Twijfelgeval !
- sharkteethrene
Antw: Twijfelgeval !
Ola,
De getoonde tand is idd een Isurus retroflexus.
Iets specifieker narrow-form (anterior)
Wat betreft de verschillen tussen I oxyrhinchus te Mill en die uit Hoevenen.
Deze zijn zeer begrijpelijk.
De aangetroffen tanden te Mill zijn vele malen jonger en gelijken qua morfologie dus meer op de recente.
Dit inplaats van de oudere aangetroffen vondsten te Hoevenen.
Ik heb volgens mijn zelf deze bevinding destijds gedaan,en hier in het verleden al een Topic aan besteed maar dit terzijde.
Groetjes,
Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 21-04-2009 om 17:37 NL]
Iets specifieker narrow-form (anterior)
De aangetroffen tanden te Mill zijn vele malen jonger en gelijken qua morfologie dus meer op de recente.
Ik heb volgens mijn zelf deze bevinding destijds gedaan,en hier in het verleden al een Topic aan besteed maar dit terzijde.
Groetjes,
Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 21-04-2009 om 17:37 NL]
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Antw: Antw: Twijfelgeval !
Ha Rene,sharkteethrene schreef:
Ola,
Iets specifieker narrow-form (onderkaakse anterior)
Groetjes,
Rene.
Elke keer als ik in Azië zit betalen we tientallen euries aan belkosten. Dat was al de 3e keer vandaag

Een ander aspect is dat we met name die vroege desori vorig jaar veel meer vonden (ze waren toen vaak groen en je kon er honderden op een dag vinden in een goede laag). De verhouding tussen de retro vondsten/ oxy vondsten is 1:10 (schatting).
Sinds die tijd houd ik de lower anteriors, upper anteriors, laterale en posteriors gescheiden. Als je dan alle Isirus lower anteriors op een hoop gooit en gaat scheiden, dan zie je vrij snel de verschillen tussen de enkele retro's en de vele oxy's. En dan heb ik het enkel en alleen nog over de goed bewaard gebleven tanden die 100% compleet zijn.
Wil jij eens wat foto's maken van jouw lower anterior retroflexus'?
Natuurlijk zit je nu te denken: "daar komt hij weer aan, is nog maar net bezig". Maar ja, je kent me een beetje, leergierig, fotografisch geheugen en stronteigenwijs op zijn tijd.

We gooien de boel binnenkort bij jou op een hoop en gaan er samen voor zitten.
Ik ga terug naar de bar en drink er een voor je.
Arjen
Hé Jongens niet aan de drank gaan om deze tand,(lol) ik wou hem eerst weggooien, maar dacht: mischien is het toch iets anders.
Groeten John
Groeten John
SeeYou!
Ja uiteraard geen upper, heb niet verder gekeken dan de labiale zijde.somniosus schreef:
Serieus gerold, maar een retroflexus upper anterior lijkt me de beste mogelijkheid.

Voor zover ik weet kennen we hier geen narrow form retroflexus.
Een onderkaaks retroflexus (uit België dan wel, hehe) ziet er wel wat anders uit. Zal maar wat afbeeldingen bijvoegen...
Plaat 1, Leriche, eerste figuur LA1, tweede figuur LA2
Plaat 2, Nolf, figuur 4, lower anterior
LA1 retroflexus
http://users.skynet.be/belgiansharkteet ... lrode.html
http://users.skynet.be/belgiansharkteet ... lexus.html
I. oxyrinchus
http://users.skynet.be/belgiansharkteet ... nchus.html
Voor mij "gewoon" onderkaakse oxyrinchus...

Mvg
Guy
- sharkteethrene
Ola Arjen,
Het is idd een 100% onderkaakse I.oxyrhinchus, geen enkele twijvel.
We zouden het vier weken kunnen laten duren (net zolang als het "Miste" topic,lol)
Groetjes,
Rene.
We zouden het vier weken kunnen laten duren (net zolang als het "Miste" topic,lol)
Groetjes,
Rene.
Geen goed idee, dan verplaatst Pieter hem naar het off-topic gedeelte. LOLsharkteethrene schreef:
Ola Arjen,
Groetjes,
Rene.
Arjen
Ik zal deze tand in de auto leggen, zodra 1 van jullie in Hoevenen is de komende weekend of zo, kan je hem bekijken en uiteindelijk zeggen wat het nu is?
I.oxyrhinchus C.Q. retroflexus.
Dat het een onderkaakse is dat geloof ik wel!
Groeten John
Groeten John
SeeYou!
Ho ho ho!
Die Isurus oxyrinchus-discussie van Arjen gaat toch - voor mijn part onder een nieuw hoofdstuk - nog wel door hoop ik?
Groeten
Die Isurus oxyrinchus-discussie van Arjen gaat toch - voor mijn part onder een nieuw hoofdstuk - nog wel door hoop ik?
Groeten
wie zoekt zal vinden
- sharkteethrene
Johwi schreef:
Ik zal deze tand in de auto leggen, zodra 1 van jullie in Hoevenen is de komende weekend of zo, kan je hem bekijken en uiteindelijk zeggen wat het nu is?
Hallo John,
Het is zonder enige twijvel een onderkaakse I.oxy.
Hier is eenieder het over eens.
We wilden ook een geintje uithalen met Arjen door dit tegen te spreken,lol.
een lolletje moet kunnen toch?
Groetjes,
rene.
Groeten John