Conserveren Liessel tand
Antw: Conserveren Liessel tand
dit zou de eerste zijn die ik zie van deze locatie.
de kleur en de bewaringstoestand zijn anders dan alle andere tanden die ik wel gezien heb van hier ( betere kwaliteit zie je bijna nergens).
Ik geloof er dus ook geen barst van dat deze tand van deze locatie komt.
de kleur en de bewaringstoestand zijn anders dan alle andere tanden die ik wel gezien heb van hier ( betere kwaliteit zie je bijna nergens).
Ik geloof er dus ook geen barst van dat deze tand van deze locatie komt.
groeten van de brabantse bende
- Carcharias
- Contacteer:
Zou het geen tand uit de Rupelstreek kunnen zijn? Als ik zo naar de kleur en de conservering kijk. Ik ben een leek qua Rupelstreek, maar ik wilde het even kwijt. So correct me if I'm wrong.
Mvg, Robbin
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
Hallo Allemaal,
De eerste jaren dat daar fossielen boven kwamen was het nog verboden om te zoeken.
Toen de direktie er van overtuigt was dat de fossielen van wetenschappelijke waarde waren werd er aan 'n beperkt groepje mensen toestemming gegeven om aan de lopende band op de boot te zoeken (alleen het zuivere zand kwam aan land, het grovere materiaal ging via de lopende band terug het water in)
De mensen die daar zochten werkten of waren betrkken bij de Groene Poort of bij het Natuurmuseum Asten.
In 1995 Heb ik toestemming gekregen om op de boot te gaan zoeken en werd mij gevraagt of ik de bijzondere vondsten wilde melden bij een of beide musea.
Toen in 1998 zand op de kant kwam te liggen (dit was afgekeurt zand voor de kalkzandsteen produktie) ben ik toen de kleine founa gaan verzamelen.
Dit bleek zeer produktief dus heb ik in dat jaar enkele kuubs zand naar huis gehaalt.
Dit heb ik nu 10 jaar later bijna verwerkt.
De laatste 9 jaar zijn door verandering van zuig metodes en zuig diepte amper meer fossielen naar boven gekomen.
@ Frederik
Ik denk dat je bedondert bent.
Ik kan me best indenken dat jij je ruil kontakt niet prijsgeeft, maar misschien doet hij het zelf wel.
Groeten Hans
De eerste jaren dat daar fossielen boven kwamen was het nog verboden om te zoeken.
Toen de direktie er van overtuigt was dat de fossielen van wetenschappelijke waarde waren werd er aan 'n beperkt groepje mensen toestemming gegeven om aan de lopende band op de boot te zoeken (alleen het zuivere zand kwam aan land, het grovere materiaal ging via de lopende band terug het water in)
De mensen die daar zochten werkten of waren betrkken bij de Groene Poort of bij het Natuurmuseum Asten.
In 1995 Heb ik toestemming gekregen om op de boot te gaan zoeken en werd mij gevraagt of ik de bijzondere vondsten wilde melden bij een of beide musea.
Toen in 1998 zand op de kant kwam te liggen (dit was afgekeurt zand voor de kalkzandsteen produktie) ben ik toen de kleine founa gaan verzamelen.
Dit bleek zeer produktief dus heb ik in dat jaar enkele kuubs zand naar huis gehaalt.
Dit heb ik nu 10 jaar later bijna verwerkt.
De laatste 9 jaar zijn door verandering van zuig metodes en zuig diepte amper meer fossielen naar boven gekomen.
@ Frederik
Ik denk dat je bedondert bent.
Ik kan me best indenken dat jij je ruil kontakt niet prijsgeeft, maar misschien doet hij het zelf wel.
Groeten Hans
Hans
- sharkteethrene
Antw: Antw: Conserveren Liessel tand
Ola Frederik,notorynchus schreef:
Dit is niet mijn enigste vandaar
Frederik
Het is mij inmiddels wel zeeeeeeeeeer duidelijk dat de getoonde tand daar zeker niet gevonden is.
Nu zeg je ook dat je er meer van deze locatie hebt,in een woord: NIET.
Deze bewaartoestand is nooit eerder aangetroffen,geloof me ik heb er veel materiaal van,en enige kennis.
Doe nog enige navraag met je ruilcontact die er 23 jaar gezocht heeft?
Mischien heeft hij zich vergist.
Mocht hij dit volhouden dan ben ik zeer benieuwd naar zijn naam.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- notorynchus
Hallo Rene,Arjen,Hans enz.
Mijn contact heeft eig. ( bijna ) geen vertand van haaientanden.Waarom zou hij dan ook vindplaatsen verwisselen ? Het gaat hem niet om tanden , daar is hij niet in geïnteresseerd.Zijn interesses liggen bij de pleistocene zoogdieren.Ik heb het hem nog eens nagevraagd , en heb het naar jullie doorgestuurd.Daaruit zal je kunnen uitmaken waar de tand welniet van komt...
Mijn andere benedeni is herwerkt uit het Oligoceen , en is dus gerold.
Van dezelde locatie als deze tand had ik er een megalodon,een auriculatis en nog een ( herwerkte benedeni van gekregen.
Verdere info zullen jullie direct per mail ontvangen.
Frederik
Mijn contact heeft eig. ( bijna ) geen vertand van haaientanden.Waarom zou hij dan ook vindplaatsen verwisselen ? Het gaat hem niet om tanden , daar is hij niet in geïnteresseerd.Zijn interesses liggen bij de pleistocene zoogdieren.Ik heb het hem nog eens nagevraagd , en heb het naar jullie doorgestuurd.Daaruit zal je kunnen uitmaken waar de tand welniet van komt...
Van dezelde locatie als deze tand had ik er een megalodon,een auriculatis en nog een ( herwerkte benedeni van gekregen.
Frederik
Antw: Antw: Conserveren Liessel tand
Hallo frederik,notorynchus schreef:
Hallo Rene,Arjen,Hans enz.
Frederik
Bovenstaand bericht maakt voor mij duidelijk dat de tanden niet van Liessel komen.
In 6 jaar zoeken in Liessel en 10 jaar in Mill,ben ik nog nooit 'n verspoelde tand uit het oligoceen tegengekomen.
Uit het oligoceen is in Mill en Liessel niets verspoelt.
Daarintegen zijn er uit het eoceen wel tandjes verspoelt.
Als jou ruilkontakt de waarheid spreekt over de vindplaats snap ik niet dat hij zich niet bekent maakt.
Ik ken wel iemand die daar lang gezocht heeft, en pleistoceen botmateriaal verzamelt.
Ik zal er bij hem navraag naar doen.
Groeten Hans.
Hans
-
Beste hans e.a.
Je heb inderdaad gelijk. Ik heb nog e.e.a. nagekeken en de twee tanden komen inderdaad niet uit Liessel. Ik heb ze samen met Willy de Jonge uit Mechelen gevonden in Rupel.
Bedankt voor je reacties en kennis over de vindplaatsen en haaientanden.
In onze collectie zitten wel enkele honderden tanden uit Liessel, de meeste gevonden tussen 1982 en 1986.Ik heb begrepen dat Hans bezig is met een inventaris over de vondsten uit Mill. In onze collectie zitten nog vele vogel- botjes uit Mill. Als je interesse heb om ze te bekijken kan dat.
Met vriendelijke groeten Cromag1944
Je heb inderdaad gelijk. Ik heb nog e.e.a. nagekeken en de twee tanden komen inderdaad niet uit Liessel. Ik heb ze samen met Willy de Jonge uit Mechelen gevonden in Rupel.
Bedankt voor je reacties en kennis over de vindplaatsen en haaientanden.
In onze collectie zitten wel enkele honderden tanden uit Liessel, de meeste gevonden tussen 1982 en 1986.Ik heb begrepen dat Hans bezig is met een inventaris over de vondsten uit Mill. In onze collectie zitten nog vele vogel- botjes uit Mill. Als je interesse heb om ze te bekijken kan dat.
Met vriendelijke groeten Cromag1944
- sharkteethrene
Beste Anton,
Inderdaad tanden uit de Rupelstreek,dit is gezien de bewaartoestand zeer aannemelijk.
Wat betreft het inventariseren van de diverse vondsten uit Mill,daar zijn Harold van der Steen,Frank van Esch,Josine Voogt en ikzelf momenteel druk mee bezig.
Recentelijk nog leuk materiaal aangetroffen in "De groote wielen" ?
Groetjes,
Rene.
Inderdaad tanden uit de Rupelstreek,dit is gezien de bewaartoestand zeer aannemelijk.
Wat betreft het inventariseren van de diverse vondsten uit Mill,daar zijn Harold van der Steen,Frank van Esch,Josine Voogt en ikzelf momenteel druk mee bezig.
Recentelijk nog leuk materiaal aangetroffen in "De groote wielen" ?
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
- Supergraver
Okey, ik ben niet blond ofzo, maar dit is wel een beetje verwarrend.
Ik denk nu dat Cromag1944 de contact van Notorynchus is en dat de tand dus eigenlijk afkomstig is van Cromag1944 die hem niet in Liesel maar in de Rupelstreek heeft gevonden, toch?
Poeheeeee!
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 07-08-2009 om 18:11 NL]
Ik denk nu dat Cromag1944 de contact van Notorynchus is en dat de tand dus eigenlijk afkomstig is van Cromag1944 die hem niet in Liesel maar in de Rupelstreek heeft gevonden, toch?
Poeheeeee!
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 07-08-2009 om 18:11 NL]
- notorynchus
jep
Toch jammer dat ie niet uit Liessel is , maar de Rupelstreek is ook wel leuk ( in-situ ?).
Frederik

Frederik