Het grote Antwerpen vondsten topic...
Antw: Het grote Antwerpen vondsten topic...
Hier dan nog wat fotookes van tandjes uit Hoevenen.
Telkens voor en achterkant van de tanden.
Het zijn voornamelijk Nothorynchussen maar de tandposities weet ik niet.
Kunnen jullie mij met de determinatie van m'n tandjes helpen?
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Hallo Ilse,
Allereerst de komplimenten voor de prachtige foto's
Nr 1 en 2 is de zesde laterale tand uit de bovenkaak.
Nr 3 en 4 is de derde of vierde laterale tand uit de bovenkaak.
Nr 5 en 6 is de tweede laterale tand uit de onderkaak.
Deze allen N. primigenius.
Nr 7 en 8 Galeocerdo aduncus.
Nr 9 en 10 posterior C. hastalis.
Nr 11 en 12 posterior I. oxyrinchus.
Groeten Hans.
Allereerst de komplimenten voor de prachtige foto's
Nr 1 en 2 is de zesde laterale tand uit de bovenkaak.
Nr 3 en 4 is de derde of vierde laterale tand uit de bovenkaak.
Nr 5 en 6 is de tweede laterale tand uit de onderkaak.
Deze allen N. primigenius.
Nr 7 en 8 Galeocerdo aduncus.
Nr 9 en 10 posterior C. hastalis.
Nr 11 en 12 posterior I. oxyrinchus.
Groeten Hans.
Hans
Hoi Hans, bedankt voor het compliment i.v.m.
de foto's.
Ik doe m'n best met hetgeen ik heb en dat lukt me inderdaad vrij goed.
Ook bedankt voor de snelle determinatie.
Was het dan niet moelijk om die posterior tandjes te determineren?
Bij mij lijken ze allemaal op elkaar.
Groetjes...
Ilse
de foto's.
Ik doe m'n best met hetgeen ik heb en dat lukt me inderdaad vrij goed.
Ook bedankt voor de snelle determinatie.
Was het dan niet moelijk om die posterior tandjes te determineren?
Bij mij lijken ze allemaal op elkaar.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Hallo Ilse,
Omdat deze 2 posterieure tandjes zo mooi kompleet zijndurf ik dat wel aan.
Als ze inkompleet of verrolt zijn wordt het al moeilijker of onmogelijk om ze op geslacht en soort te determineren.
Groeten Hans.
Omdat deze 2 posterieure tandjes zo mooi kompleet zijndurf ik dat wel aan.
Als ze inkompleet of verrolt zijn wordt het al moeilijker of onmogelijk om ze op geslacht en soort te determineren.
Groeten Hans.
Hans
Hoi Hans, ik had eigelijk gedacht dat foto 7 en 8 een Physogaleus contortus was.
Groetjes...
Ilse
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!

hey ilse
Je hebt gelijk het is een Physogaleus contortus.
Hier op foto nog een mooi voorbeeld van Physogaleus hemmooriensis zijn toch ook altijd leuke tandjes om te vinden.
grtz dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
Gisteren was het een prachtige dag met een hoop gezellige mensen.
Ik heb van 6 tot 21.00uur gezocht. Erg leuk gevonden, maar dit was toch wel mijn toppertje. Ik hoop dat Patrick die van hem ook laat zien.
Ook nog een foto van een grote haaienwervel.
Arjen
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Arjen, en in het echt zag die er nog mooier uit. Een toppertje.
Wat een lange dag zeg voor je! Het was leuk je weer te hebben ontmoet. De Benedeni(s) en retroflexus gaan vandaag op de post.
Groet
Wat een lange dag zeg voor je! Het was leuk je weer te hebben ontmoet. De Benedeni(s) en retroflexus gaan vandaag op de post.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Ben donderdag met Jeroen naar Hoevene geweest,was helemaal niet druk.De naaste belager zat in z'n abri op een 50 tal meters,de tweede aanwezige had ik niet eens gezien.
Op het maanlandschap heb ik een drietal keer verhuist en telkens heb ik het zeefsel van voorgangers nog eens doorgezeeft,zo voelde het toch.Mijn vondsten waren navanant,met andere woorden, in mijn doos(je) lagen na een uur de rest van de overschot van de afval, die de vorige zoekers niet meer moesten hebben(Oef)
na de zoveelste verkassing vonden we op de grote vlakte een oase en hebben we er nog behoorlij wat gevonden.
200m van de dichtstbijzijnde zoeker da's ook plezant.Je moet geen schrik hebben om een elleboogske tussen je ribben te krijgen,geen schrik dat ze je put ondergraven,geen schrik dat ze je doos met tanden onder een antal schoppen zand begraven.Met twee op een hectare zand,met alleen het ruisen van de wind en nu en dan de stank van de mercaptanen van de Antwerpse industrie heeft ook zijn charmes.
Ik heb een aantal mooie (meestal de kleiner) tanden, een mooie wervel, een hexanchus(of notor.)en een zeehonden bot.
't was plezant.
Op het maanlandschap heb ik een drietal keer verhuist en telkens heb ik het zeefsel van voorgangers nog eens doorgezeeft,zo voelde het toch.Mijn vondsten waren navanant,met andere woorden, in mijn doos(je) lagen na een uur de rest van de overschot van de afval, die de vorige zoekers niet meer moesten hebben(Oef)
na de zoveelste verkassing vonden we op de grote vlakte een oase en hebben we er nog behoorlij wat gevonden.
200m van de dichtstbijzijnde zoeker da's ook plezant.Je moet geen schrik hebben om een elleboogske tussen je ribben te krijgen,geen schrik dat ze je put ondergraven,geen schrik dat ze je doos met tanden onder een antal schoppen zand begraven.Met twee op een hectare zand,met alleen het ruisen van de wind en nu en dan de stank van de mercaptanen van de Antwerpse industrie heeft ook zijn charmes.
Ik heb een aantal mooie (meestal de kleiner) tanden, een mooie wervel, een hexanchus(of notor.)en een zeehonden bot.
't was plezant.
Theo
Karteltjes...
Vandaag was het rustig in Hoevenen.
Hoe mooi ook stukjes meg kunnen zijn, bedacht ik me toen deze punt in mijn zeef rolde..Puntgaaf, zullen we maar zeggen.
Als die nu heel was geweest, dacht ik nog.
Joy
Gewoon doormodderen