Megalodomanie: waarom?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
gigi
Antw: Megalodomanie: waarom?

Bericht door gigi » 25 jan 2010, 12:51

Afbeelding

Hier m'n stoerste exemplaar...en inderdaad bij zo'n tand slaat de verbeelding wel op hol.
Maar qua vorm vind ik bv. een Galeocerdo veel mooier.
Mijn topfavoriet is de GW maar verder vind ik iedere soort prachtig en kan ik evengoed genieten van een perfecte hastalis.

Groeten Gigi

[Bewerkt door gigi op 25-01-2010 om 12:53 NL]

Minilodon

Caveman
Has thanked: 268 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Antw: Antw: Megalodomanie: waarom?

Bericht door Caveman » 25 jan 2010, 13:20

Betelgeuze schreef:
Zoals sommige mensen al wisten te vertellen: het overgrote deel van de actieve members hier zijn haaientand liefhebbers, en dat heeft voor een groot deel te maken met het feit dat ze in Nederland en Belgie redelijk makkelijk te vinden zijn als je weet waar je moet zoeken. Soms heb ik het gevoel dat het hier haaientand.net is e niet fossiel.net, das soms jammer maar doet er eigenlijk niet toe.
De Megalodon is the kingof sharks, dus ist ook ergens te begrijpen dat iedereen hier zot loopt van die Meg.
jaja inderdaad verander de naam van t forum bijna maar in: www(.)haaietand(.)net!

Ik waai steeds minder binnen omdat het er soms op lijkt dat idd aleen de grootste of de meeste (vaak ook nog gekochte)haaietanden hier nog tellen! Misschien maar een aparte afdeling haaietanden maken waar deze leden zich helemaal kunnen uitleven?

Jammer, maar helaas waar!

[Bewerkt door Caveman op 25-01-2010 om 13:24 NL]

To share or not to share, that's the question!

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Megalodomanie: waarom?

Bericht door Carcharoides » 25 jan 2010, 13:28

Caveman schreef:
Ik waai steeds minder binnen omdat het er soms op lijkt dat idd aleen de grootste of de meeste haaietanden hier nog tellen!
Misschien komt dit ook omdat er bijna geen andere soorten fossielen geplaatst worden. Je maakt mij niet wijs dat forumleden geen andere fossielen vinden. Waarom plaatsen ze daar geen leuke foto's van?

Met andere woorden. Het komt misschien niet door de vele haaientanden maar door de weinige andere fossielen.

Maar om terug te gaan naar het topic. Een megalodon spreekt zeer tot de verbeelding, voornamelijk doordat zn tanden zo groot kunnen worden. Toen ik net begon was het ook het meest ultieme in je handen te hebben, maar nu neig ik steeds meer naar zo klein mogelijk.

Groeten,

Gerard

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 25 jan 2010, 15:36

Misschien wordt het tijd voor een haaientandloze week...

Een week waar veel aandacht kan worden gegeven oven fossiele planten, sponzen, koralen, bivalven, gastropoden, trilobieten etcetera!

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Carcharoides
Contacteer:

Bericht door Carcharoides » 25 jan 2010, 15:48

Ik vind een week/maand thema eigenlijk best een goed idee. Gewoon in het algemeen.

Misschien in combinatie met wat toelichting voor de mensen die alleen maar haaientanden kennen? ;-) Wie weet worden mensen enthousiast!

Daarnaast doet het geen pijn om te leren van anderen toch?

Groeten,

Gerard

[Bewerkt door gverwey op 25-01-2010 om 15:49 NL]

Poilu

Bericht door Poilu » 25 jan 2010, 19:10

Zou het een idee zijn om deel Fora te scheppen.
Een Forum over Haaientanden ,een Forum over Overig of dit Overig ook weer opgesplits in deel belangstellings groepen?
Er dreigt nu een flinke groep fossielen liefhebbers af te haken door de overkill(volgens sommigen) aan haaientanden.

Hou me ten goede ik ben een haaientandenzoeker,maar ik kan me best voorstellen dat andere fossielen liefhebbers zich ondergesneeuwd voelen door het tanden geweld.
Zoals het forum nu onderverdeeld is zou het toch niet al te moeilijk moeten zijn om daar enkele deelfora in op te nemen.

Ook zou het te overwegen zijn een apart
Fossielen.net,een Geologie.net,
een Haaientanden.net of een Ammonieten.net te starten.

Tis maar een idee.
Ik vind het zelf overigens erg leuk/interressant om ook van andere fossielenafdelingen kennis te nemen en ook te genieten.

Gr Hogst

[Bewerkt door Poilu op 25-01-2010 om 19:14 NL]

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 25 jan 2010, 20:06

Ik weet niet of dat echt een oplossing is, en of er uiteindelijk wel een oplossing voor bestaat. Je gaat gewoon de community in stukjes verdelen en kdenk niet dat dat de bedoeling is.

Misschien gewoon op letten wat minder topics te starten over haaietanden en bestaande, gelijkaardige topics te gebruiken. 1 topic waar iedereen zijn haaientanden in kan laten determineren bvb inplaats van telkens een nieuw topic te starten voor elk tandje. Uiteindelijk komt daar toch vaak na 1 reactie al een duidelijk antwoord op waardoor dat topic verder zo goed als nutteloos is geworden.

Alpha Orionis

Carcharoides
Contacteer:
Antw: Antw: Megalodomanie: waarom?

Bericht door Carcharoides » 25 jan 2010, 20:27

Betelgeuze schreef:
Misschien gewoon op letten wat minder topics te starten over haaietanden en bestaande, gelijkaardige topics te gebruiken.
Ik ben er niet echt mee eens.

Ik vind nog echt dat er gewoon meer andere topics gestart moeten worden over andere fossielen.

Minder topics maken over haaientanden levert geneuzel op en dat komt de sfeer ook niet ten goede. Extra topics over andere soorten fossielen is alleen maar leuk, interessant en leerzaam en dus wel positief!

Groeten,

Gerard

Arne

Bericht door Arne » 25 jan 2010, 20:33

Misschien eens proberen met een forum onderdeel enkel over haaientanden. De rest zou ik voorlopig nog niet opdelen. Ook een nieuwe site beginnen voor elk type fossiel lijkt me niks, dan zit je inderdaad alles op te splitsen. Uiteindelijk heb je een hoop sites over waar overal 5 man op komt of zo.

Een groep voor minder fossiel gerelateerde dingen is misschien ook nog nuttig (voor vuurstenen werktuigen en van die dingen)

[Bewerkt door Arne op 25-01-2010 om 20:34 NL]

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 25 jan 2010, 22:39

Moah, snap eigenlijks deze drukte niet zo.
Dat de haaientanden nu een beetje de boven-toon voeren, moet kunnen. :D
Zijn toch ook voldoende leden die ook anders zoeken, wordt het dan ook de hoogste tijd dat deze ook meer topics cq foto's gaan plaatsen.Lijkt mijn bescheiden mening.

groetjes,

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

Gesloten