wat is dit?
Antw: Antw: wat is dit?
hoplites schreef:
Nog even bij Google gekeken naar zegelloodjes etc. dat lijkt mij waarschijnlijker. De ene streepjes zitten er binnen in de andere aan de buitenste rand.(het lijken zelfs meer stipjes erop)
Hoplites
- greenwheeldiggers
Antw: wat is dit?
@Patrick, Bedankt voor de foto\'s, ze waren erg duidelijk. We zijn er nu (zeker ook door de reactie van Frederik en troffelmaniak)zeker van dat het om een segment van de stengel van een zeelellie gaat.
groetjes karin en hans
groetjes karin en hans
- troffelmaniak
robbie hier...
ben blij als ik wat toe heb kunnen voegen maar blijkbaar zijn jullie meer overtuigd dan ik zelf ben maar jullie hebben het vast kunnen houden en ik moet even afgaan op wat ik zie...
als ik alles nogeens doorkijk en lees dan denk ik:
de foto\'s van greenwheeldigger....zo ken ik ze en heb ik ze ook van mill...
jullie vondst moet dan wel heel precies een segment zijn en dan ook haarscherp wat betreft lineatuur zodat het net iets anders lijkt...
ik ben archeologisch niet onderlegt maar snap de vergelijking met een muntje, kraaltje, zegeltje....alleen de grootte ???
dus....
ik zou zeggen tot 9 juni en dan kan iedereen die komt en nu twijfelt het even vastpakken....
groetjes
ben blij als ik wat toe heb kunnen voegen maar blijkbaar zijn jullie meer overtuigd dan ik zelf ben maar jullie hebben het vast kunnen houden en ik moet even afgaan op wat ik zie...
als ik alles nogeens doorkijk en lees dan denk ik:
de foto\'s van greenwheeldigger....zo ken ik ze en heb ik ze ook van mill...
jullie vondst moet dan wel heel precies een segment zijn en dan ook haarscherp wat betreft lineatuur zodat het net iets anders lijkt...
ik ben archeologisch niet onderlegt maar snap de vergelijking met een muntje, kraaltje, zegeltje....alleen de grootte ???
dus....
ik zou zeggen tot 9 juni en dan kan iedereen die komt en nu twijfelt het even vastpakken....
groetjes
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
het blijft me intrigeren, ik ben heel benieuwd wat er op 9 juni over gezegd zal worden!
Hoplites
Hoplites
- Supergraver
Wat ik een beetje jammer vind, is dat er nog steeds geen antwoord is gegeven op de vraag of het om metaal of fossielmateriaal gaat. Dat zou meteen muntje en zegel uit kunnen sluiten.
Gr
Martijn
Gr
Martijn
- Frisian-old-age

metaal of fossielmateriaal?
Ti\'s een gepyritiseerd zee-lelie stengeltje.
Pyriet is een zwavel-ijzerverbinding. Met een beetje creatief denkwerk, kom je algauw op een metalen-fossiel.

foto 1 is mijn gevonden zeeleliestengel-fragmentje.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 20-04-2007 om 09:23 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Supergraver
Kan ook nog, hoewel ik moet zeggen dat de kans daarop in Mill nu ook weer niet zo groot is, of toch wel??
Toch wil ik het nu eens weten is het metaal of niet?
Gr
Martijn
Toch wil ik het nu eens weten is het metaal of niet?
Gr
Martijn
als je die twee foto\'s zo naast elkaar ziet zie je toch nog beter dat het niet op elkaar lijkt, de ene heeft een gat in het midden en langere streepjes en de ander geen gat en bijna puntjes
phacops
phacops
http://rafaeldavid.deviantart.com
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Dat zijn zaken die heel erg kunnen variëren tussen verschillende soorten crinoïden, dus dat zegt op zich niet zoveel.
Grootte en vorm klopt, fijne straaltjes aan de buitenrand zie je vaak, een alternatieve ornamentie rond een centraal gaatje (in dit geval klein) is heel gebruikelijk. Ik herken hier voor 100% een crinoïde in, en als het dat niet is, dan lijkt het er verdomd hard op.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)