op als het een vervalsing is. Als het wel een echt fossiel is, zou je een soort 3d structuur moeten kunnen ontdekken, ook al is het een platgedrukt \"fossiel(?)\".

Ik ben erg benieuwd wat je eigen bevinding is. Laat het maar weten als je het weet.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 15 jan 2005, 15:01

deze is misschien niet helemaal nep, misschien ook wel. ik denk wel dat hij bijgewerkt is.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

ak-sm
Contacteer:

Bericht door ak-sm » 15 jan 2005, 15:11

HEt zou eigenlijk wel een teleurstelling zijn als hij niet echt is. Ik heb er namelijk wel voor met echte Euro\'s betaalt.

Verder heb ik bij die man onderstaande zeesterren gekocht. Ik vrees al voor het ergste. Echt of niet?

En als blijkt dat beide stukken vervalst zijn kan ik dan bij Nautilus een klacht neerleggen tegen die bepaalde verkoper? Eventueel van hem mijn geld terug?

Maar voor het zover komt ga ik eerst de fossielen eens beter bestuderen. Voorlopig zit ik in Gent voor mijn examens maar erna zal ik ze eens uitvoerig bestuderen.

Hier zijn de zeesterren.

Afbeelding

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 15 jan 2005, 15:13

Ik denk ook dat deze nep is,
zijn vast mensen die dat beter kunnen.
gr dv

i just looove fossils

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 15 jan 2005, 15:13

Moeilijk te zien vanop een foto natuurlijk. Lijkt me sterk: drie exemplaren, elk zo mooi bewaard, met antennekes en al...
Dan gaat er bij mij al een lampke branden: misschien een vervalsing...

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten