gezocht : ei.

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Plikona
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: gezocht : ei.

Bericht door Plikona » 01 nov 2007, 17:02

Betelgeuze schreef:
plikona schreef:
De mosakaak ernet voor is zo vals als maar kan zijn.
Het is echt fossiel materiaal en de verkoper zegt heel duidelijk(in tegenstelling tot veel andere verkopers) dat dit een samenstelling is:
The preparers extracted the teeth and bone fragments from the original brittle matrix and reassembled the pieces into the configuration below – just like museums do after they’ve extracted fossilized bones from a dig site. However, the preparers went a step further with this specimen and mounted the jaw fragments in a stronger matrix comprised of crushed original matrix and a binding compound. So you are getting original bone and teeth, but mounted in a reconstituted matrix for a more impressive display.
Dat deze verkoper deze kaak composities verkoopt wil niet zeggen dat het een oneerlijke verkoper is. Deze kaken zie je overal te koop, zelf in winkels als Steen en Been in Antwerpen die jullie wel bekend zal zijn.

Verder plaats deze verkoper bij elk ei dat hij verkoopt de volgende link: http://www.lowellcarhart.net/ebay/fake.html

Ebay is WEL te vertrouwen! Je moet er alleen je tijd voor nemen en weten welke verkopers je kan vertrouwen. Als je iets op Ebay koopt moet je altijd alle informatie lezen, dan kom je niet voor verassingen te staan.
Koop nooit van een verkoper die weinig informatie plaats, blurry foto\'s gebruikt of bijna geen/negatieve feedback krijgt.

EONS is zeker te vertrouwen, zijn fotos zijn altijd duidelijk en laten niet alleen de goeie kant van de fossielen zien. De uitleg is altijd zeer compleet en erg informatief. De service is uitstekend en de fossielen zijn altijd netjes ingepakt zodat ze niet beschadigd worden onderweg. Ben je niet tevreden met je fossiel dan kan je het nog altijd terugsturen en krijg je je geld terug zoals in de voorwaarden staat.

Ikzelf heb al vaak via Ebay gekocht en zelf een aantal dingen verkocht en heb nog nooit problemen gehad.
Plikona, hoeveel ervaring heb jij met e-bay?

Ik ben het er mee eens dat het altijd leuk is om zelf fossielen te vinden, maar niet iedereen is even gefascineerd door haaietanden en \'schelpen\'. Ik hou van alle fossielen maar ben vooral geïnteresseerd in dinosaurussen. Aangezien het in Europa bijna onmogelijk is om dino materiaal te vinden en die meestal te kostbaar is om te ruilen is \'kopen\' vaak de enige optie.

De vraag was duidelijk \"waar kan ik een dinosaurus ei kopen\", niet \"wat vinden jullie er van dat ik een dinosaurus ei wil kopen\".
Ik denk niet dat hier iemand in het recht is iemand een bepaald soort fossiel te ontkennen. Als Louis echt een dinosaurus ei wilt en daar een som geld wilt voor neerleggen dan zie ik niet in waarom hij dat niet zou kunnen doen.
er is alleen maar een markt voor die dingen als jullie ze blijven kopen! Knoop dat goed in uw oren. Ze kunnen nog illegaal met duizenden uit china gesmokkeld worden, als ze niet verkocht raken
Aan de hand van de informatie die je op ebay ziet kan jij niet bewijzen dat deze verkoop echt illegaal is, dus zie ik niet in waarom je Louis schuldgevoelens moet geven als hij deze wilt kopen.

Als de verkoop van deze fossielen daadwerkelijk illegaal is dan is dat E-bay\'s taak daar iets tegen te doen, niet onze taak.
Ga jij telkens als je iets koopt achterhalen wie het heeft gemaakt, waar het is gevonden, wat er allemaal in zit? Ik denk dat je zou verschieten als je de oorsprong wist van heel wat dingen die bij jou thuis staan, en dan spreek ik niet enkel over fossielen.

wat dacht je hiervan??
hij staat op 85 dollar
zal hij nog veel stijgen?
het is toch een echt ei?!!
Dat is een mooi hadrosaurus ei, het is zeker echt. Ja de prijs zal zeker nog stijgen, voor 85dollar ga je zeker geen dinosaurus ei kunnen kopen.

[Bewerkt door Betelgeuze op 01-11-2007 om 16:44 NL]
ZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCHHHHHHHT,

Even de mouwen opstropen:
Als museums dergelijk werk afleveren, kunnen ze wat mij betreft hun deuren beter sluiten. Er zijn tanden van twee verschillende soorten gebruikt en ze staan op plaatsen waar ze anatomisch niet horen. Het bot kan van een kaak geweest zijn , maar evengoed van iets anders. De foramenlijn , die zo typisch is voor een kaak , is volledig afwezig. Dit is dus een artisanaal kunstwerkje.
Dat de verkoper er de werkwijze van museums bijsleurt om zijn vervalsing te verkopen is een indicatie voor zijn kennis van fossielen en preparatiewerken. Nihil dus.
Tevens pleit u er voor , als er maar een voldoende serieus praatje bij verteld wordt, dat dergelijke falsificaties, plastieke trilobieten en hadroeieren aan kinderen voor echt worden opgesolferd?

Tevens kun je op een beurs of een winkeltje de dingen tastbaar op vervalsingen controleren. Je kunt iemand met kennis van zaken meenemen om advies te vragen. Op E-bay krijg je die kans niet en ben je overgeleverd aan de reputatie van de verkoper.
Tevens is het wettelijk verboden tanden en onderdelen van dino\'s en mosa\'s uit Marokko te smokkelen. Hoe komen ze dan hier? Men zegt tegen de douaniers dat het vissentanden zijn.

