Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
pearl
Been thanked: 1 time
Antw: Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)

Bericht door pearl » 20 apr 2008, 22:03

Afbeelding

Het was zeker een geslaagde dag. Ik was een beetje lui, maar toch nog 2 ammonieten gevonden waar ik over 2 weken (als ik terug ben uit de ardennen en polen) weer tijd voor heb om uit te preppen:)
Op het laatst nog deze gepyritiseerde zee-egel gevonden. Helaas zal ie kapot gaan, maar het ziet er nu met dat kristalletje en pyriet ernaast toch wel leuk uit. Bedankt allemaal voor de gezelligheid en GJ bedankt voor het organiseren.
gr
pearl:)

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\'s)

Bericht door Gerrit-Jan » 20 apr 2008, 22:27

Hoi allemaal,

Het was een geweldige dag en ik ben blij dat iedereen het er naar de zin heeft gehad en er ook mooie vondsten zijn gedaan. Het was mijn grootste vrees dat er niets gevonden zou worden, want tijdens mijn voorexcursie, de dag ervoor vond ik niets en het weer was gruw, dus dacht ik dat het wel eens een flop kon worden. Het tegendeel bleek waar. Prachtig weer, veel blijde gezichten en hamerende en kletsende mensen, die af en toe eens lekker in de zon gingen liggen en werden voorzien van heerlijk gebak en koekjes van Marietta (hoplites) in de vorm van Ammonieten en haaientanden (er komen en nog een paar op de determinatie pagina, als ze niet al allemaal zijn opgegeten zijn ;) ). Verder werden er een paar mooie Acanthocerassen gevonden die geduldig (90 milj. jaar) op de gelukkige vinders hebben liggen (letterlijk) wachten. Ik prijs mezelf ook gelukkig met een unieke en zeldzame (complete) nautilus en een geslaagde excursie. Vond het prachtig om nu eens enkele mensen van het forum in levende lijve te hebben ontmoet en heb ervan genoten. Bedankt voor de opkomst en tot de volgende keer. Ik voeg hieronder nog enkele foto\'s toe.

@Esther en Eric: bedankt voor de bonbons die jullie voor me meebrachten. Ga ze bewaren voor een lui filmavondje thuis ;).

Groet

Gerrit-Jan

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 20-04-2008 om 23:22 NL]

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 07-06-2008 om 18:03 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Lanselot

Bericht door Lanselot » 20 apr 2008, 23:53

Hoi GJ,
Al ben ik niet mee geweest, ik heb genoten van het hele verslag. Complimenten voor het organiseren!

Ik hoop voor je dat je tegen zo\'n stuk op loopt als dat Patrick gekregen heeft. Het is je van harte gegund! Ik heb totaal geen interesse in al die veel te zware spullen, maar wat ik nou mooi vind is dat dergelijke individuele initiatieven het mogelijk maken om hobbyisten hun verzameling zelf uit te breiden zonder dat de commercie er een pootje tussen de deur zet. Echt fantastisch.

Tot snel?
Arjen

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 21 apr 2008, 00:14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo een eerste selectie

Ga misschien nog wel een cd branden!! Heb inmiddels voldoende materiaal over Rheine.

Voor wie geinteresseerd is in een enkele foto laat maar weten, stuur ik het door. Van een aantal personen en vondsten heb ik namelijk nog meer fotos gemaakt.

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 20-04-2008 om 23:51 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Samen in Rheine 19-04-2008 (foto\\\\\\\'s)

Bericht door Gerrit-Jan » 21 apr 2008, 01:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
marjolein schreef:

Erg leuk om iedereen te ontmoeten. Gerrit Jan, bedankt voor de organisatie.

Groeten Marjolein en Peter

Ik had die gave Schloenbachia op de achterkant nog niet eens gezien. Wat een dubbele pret. Echt uniek.

Mijn hartje gaat er echt sneller van kloppen

Top ;)
marjolein schreef:
De Acanthoceras die Peter gevonden heeft, had vandaag nog een verassinkje in petto. Bij het uitprepareren bleek in een stukje matrix nog dit tandje te zitten :)

Toe maar, het kan niet op :D Kan ik je niet inhuren als zoekmaat de volgende keer???

Zal nog snel een foto plaatsen van mijn Nautilus. Ook een toppertje!!!

Groet

PS: Herman, er zijn ineens twee foto\'s weg die ik daarnet geplaats heb van de Acanthoceras van Johnny. Heb je de om een bepaalde reden verwijderd???

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 21 apr 2008, 01:33

Afbeelding

Afbeelding

Hier nogmaals het topstuk van Johnny. Je reis was zeker niet voor niets, maar voortaan liever niet meer uit de wand breken, want dat kan toch link aflopen en we willen geen fossielenzoeker onder het puin vandaan rapen.

Groet

PS: een mooie voor op de foto pagina. Om die reden heb ik extra een foto van voor en zij aanzicht genoemen.

nestor

Bericht door nestor » 21 apr 2008, 08:04

Bravo Gerrit Jan :D

De senioribus nil nisi bene

Robii
Contacteer:

Bericht door Robii » 21 apr 2008, 10:07

ziet er allemaal goed uit..
leuke vondsten etc

http://www.freewebs.com/robbysfossilsite/

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 21 apr 2008, 12:44

Hoi allemaal,

ook jullie allemaal nogmaals bedankt voor de geslaagde dag en Patrick, ik kom hem nog wel eens bekijken als je hem uitgestald hebt thuis (PS: heb zelf nog wat nuttige tips nodig voor het maken of aanschaffen van een vitrine, want mijn Rheine verzameling is inmiddels aanzienelijk gegroeid. Mss heb je nog tips/suggesties)

@Martijn: gefeliciteerd met de nautilus afdruk. Tis maar goed dat we nog even door zijn gegaan met z\'n vieren.

Verder bedankt voor de leuke bijdragen en reakties/dankwoorden.

Groet

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 21 apr 2008, 17:28

Op verschillende vondsten hierboven zit van dat \"roest\' van onstabiel pyriet. Is een foto maken de enige manier om zo\'n vondst fatsoenlijk te bewaren?
Ik heb hier al meer uit (omgeving) Rheine liggen en fossielen die van die \"roest\" vertonen gaan uiteindelijk helemaal kapot:(
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Gesloten