Bijzondere vondst, Brancasaurus wervel
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Bijzondere vondst, Brancasaurus wervel
Als ik enkele van de bovenstaande reacties lees dan vind ik het toch jammer dat er een paar menen er even hard in te moeten gaan terwijl ik alleen de intentie had jullie iets bijzonders te laten zien.
Als je goed leest heb ik het in mijn eerste bericht over "hoogst waarschijnlijk een Brancasaurus".
De determinatie van het stuk is moeilijk. Ik heb niet letterlijk meegeschreven waarom en op welke basis betreffende paleontoloog het vermoeden uitspreekt van Plesiosaurus. De vlakke articulatievlakken kwamen zeker wel ter sprake.
Om een goede detminatie te verkrijgen moet ik dan ook zijn bij iemand die meer van dit materiaal onder ogen heeft gehad. Binnenkort neem ik, op aanraden van de betreffend paleontoloog, daarvoor contact op met Dr. Markus Bertling van de Westfälische Wilhelms-Universität in Münster. Zie http://www.uni-muenster.de/Geomuseum/.
Ik ga ervan uit dat daar een definitieve determinatie kan worden gemaakt.
Van de uitslag zal ik jullie middels dit topic op de hoogte brengen.
Tot dan, kan ik ook iedereen geruststellen komt, er ook géén prepareernaald aan het stuk.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 21-04-2011 om 22:37 NL]
Als je goed leest heb ik het in mijn eerste bericht over "hoogst waarschijnlijk een Brancasaurus".
De determinatie van het stuk is moeilijk. Ik heb niet letterlijk meegeschreven waarom en op welke basis betreffende paleontoloog het vermoeden uitspreekt van Plesiosaurus. De vlakke articulatievlakken kwamen zeker wel ter sprake.
Om een goede detminatie te verkrijgen moet ik dan ook zijn bij iemand die meer van dit materiaal onder ogen heeft gehad. Binnenkort neem ik, op aanraden van de betreffend paleontoloog, daarvoor contact op met Dr. Markus Bertling van de Westfälische Wilhelms-Universität in Münster. Zie http://www.uni-muenster.de/Geomuseum/.
Ik ga ervan uit dat daar een definitieve determinatie kan worden gemaakt.
Van de uitslag zal ik jullie middels dit topic op de hoogte brengen.
Tot dan, kan ik ook iedereen geruststellen komt, er ook géén prepareernaald aan het stuk.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 21-04-2011 om 22:37 NL]
Robert Mensink
@Robert,
de bedoeling was dat men ipv louter af te gaan op het oordeel van een deskundige, men aan deze deskundige zou vragen waarom en waarop hij zich baseerde om iets toe te schrijven aan een bepaald organisme. Zodat je de argumentatie later kon toepassen of doorgeven aan andere geïnteresseerden. Dus een heel klein beetje kritisch denken bij een determinatie.
Ik wou nog op andere items reageren vanuit mijn decennialange ervaring maar ik heb daar van afgezien omdat een klinische benadering niet door iedereen als dusdanig begrepen wordt.
Veel succes met je stuk,
Jan
[Bewerkt door Ouwerot op 22-04-2011 om 09:56 NL]
de bedoeling was dat men ipv louter af te gaan op het oordeel van een deskundige, men aan deze deskundige zou vragen waarom en waarop hij zich baseerde om iets toe te schrijven aan een bepaald organisme. Zodat je de argumentatie later kon toepassen of doorgeven aan andere geïnteresseerden. Dus een heel klein beetje kritisch denken bij een determinatie.
Ik wou nog op andere items reageren vanuit mijn decennialange ervaring maar ik heb daar van afgezien omdat een klinische benadering niet door iedereen als dusdanig begrepen wordt.
Veel succes met je stuk,
Jan
[Bewerkt door Ouwerot op 22-04-2011 om 09:56 NL]
Beste ouwerot
Het is misschien wel aardig als je iets meer zou vertellen over je decennialange ervaring. Dan zouden je kritische (klinische) opmerkingen wellicht gemakkelijker worden geaccepteerd.
Uit je profielschets valt niets op te maken.
vr.gr.
Jan
Het is misschien wel aardig als je iets meer zou vertellen over je decennialange ervaring. Dan zouden je kritische (klinische) opmerkingen wellicht gemakkelijker worden geaccepteerd.
vr.gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Bijzondere vondst, Brancasaurus wervel
maar dan zou men afgaan op decennialange ervaring ipv een goed onderbouwd oordeel.nestor schreef:
Beste ouwerot
vr.gr.
Jan

Groet,
Niels
Niels
Zelfde opmerking als bij Tom:nestor schreef:
Beste ouwerot
vr.gr.
Jan
Wat of wie de deskundige is is niet relevant voor de determinatie. Het geeft een zeker vertrouwen maar geen zekerheid. Dus ook niet relevant is wie of wat ik ben, nog wat mijn decennialange ervaring inhoudt. Maar welke opmerkingen ik maak. Door mijn jarenlange ervaring van schaduwlezen weet ik dat men zich daar op vastpint en nog nauwelijks geluisterd wordt naar wat er gezegd wordt.
Robert gaat het stuk nu voorleggen aan een expert ter zake. Het is dus aan hem om deze expert met relevante vragen te bestoken waarom dit stuk toegeschreven kan worden aan de door de expert voorgestelde naam en dus zelf een ervaring rijker te worden. Hij kan bij eventuele andere vondsten zijn expertise ter zake dan voorleggen.
Ik ben dus al in mijn opzet geslaagd.
Gr Jan
Ik denk dat Robert zonder jou ook al deze keuze gemaakt had
.

- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Spongebob schreef:
Hey Robert,
Dit is toch geen verlate 1aprilgrap he?
Groeten, Tom

Robert Mensink
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Robert,ik vind het een prachtig fossiel dat je gevonden hebt.Maar jij krijgt tenslotte nog reactie op je fossiel.Ik zit hier al dagen te kloppen op een spons van CBN en ik krijg niets,alsof niemand op dit forum weet over welke spons het gaat ikzelf weet het niet wand op het forum vind ik hem in deze toestand niet terug ,ook geen stukje en toch denk ik dat het maar een doodgewone spons van CBN betreft.Maar ja het zal wel weer aan mij liggen denk ik ,De Strandjutters met hun domme vragen.Groetjes Pascal
strandjutters
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Pascal
Om je gerust te stellen kan ik je aangeven dat ik je preparatieproject met belangstelling volg hoor. Ik heb alleen nog even niks te melden.
Ik zal zo direct je topic nog wel even induiken.
Om je gerust te stellen kan ik je aangeven dat ik je preparatieproject met belangstelling volg hoor. Ik heb alleen nog even niks te melden.
Ik zal zo direct je topic nog wel even induiken.
Robert Mensink