En dan tot slot: enige jaren geleden was er op discovery channel een aflevering over het Chinese fossiel dat de link tussen vogels en reptielen zou zijn. Enige tijd later heeft men met rood op de kaken moeten vertellen dat het desbetreffende fossiel een vervalsing was. Men had twee verschillende fossielen gemixt tot één.

MVG

[Bewerkt door Plikona op 01-11-2007 om 17:25 NL]

nestor
Antw: gezocht : ei.

Bericht door nestor » 01 nov 2007, 17:23

Om met Karel van der Graaf te spreken: Heren, heren!!
Blijft nog mijn vraag of iemand weet wanneer China een verbodsregeling heeft uitgevaardigd?
Als je de site van deze verkoper bekijkt, zou je wel denken dat er niet zo erg wordt toegezien op naleving van een eventueel verbod.

De senioribus nil nisi bene

Louis

Bericht door Louis » 01 nov 2007, 18:28

wat een opluchting dat het dan waarschijnlijk toch om een echt ei gaat

[Bewerkt door Louis op 01-11-2007 om 21:50 NL]

Louis

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 01 nov 2007, 21:58

@louis, ik zuuuuuuuuuuuuucht met je mee

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Plikona

Bericht door Plikona » 02 nov 2007, 08:42

Er zijn zelfs latijnse uitspraken daarover zodat het nog wetenschappelijker wordt:

Mundus vult decipi, ergo decipiatur!

nestor

Bericht door nestor » 02 nov 2007, 09:36

Als we toch met Latijn in de weer zijn, is er nog een mooie troost als het niet lukt de opponent te overtuigen: Ut desint vires tamen est laudanda voluntas.
Voor de niet-latinisten enigszins vrij vertaald: als de overtuigingskracht tekort schiet, valt toch de goede wil te prijzen.
(Voor de goede orde: ik ben in deze discussie geen opponent.)

[Bewerkt door nestor op 02-11-2007 om 09:39 NL]

[Bewerkt door nestor op 02-11-2007 om 12:51 NL]

De senioribus nil nisi bene

Louis
Antw: Antw: gezocht : ei.

Bericht door Louis » 02 nov 2007, 11:19

ammun rah schreef:
@louis, ik zuuuuuuuuuuuuucht met je mee

mvg stijn
dank je wel :)

Louis

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 05 nov 2007, 12:45

Beste Mensen,

Er is 100% zeker een tijd geweest dat er legaal vertebraten fossielen incl. dino-eieren ge-exporteerd mochten worden.
Volgens mij in de periode voor 1995-1996.
Wat ik uit zeer betrouwbare bron heb vernomen waren er zeker 3 waarschijnlijk meer buitelandse handelaren die een export-vergunning voor dit materiaal hadden.

Hieraan kwam abrupt een einde toen in China zelf de wetenschap \"wakker schrok\" ivm de vele spectaculaire vondsten en ontdekkingen die gedaan werden in de LEGAAL ge-exporteerde fossielen.

Deze beroemde vondsten zijn overigens voor een deel teruggestuurd naar China een ander deel ligt nog in Musea wereldwijd en hierover loopt een discussie wat hiermee mee te doen. De musea die specimens gekocht hadden hebben immers niks illegaals gekocht en zijn daarom van mening dat ze niks hoeven terug te sturen zonder vergoeding.

China is het hier uiteraard niet mee eens en spreken over cultureel erfgoed maar hebben juridisch geen poot om op te staan.

Over de smokkel nu heb ik nooit gezegt dat ik dit goedkeur of mee eens ben.
Ik ben wel van mening dat het totaal onoverzichtelijk is of een ei dat nu te koop wordt aangeboden legaal of illegaal is.
Tenzij het direct vanuit China wordt opgestuurd natuurlijk.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 07 nov 2007, 14:12

Zucht,

Dit soort discussie s word ik zo moe van.

So what als het hier om illegale handel gaat.
Ik heb in spanje dino eieren en andere fossielen zien liggen in de natuur en deze mogen niet meegenomen worden.

Musea in de buurt liggen vol, de overheid doet er niets mee, en de fossielen liggen gewoon weg te eroderen zonder dat iemand ze ook maar aan mag raken. Eewig zonde.

In china zal dit niet anders zijn.

Ik snap niet dat sommige Belgen zich druk maken als mensen hier dan toch in gaan handelen.

Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel geknoeid word aan deze fossielen. De handelaren gooien zo hun eigen ruiten in omdat veel mensen niets meer durven te kopen omdat ze bang zijn genept te worden.

groeten van de brabantse bende

Plikona
Antw: Antw: gezocht : ei.

Bericht door Plikona » 07 nov 2007, 15:26

franky schreef:
Zucht,

Dit soort discussie s word ik zo moe van.

So what als het hier om illegale handel gaat.
Ik heb in spanje dino eieren en andere fossielen zien liggen in de natuur en deze mogen niet meegenomen worden.

Musea in de buurt liggen vol, de overheid doet er niets mee, en de fossielen liggen gewoon weg te eroderen zonder dat iemand ze ook maar aan mag raken. Eewig zonde.

In china zal dit niet anders zijn.

Ik snap niet dat sommige Belgen zich druk maken als mensen hier dan toch in gaan handelen.

Wat ik wel jammer vind is dat er zoveel geknoeid word aan deze fossielen. De handelaren gooien zo hun eigen ruiten in omdat veel mensen niets meer durven te kopen omdat ze bang zijn genept te worden.
Nog steeds die VOC\'se mentaliteit? Wat ik het eerst gezien heb is van MIJ?

Gesloten