Het o zo mooie krijt....
- Everhardus
Antw: Het o zo mooie krijt....
Bedankt voor je mail Arno !
Dries, wellicht ligt het er aan waar je Paraloid voor gebruikt. Voor de CBN gault ammonieten vond ik het wat tegenvallen omdat idd het kleurbehoud niet optimaal is, heb het dan ook maar op een exemplaar uitgeprobeerd. Voor pyrietammonieten uit de Aveyron daarintegen werkt het uitstekend maar die hebben dan ook geen parelmoerlaag meer.....Ik zal Steinkern eens opduidken en het artikel lezen.
Gr,Marcel
Dries, wellicht ligt het er aan waar je Paraloid voor gebruikt. Voor de CBN gault ammonieten vond ik het wat tegenvallen omdat idd het kleurbehoud niet optimaal is, heb het dan ook maar op een exemplaar uitgeprobeerd. Voor pyrietammonieten uit de Aveyron daarintegen werkt het uitstekend maar die hebben dan ook geen parelmoerlaag meer.....Ik zal Steinkern eens opduidken en het artikel lezen.
Gr,Marcel
Marcel, op ammonieten uit het cenomaan of jura kleurt het ook donkerder - dit kan anders wel mooi uitkomen op een witte krijt-matrix. Maar toch, Ostefix doet het mooier. Op materiaal uit de formatie van St-Pô met het parelmoer op mis je veel met Paraloid. Op gefosfatiseerde zwarte stukken kan donker worden niet zo erg zijn. Desondanks heb ik ergens meer vertrouwen in Paraloid om het pyriet af te sluiten van de lucht, vraag me wel niet waar ik dat vandaan haal

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Everhardus
Hoi Dries,
Ik doelde op de fosfaat ammo's. Die heb ik een met Paraloid behandeld, viel me tegen....Voor de Folkestone pyriet gault ammo's heb ik Fred Clouters "Sally Hansons" methode geprobeerd met een prachtig resultaat. Als ik bij een volgende keer CBN weer eens pyriet ammonieten vind heb ik dan ook de neiging de laatste methode hier voor te gebruiken.....Maar goed, de boodschap is duidelijk, ik moet eens wat experimenteren met Osteo-fix voor sommige zaken.
Excuses trouwens Arno dat ik hier even een zijpaadje bewandel.....
Gr,Marcel
Ik doelde op de fosfaat ammo's. Die heb ik een met Paraloid behandeld, viel me tegen....Voor de Folkestone pyriet gault ammo's heb ik Fred Clouters "Sally Hansons" methode geprobeerd met een prachtig resultaat. Als ik bij een volgende keer CBN weer eens pyriet ammonieten vind heb ik dan ook de neiging de laatste methode hier voor te gebruiken.....Maar goed, de boodschap is duidelijk, ik moet eens wat experimenteren met Osteo-fix voor sommige zaken.
Excuses trouwens Arno dat ik hier even een zijpaadje bewandel.....
Gr,Marcel
- Carcharias
- Contacteer:
Frederik, geef Arno alsjeblieft een berichten-limiet
, mijn ogen kunnen al dat mooi's niet meer aan hahaha :p
Echt prachtig Arno, hier zit heel wat zoek-, prep-, determinatie uren en passie in zeg!
Mvg, Robbin

Echt prachtig Arno, hier zit heel wat zoek-, prep-, determinatie uren en passie in zeg!
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo