Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Hoi Pascal,
Ik zal kijken of ik kan helpen.
Goed om te horen dat ik toch nog een aantal goed voor je heb kunnen determineren. Dit blijft lastig van de foto's.
Ook zijn deze determinaties leerzaam voor mijzelf.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 28-10-2012 om 11:45 NL]
Ik zal kijken of ik kan helpen.
Goed om te horen dat ik toch nog een aantal goed voor je heb kunnen determineren. Dit blijft lastig van de foto's.
Ook zijn deze determinaties leerzaam voor mijzelf.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 28-10-2012 om 11:45 NL]
Keep searching because everything is never as it seems.
Antw: Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Hallo Allemaal,strandjutters schreef:
Hallo Duys,je kunt dus het verschil niet weten van Narwal en beluga,doordat er geen schedels zijn met de hoorbeentje er nog in,tot fustratie toe hebben ze van bieden wel schedels hier gevonden,maar de hoorbeentjes waren niet meer aanwezig.GR
Fossiele periotica zijn inderdaad niet verder dan familie te determineren. Verschillen in de periotica van Narwal en Baluga zullen er mischien wel zijn maar wij kunnen niet zien welke bij wie hoort.
Als Baluga en Narwal nu nog leven zou je de periotica's van b.v gestrande dieren moeten bekijken.
Maar deze kunnen al weer iets verschillen van hun fossiele voorouders.
We zullen dus tevreden moeten zijn met alleen de familie naam.
Maar dit is al veel meer als voorheen toen al mijn periotica's alleen nog maar gehoorsbeentjes van dolfijnen waren.
Groeten Hans
Hans
Verbaasd me een beetje, beiden leven nog.
http://www.lab.upc.edu/papers/Ear_extra ... ol_LAB.pdf
Link doet vreemd, maar dit CETACEAN EAR EXTRACTION AND FIXATION PROTOCOL is de tittel.
Een pdf, met een earboneextraction.
PS En dan beweren ze dat ze al jaren voor wetenschappellijk werk achter Cetaceans vissen.
Duys
[Bewerkt door Duys op 28-10-2012 om 12:31 NL]
http://www.lab.upc.edu/papers/Ear_extra ... ol_LAB.pdf
Link doet vreemd, maar dit CETACEAN EAR EXTRACTION AND FIXATION PROTOCOL is de tittel.
Een pdf, met een earboneextraction.
PS En dan beweren ze dat ze al jaren voor wetenschappellijk werk achter Cetaceans vissen.
Duys
[Bewerkt door Duys op 28-10-2012 om 12:31 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Duys,de hoorbeentjes die Mark geeft gedetermineerd zijn van uitgestorven soorten,Beluga of Narwal.GR
[Bewerkt door strandjutters op 28-10-2012 om 18:09 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 28-10-2012 om 18:09 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Ja, dat heb ik gelezen, plioceen,strandjutters schreef:
Hallo Duys,de hoorbeentjes die mark geeft gedetermineerd zijn van uitgestorven soorten,Beluga of Narwal.GR
ze bestaan nog anders.
Duys
- strandjutters
Hallo Duys,bij Hans zie ik nu goed de Monodontidae,die qua vorm en formaat op het gedetermineerd stuk lijkt van mij.
Die van jou Duys ga ik toch voor Delphinidae.Ik zal nog wat verschillen tonen die Mark geeft getoond.GR
Die van jou Duys ga ik toch voor Delphinidae.Ik zal nog wat verschillen tonen die Mark geeft getoond.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,Bij beluga staat het grote gat achter het slakkenhuis een kwartdraai meer recht,bij dolfijn ligt die meer plat.
Ook de vorm van het stuk is anders,bij Beluga lijkt het meer rechthoekig en bij dolfijn meer S vormig.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,de onderkant is ook anders van vorm.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,dit stukje met lijntjes is belangrijk,bij Dolfijn liggen ze over het volledig stukje in een kuiltje,bij Beluga daarintegen zijn de lijntjes maar in de onderste helft,de andere helft is dan weer een klein bultje,aangeduid met 5x.Dit was het zou een beetje,hopelijk kunnen jullie er al wat mee.
Die lijntjes Duys ,doen mij denken en ook de vorm aan dolfijn met het hoorbeentje van jou,ook dat hij makkelijk rechtop staat,de Beluga valt bijna altijd om,door zijn voorover gebogen vorm.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vandaag ook ff naar het strand geweest,hoe kan het ook anders.
De vondsten waren niet talrijk,wat fragmentjes en een mooie bulla,met als kers op de taart dit mooi hoornbeentje,ik twijfel wat tussen twee die Mark heeft gedetermineerd,voor alle zekerheid heb ik het daarnet naar hem doorgestuurd.
Ik begin morgen met de volgende soort.GR Pascal
strandjutters