Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
Antw: Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
ik wil heel graag meer zelf zoeken, maar heb daar nog niet zoveel ervaring mee.. Zijn er nog mensen die wel een keer gezelschap willen hebben
..

http://www.freewebs.com/robbysfossilsite/
Tot voor een paar jaar gingen we elk jaar wel een paar weken met vakantie in de Zuidelijke helft van Frankrijk. Meestal ging ik dan wel een dag of twee op fossielenjacht. Soms vond ik veel klein goed: ammonieten, belemnieten, zeeëgeltjes, bivalven, soms koralen)
Mijn grootste frustratie als zoeker was de keer dat ik een halve dag mijn gebeente had gewaagd op gladde mergelhellingen en met een paar kleine bivalven en belemnietjes weer afdaalde, waar mijn vrouw onder de bomen zat te lezen. Zij wees op een steen aan haar voeten waarin een 18 cm grote mosselachtige zat.
Twee jaar geleden zijn we in Marokko geweest, waar ik nog wel een groeve heb bezocht. De dubbele selenopeltis die ik mee naar huis nam, heb ik helaas moeten kopen.
vr, groet
Jan
[Bewerkt door nestor op 06-09-2007 om 14:27 NL]
Mijn grootste frustratie als zoeker was de keer dat ik een halve dag mijn gebeente had gewaagd op gladde mergelhellingen en met een paar kleine bivalven en belemnietjes weer afdaalde, waar mijn vrouw onder de bomen zat te lezen. Zij wees op een steen aan haar voeten waarin een 18 cm grote mosselachtige zat.
Twee jaar geleden zijn we in Marokko geweest, waar ik nog wel een groeve heb bezocht. De dubbele selenopeltis die ik mee naar huis nam, heb ik helaas moeten kopen.
vr, groet
Jan
[Bewerkt door nestor op 06-09-2007 om 14:27 NL]
De senioribus nil nisi bene
Ik reis al vele jaren, maar niet altijd om fossielen te zoeken en ik heb nog vele andere hobby\'s zoals duiken bv. alhoewel ik de laatste jaren al wel specifieke \'fossielreizen\' heb gedaan zoals Frankrijk, Engeland en Tsjechië, maar dan nog blijft het zoeken beperkt tot enkele dagen. Lange trektochten maken en kamperen blijft prioritair.
groetjes
Patrick
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
Even Off TopicFrederik schreef:
..even een sfeerfoto van Mokerman in actie
@Frederik: welke ammoniet ben je hier aan het uithakken?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Jammergenoeg niet! Maar mijn man vind het geen probleem af en toe mee op zoek te gaan! Hij laat me altijd wel mijn gang gaan. Een keertje 5 dagen met een groep naar de Eiffel geweest in Duitsland. Mijn man is toen ook meegegaan en vond het hartstikke leuk.
Groetjes Elles
Groetjes Elles
- trilobietje
Niet altijd. Er zijn ook wel andere leuke dingen waarvoor ik op reis kan gaan. Deze zomer ben ik naar Oostenrijk geweest om er te wandelen en te genieten van de \"gemütlichkeit\".
Maar jaarlijks ga ik toch minstens één keer op fossielentrip. Zo ben ik al naar de Corbière geweest in Zuid Frankrijk, naar de Eifel, Noord Frankrijk en 2 maal in Tsjechië.
Volgend jaar ging ik eens overslaan om wat te sparen ... maar als ik mijn zus en andere \"fossielen\"vrienden hoor plannen, begint het toch weer te kriebelen om mee te gaan.
Maar jaarlijks ga ik toch minstens één keer op fossielentrip. Zo ben ik al naar de Corbière geweest in Zuid Frankrijk, naar de Eifel, Noord Frankrijk en 2 maal in Tsjechië.
Volgend jaar ging ik eens overslaan om wat te sparen ... maar als ik mijn zus en andere \"fossielen\"vrienden hoor plannen, begint het toch weer te kriebelen om mee te gaan.
wie niet zoekt, niet vindt
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antw: Poll: Ga jij op reis om fossielen te zoeken?
Vaak als ik terug kom van vakantie gaan we nog eens langs Cap Blanc-nez. Maar echt ervoor op vakantie doe ik nie egt m\'n moeder en zusje zien dat niet egt zitten 

Luctor et Emergo
Ik zou wel willen maar mijn benen willen niet zo goed mee.
Vriendelijke groeten
mandrake
mandrake