Weekend Hannover e.o.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Sönke
Contacteer:
Antw: Weekend Hannover e.o.

Bericht door Sönke » 28 jul 2011, 21:10

Hello together,

nice hunting trip and interesting finds, thanks for sharing the photos.

The nautilid (I think you can call him Cenoceras) is a rare piece. Is it from the Callovian?

Best regards and congratulations
Sönke

http://www.der-steinkern.de - Die neue Fossilienzeitschrift - reeds bekend?

Erik-B
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Weekend Hannover e.o.

Bericht door Erik-B » 28 jul 2011, 21:58

Sönke schreef:
Hello together,

nice hunting trip and interesting finds, thanks for sharing the photos.

The nautilid (I think you can call him Cenoceras) is a rare piece. Is it from the Callovian?

Best regards and congratulations
Sönke
Hello Sönke, thanks for the determination of the Nautilus. It comes out of the new ditch in the clay- pit by B... I don,t know if the new layers are from the Callovium. Could be, when i look at the Fossiles come out of the ditch.

[Bewerkt door Erik-B op 28-07-2011 om 21:01 NL]

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 02 aug 2011, 23:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie dat het topic al volledig in verval is geraakt. En ik wil nog zo graag even en bijdrage doen! Nouja doe het lekker toch :P.

Heb eindelijk wat foto's via mijn telefoon op mijn computer gekregen. Mijn kennis van deze geweldige apparaatjes help goed mee aan vertraagde berichten op het forum.

Bij deze wil ik jullie graag een aantal van mijn vondsten tonen gevonden tijdens het heerlijke weekend. Heb enkel wat afbeeldingen van Misburg gemaakt. De rest moet allemaal nog worden geprepped. En net zoals Tom heb ik hier niet altijd alle tijd voor.

@"De Spons": Ik heb de biertjes niet heel opzettelijk laten liggen. Maar uiteraard snap ik dat je ze lekker genuttigd hebt haha. Dat had je ook wel verdient na al dat rijden dacht ik zo ;).

Het was echt een heerlijk weekend zoals de verhalen al duidelijk hebben gemaakt. Daar hoef ik niet meer op in te gaan.

De foto's dan maar:

01: Een zeer belangrijke vondst. Reeds gedetermineerd als: Allersheimer (Dunkel) landbier.
02: Verificatie dat het biertje niet verspoeld is.
03: Blokje met 2 ontrolde Ammonieten. Determinatie volgt en indien succesvol een verslagje.
04: Echinocorys met een piepklein Ammonietje? erop. Dit moet ik nog iets beter determineren om duidelijkheid hierover te geven.
05: Een (Deels geprepped) Scaphites. Mooi compleet.
06: Een overzicht waarop je mooi kan zien dat de egel (met verrassing?) en ammo gezamenlijk op een blokje rusten.
07: Bovenaanzicht van mijn grootste Micraster van die dag. Dacht mijn grootste van deze locatie, maar dit bleek thuis toch niet zo te zijn helaas. Fossiel is nat omdat ik aan het preppen was.
08: Onderaanzicht van dezelfde Micraster.
09/10: 2 Afbeeldingen van een leuke egel van die dag.
11: Idem.
12/13/14: Hier was ik wel bijzonder blij mee! Mijn eerste uit Misburg. En wel van zeer goede kwaliteit. Een prachtige Cidaris. Welke?! Geen idee, heb het boek van Hannover niet omdat ik wacht op de nieuwe haha. Dus ja iemand?

Bij deze mijn verlate bijdrage =)

'Just Pick It!'

Supergraver

Bericht door Supergraver » 02 aug 2011, 23:26

Prachtige vondsten Colin!
Ik ben reuze benieuwd naar die ammo's.

Leuk, heel leuk!

mvg

Martijn

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 03 aug 2011, 09:25

Colin schreef:

Hier was ik wel bijzonder blij mee! Mijn eerste uit Misburg. En wel van zeer goede kwaliteit. Een prachtige Cidaris. Welke?! Geen idee, heb het boek van Hannover niet omdat ik wacht op de nieuwe haha. Dus ja iemand?
Hoi Colin,

gezien het apicale systeem ("hoedje" ) en de afmeting zit ik te denken an een Salenia (wellicht S. heberti) of een Salenocidaris granulosa. Kijk ook eens hier http://www.ap-h.de/fundecampan.html en http://www.ap-h.de/fofu/s.heberti.jpg . Helaas is het apicale systeem iets beschadigd om een sluitende uitspraak te doen. Verder is de structuur van het apicaal systeem van een Salenocidaris iets "korreliger" (ruwer) en liggen de tuberkels bij een Salenia iets regelmatiger in de rij dan bij de Salenocidaris, die iets meer ten opzichte van elkaar verspringen. De Salenocidaris heeft ook iets minder (en grotere) tubercels. Zie http://www.ap-h.de/fofu/s.granulosa.jpg. Gezien de verschillen denk ik eerder aan een Salenia heberti (Cotteau, 1861). Prachtig exemplaar! Zuinig op zijn.

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 03-08-2011 om 08:39 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Erik-B
Been thanked: 1 time

Bericht door Erik-B » 03 aug 2011, 10:19

Sluit me bij GJ aan. Ik denk ook dat het om een Salenia herberti gaat. Mooi hoor :)Btw gefeliciteerd met je verjaardag!!!

[Bewerkt door Erik-B op 03-08-2011 om 09:22 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 03 aug 2011, 10:26

Jarig!!?

Gefeliciteerd Colin!!

groet

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 03 aug 2011, 21:32

Vanuit een zeer zonnig Zuid-Frankrijk (lang leve Wifi) feliciteer ik je ook Colin. Het bier staat koud en ik drink er een op jouw gezondheid en nog eentje op die van Sanne, want die is morgen jarig. Greetz!

Time fades away (Neil Young)

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 04 aug 2011, 22:18

Vrienden,

Bedankt voor jullie antwoord en natuurlijk de felicitaties. Aankomende zaterdag ga ik zeker een aantal pilsjes drinken op mijn eigen gezondheid haha. En Tom, natuurlijk ook op die van Sanne. Proficiat!

Wat leuk dat mijn egel als Salenia heberti de kast in kan. Het vermoeden in Hannover was dat dit geen zou zijn. Dat het toch één blijkt te zijn vind ik wel erg leuk moet ik zetten.

Zal er zeker zuinig op zijn GJ! Ik begin een aardig smaakje voor regulaire egeltjes te ontwikkelen. Dit zou naast slakjes wel eens een wat meer aanwezige interesse kunnen worden vrees ik ;).Je links zijn in ieder geval al ten harte genomen! Heeft de determinatie voor mij in ieder geval weer stukken duidelijker gemaakt.

'Just Pick It!'

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 04 aug 2011, 23:08

Colin schreef:
Vrienden,

Zal er zeker zuinig op zijn GJ! Ik begin een aardig smaakje voor regulaire egeltjes te ontwikkelen. Dit zou naast slakjes wel eens een wat meer aanwezige interesse kunnen worden vrees ik ;).Je links zijn in ieder geval al ten harte genomen! Heeft de determinatie voor mij in ieder geval weer stukken duidelijker gemaakt.
Oei Colin,

ik zou daar niet aan beginnen!! zee egels zijn erg verslavend :)
Ik moet dus opletten voor nieuwe concurentie haha
Wellicht dat hier nog een leuk zoek- of ruilcontact door kan onstaan ;)

Groet

Gesloten